پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

اعلام نتیجه بررسی حادثه شیراز؛ بزودی

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 415914
معاون سیاسی وزیر کشور از اعلام نتیجه بررسی حادثه شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از واحدمرکزی خبر ، آقای مقیمی در حاشیه نشست هم اندیشی با احزاب و تشکل های سیاسی در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه (تعرض به علی مطهری) در خارج از محل برگزاری گردهمایی رخ داد که دستگاه های قضایی و مسئولان امنیتی به صورت جدی آن را پیگیری می کنند.

وی گفت: امیدواریم در برگزاری گردهمایی ها در آینده، هماهنگی های لازم صورت گیرد و همه باید برای سلامت و امنیت این گردهمایی ها تلاش کنند و مسئولان استانی، احزاب و دعوت کنندگان و سخنرانان نیز شرایط محیطی را در نظر بگیرند، به مشکلات جامعه بپردازند و فضای موجود را مد نظر قرار دهند.

مقیمی درباره انتخاب استانداران و فرمانداران نیز گفت: انتخاب استانداران جدید در صورت تعیین تکلیف نهایی اعلام می شود و امیدواریم بتوانیم قبل از تعیین تکلیف انتخابات، وضعیت فرمانداران نیز مشخص شود تا در اواخر اردیبهشت با فرمانداران گردهمایی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با توجه به دو انتخابات مهم آینده باید شرایط لازم را برای فعالیت احزاب شناسنامه دار فراهم کنیم تا حضور و مشارکت مردم بیشتر شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که نتیجه بررسی صدور مجوز برای احزابی چون اتحاد ملت ایران و مجمع ایثارگران اصلاح طلب گفت: امروز در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره صدور مجوز به درخواست برخی احزاب جلسه داشتیم اما تنها موضوع پرونده تشکل های صنفی بررسی و چند پروانه فعالیت نیز صادر شد و بررسی صدور مجوز به احزاب یاد شده در دستور کار قرار دارد.

مجمع عمومی خانه احزاب ؛ به زودی

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مجمع عمومی خانه احزاب در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

مقیمی همچنین در دومین نشست با دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی افزود: برای احیای خانه احزاب در ماه های اخیر ۷ جلسه با صاحب نظران برگزار کردیم و دراین راستا به زودی مجمع عمومی تشکیل جلسه می دهد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل مجمع عمومی، هیئت مدیره تشکیل می شود تا مقدمات احیای خانه احزاب را فراهم کند، البته بخش زیادی از مقدمات فراهم شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: خانه احزاب محل فعالیت احزاب شناسنامه دار متعلق به جمهوری اسلامی ایران است تا زمانی که این خانه در چارچوب قانون فعالیت کند از آن حمایت خواهیم کرد بنابراین همه باید تلاش کنیم فعالیت ها در چارچوب قانون باشد.

مقیمی گفت: در سال ۹۴ باید با کمک احزاب، شور و نشاط سیاسی برای انتخابات با حضور گسترده مردم مشاهده شود.

وی تأکید کرد: فعالیت های حزبی باید گسترش یابد تا مردم برای آمدن به صحنه اماده شوند، بنابراین دولت از احزاب پشتیبانی می کند، البته حزب خاص معیار نیست بلکه ملاک ما ایجاد نشاط سیاسی است.

مقیمی همچنین با اشاره به مباحث و پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل های سیاسی تأکید کرد: تلاش می کنیم این پیشنهادات را در چارچوب اختیارات دولت، عملی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه شیراز و تعرض به علی مطهری گفت: هیچ کس در جمهوری اسلامی از این حادثه حمایت نکرد چرا که کار بدی بود و امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *