پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

نتانیاهو از سفر به واشنگتن خبر داد

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 403314
نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه رسمی از سفر خود به واشنگتن در ماه مارس برای سخنرانی در کنگره و ایپک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل طی بیانیه‌ رسمی اعلام کرد که وی در ماه مارس به واشنگتن سفر می‌کند تا در کنگره به سخنرانی بپردازد و همچنین در کنفرانس سالانه "کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل" [ایپک] به سخنرانی بپردازد.

سخنرانی ضدایرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا که پیش از این قرار بود در تاریخ ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) برگزار شود به تاریخ ۱۲ اسفند (۳ مارس) موکول شد.

این مطلب را جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است و افزوده که به درخواست نتانیاهو وی سخنرانی خود در کنگره را در تاریخ سوم مارس (۱۲ اسفند) انجام خواهد داد تا بتواند در کنفرانس آیپک که در واشنگتن برگزار خواهد شد، شرکت کند.

"جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل دعوت شده تا در نشست مشترک ماه آینده کنگره درباره تهدیدات ایران و اسلام افراطی سخنرانی کند.

بینر نامه‌ای را منتشر کرد که در آن دعوت از بنیامین نتانیاهو برای ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) قرار داشت.

این در حالی است که جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در واکنش به دعوت نخست وزیر اسرائیل به مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: دعوت بینر از نتانیاهو به کنگره نقض پروتکل است.

وی اعلام کرد که اقدام "جان بینر" در دعوت از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل برای آمدن به واشنگتن نقض پروتکل دیپلماتیک مرسوم است.

"جاش ارنست" گفت که کاخ سفید هنوز چیزی از اسرائیلی‌ها درباره برنامه نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره نشنیده است.

وی افزود: پروتکل مرسوم آن است که سران پیش از برنامه ریزی برای سفر به آمریکا، با کاخ سفید تماس می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *