سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۱
۱۱

عذرخواهی رئیس دانشگاه شیراز از مطهری

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 411974
رئیس دانشگاه شیراز به دلیل اتفاقات روی داده از علی مطهری معذرت خواهی کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه سه شنبه رئیس دانشگاه شیراز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اتفاقاتی روی داده برای علی مطهری جای شرمندگی دارد، گفت: شورای تامین طی نامه ای به توصیه کرد که بهتر است این سخنرانی برگزار نشود اما دانشگاه نیز برای خود قوانین دارد.

مجید ارشاد افزود: شورای سیاست گذاری مجوز برگزاری سخنرانی در دانشگاه را صادر می کند و خود این مرجع نیز باید ان را لغو کند نه شورای تامین استان یا شهرستان.

وی تصریح کرد: طی نامه ای به استانداری فارس اعلام کردیم که شما امنیت مسیر تردد را تامین کند و در محیط دانشگاه ما می توانیم مراقبت کنیم اما این اتفاقات در برون از دانشگاه روی داده که جای تاسف است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به دلایل شورای تامین برای لغو این سخنرانی نیز گفت: دلایشان این بود که ممکن است اعتراضات برخی از افراد و دانشجویان مطرح شود و بحث ما نیز این بود که کشور قانون دارد و اگر سخنانی یک فرد بر خلاف مقررات بود باید طبق قانون برخورد کرد نه اینکه پیش بینی کنیم که این فرد ممکن است حرفی بزند.

ارشاد ادامه داد: تشکل های دانشگاه از طیف های مختلف هستند که درخواست برگزاری جلسات دارند و شورای سیاست گذاری دانشگاه نیز متناسب با درخواست اقدام به صدور مجوز می کند اما به چه دلیل استانداری با هر بار مخالفت می کند را نمی دانم.

وی تصریح کرد: مصوبات دانشگاه مجوز برای دانشجویان است ما از استانداری تقاضا کردیم که امنیت خارج دانشگاه را تامین کنند ولی شورای تامین این کار را انجام نداد در حالیکه در فضای مجازی ساعت ورود و تجمع در مقابل فرودگاه اعلام شده بود.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: همه مسئولین استان از این ماجرا خبر داشتند اما چرا امنیت را برقرار نکرده اند باید پرسید و جای تاسف است که یک انسان وارد شیراز شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

ارشاد در پاسخ به سئوال خبرنگار، که به چه دلیل افراد غیر دانشجو وارد دانشگاه شیراز شدند، گفت: مسئولین حراست دانشگاه کارت های ورود افراد را بررسی می کنند که به طور حتم این افراد غیر دانشجو کارت مورد تایید از مقامات دیگر داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اراکی
Latvia
شورای تامین طی نامه ای توصیه کرد که بهتر است این سخنرانی برگزار نشود اما دانشگاه نیز برای خود قوانین دارد.!!!!!
جالبه رای و نظر و توصیه شورای تامین بعنوان بالاترین مرجع تصمیمگیری امنیتی از منظر این باصطلاح ریاست دانشگاه مورد بی توجهی قرار میگیرهخ و بعد تازه با فرار به جلو توپ را تو زمین شورای تامین میندازه . بنظر من در وهله اول وقبل از برخورد با هر کسی باید وی بعنوان عامل اصلی این اتفاق معرفی و مورد باز خواست قرار گیرد .
اسماعیل
United Kingdom
نامه اش کجاست؟؟!
Latvia
رییس دانشگاهی که وظایف و مسئولیتهای شورای تامین استان را نشناسد و بدتر از آن مورد بی توجهی و دهن کجی قرار دهد نوبره !!!!!!!!!!! دادستان باید بعنوان مدعی العموم اول همین آقا رو به اتهام اخلال در نظم و امنیت استان بازداشت کند .
United Kingdom
حالا اگه رسایی به جای مطهری کتک خورده بود
مگه جهان ول می کرد>
؟
سارا
کف گرگی و گنده بازی کار خودش وکرد...
فرهاد
صد البته که این افراد حمله کننده خودجوش بوده اند و از جایی مواجب یا دستور نگرفته اند ....
Latvia
رییس دانشگاه چرا به نظرات شورای تامین استان توجه نکرده ؟ پس به همین دلیل باید پاسخگوی همه مشکلات ایجاد شده باشد .
Iran, Islamic Republic of
من مطمئنم اگر اين موتورسوارها را بررسي كنيد يا كم سنند يا كم سواد ند وعموما از نظر جايگاه اجتماعي پايين هستند كه از نقد واظهار نظر يك نماينده هم اينگونه آشفته مي شوند وانتظار دارند دركشور فقط خودشان حرف بزند وبقيه حرف نزنند واالبته آدم از اين متاسف مي شود هيچ اراده اي براي جمع كردن اين آدمها ديده نمي شود
حسن
شیرازی ها بدانند که مهمان حبیب خداست . کاکوها هم خوب از ایشان مهمانوازی کردند !باور کنید که مرگ برای تمام کسانیکه این عمل رو انجام دادند خوب بود . اگه مهمان کش میخواهید برید مهمان شیرازی هاشوید. رییس جان تاسف برای خودت بخور ، زیرا اگه نمیتونی دعوت نکن و از همه بیشتر استاندار جان به خدا استعفا بده خیلی برازنده تر میشی.
نقد ميليون ها منتقد با بدترين الفاظ جواب داده مي شود اين فرياد را بايد كجا برد؟بله حمله فيزيكي صد در صد محكوم است چه از روي احساس تكليف باشد و چه صحنه سازي! ولي توهين هاي بي سابقه دولت حقوقدان !؟به منتقدان و نوازش دشمن چه معماي به ظاهر نهفته اي دارد؟
بعضي از مديران دانشگاهها نه نماينده حكومت كه نماينده اپوزيسيونند