شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۷
۷۷
سخنگوی کمیسیون برجام به نقل از جلیلی:

برجام و قطعنامه، هدف مذاکرات یعنی لغو تحریم‌ها را تضمین نمی‌کند

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 444256
سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مجلس با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: جمع‌بندی مباحث آقای جلیلی و همکاران وی در این جلسه این بود که برجام و قطعنامه شورای امنیت، لغو تحریم‌ها را تضمین نمی‌کند.
برجام و قطعنامه، هدف مذاکرات یعنی لغو تحریم‌ها را تضمین نمی‌کند
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید حسین نقوی حسینی امروز پس از اتمام جلسه نوبت صبح کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین جلسه این کمیسیون در صبح امروز اظهار داشت: امروز بیشترین تعداد میهمانان از کمیسیون‌های دیگر در کمیسیون ویژه برجام حضور داشتند و ما نیز از حضور همکاران از دیگر کمیسیون‌ها استقبال می‌کنیم و طبق آیین‌نامه، همه آنها حق اظهارنظر دارند.

وی با انتقاد از تلاش برخی رسانه‌ها برای مورد اتهام قرار دادن کمیسیون ویژه بررسی برجام در روزهای اخیر، گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا این احساس را در مردم ایجاد کنند که کمیسیون دارای گرایش خاصی است؛ در حالی که به هیچ عنوان گرایش خاصی در کمیسیون حاکم نیست، هم به جهت ترکیب اعضا و هم به جهت اینکه اعضا متعهد شده‌اند که از دیدگاه‌های خودشان صرف‌نظر کنند و در مقام داور قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تصریح کرد: وارد کردن این اتهامات، ظلم به مجلس و کمیسیون ویژه است و راه را برای رسیدن به یک نتیجه روشن با مشکل مواجه می‌کند.

نقوی حسینی با اشاره به حضور سعید جلیلی، علی باقری و فریدون عباسی در نشست صبح امروز کمیسیون ویژه برجام، اظهار داشت: امروز محور بحث، موضوع لغو تحریم‌ها بود و میهمانان باید به این سئوال جواب می‌دادند که با توجه به اینکه هدف اصلی مذاکرات لغو تحریم‌ها بود، آیا این هدف در برجام و قطعنامه شورای امنیت و ضمایم آنها تامین شده است یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی آقای جلیلی و همکاران وی پس از پنج ساعت گفتگو این بود که برجام و قطعنامه، هدف مذاکرات یعنی لغو تحریم‌ها را تضمین نمی‌کند، چرا که ساختار تحریم‌ها در سه حوزه آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت باقی است.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام ادامه داد: آقای جلیلی و همکاران وی در رابطه با تحریم‌های آمریکا اشاره داشتند که تحریم‌های اولیه لغو نخواهد شد و تحریم‌های ثانویه نیز به صورت موقت، متوقف خواهد شد که این مساله نیز با پیچیدگی مواجه است که توقف این تحریم‌ها شامل کدام دسته از تحریم‌ها می‌شود.

نقوی حسینی افزود: میهمانان کمیسیون درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز معتقد بودند که تحریم‌های ناشی از دولت‌های عضو اتحادیه اروپا سر جای خود باقی است و بحثی درباره آنها نشده و تحریم‌های کل اتحادیه اروپا نیز در برخی بخش‌ها تا هشت سال دیگر باقی می‌ماند و در بخش‌های دیگری نیز تعلیق می‌شود نه لغو.

وی به دیدگاه سعید جلیلی و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده سابق درباره لغو تحریم‌های شورای امنیت نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه معتقد بودند که تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی و اشاعه‌ای سر جای خود باقی می‌ماند و آن دسته از تحریم‌هایی هم که بر اساس شش قطعنامه قبلی وضع شده، غیر از تحریم‌های تسلیحاتی و اشاعه‌ای، برگشت‌پذیر هستند؛ بنابراین استدلال ایشان این بود که وقتی می‌گوییم این تحریم‌ها برگشت‌پذیر هستند، اصطلاح لغو برای آنها صحیح نیست، چون لغو مشروط انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس ادامه داد: پس از اظهارات آقای جلیلی و همکاران وی، برخی اعضای کمیسیون نقدهای خود را به صورت جدی به دیدگاه‌های وی مطرح و استدلال‌های خود را از متن برجام ارائه کردند که مجددا آقای جلیلی با ارائه شواهد و مدارکی، از استدلال خود دفاع کرد.

ظریف و عراقچی امروز بعدازظهر میهمان کمیسیون ویژه برجام هستند/ بازدید اعضای کمیسیون از راکتور اراک

نقوی حسینی به جلسه نوبت عصر امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام اشاره کرد و گفت: در جلسه نوبت عصر میزبان ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی و دیگران همکاران وی هستیم تا مباحث باقی‌مانده را در دفاع از برجام ارائه کنند.

وی افزود: اعضای کمیسیون برجام فردا با سفر به استان مرکزی از تاسیسات آب سنگین اراک بازدید می‌کنند و صبح سه‌شنبه نیز میزبان تیم اقتصادی کابینه خواهند بود تا ابعاد و آثار اقتصادی ناشی از اجرای برجام را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه نیز وزرای دفاع و اطلاعات و کارشناسان امنیتی و نظامی برای بررسی ابعاد و آثار برجام در این حوزه‌ها، به کمیسیون ویژه می‌آیند؛ در جلسه نوبت صبح چهارشنبه نیز میزبان علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهیم بود و در ادامه جمعی از صاحبنظران حقوق بین‌الملل دعوت شده‌اند تا برجام را از منظر حقوق بین‌الملل بررسی کنند.

ارجاع همزمان برجام به کمیسیون‌های فرعی موازی‌کاری نیست

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، در ادامه و در پاسخ به خبرنگار مهر درباره صحت و سقم ابلاغیه رئیس مجلس به کمیسیون‌های فرعی برای بررسی همزمان برجام، با تائید این خبر تصریح کرد: این مساله موازی‌کاری نیست؛ چرا که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیات رئیسه طرح یا لایحه یا ماموریت کمیسیون‌ها را به کمیسیون اصلی ارائه می‌کند و می‌تواند همزمان آن را به کمیسیون‌های فرعی نیز ارائه دهد و این کمیسیون‌ها نیز جمع‌بندی خود را به کمیسیون اصلی تقدیم می‌کنند.

نقوی حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره نسبت میان کمیسیون ویژه برجام و کمیسیون امنیت ملی در بررسی توافق هسته‌ای، تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی تاکنون در چارچوب قانون بررسی خود را انجام داده است اما مجلس به جهت اهمیت موضوع، یک کمیسیون ویژه برای این کار تشکیل داده است که پس از این مسئولیت موضوع با کمیسیون ویژه برجام است.

استماع نظرات کارشناسان و تیم‌های مذاکره‌کننده این هفته پایان می‌یابد

وی در ادامه درباره زمان حضور علی لاریجانی در نشست کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز گفت: زمان حضور وی معلوم نیست، اما خودشان اعلام کردند که قطعاً در کمیسیون حضور می‌یابند تا به عنوان رئیس مجلس و مذاکره‌کننده اسبق هسته‌ای، نظر خود را درباره برجام بگویند.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: برنامه کمیسیون این است که استماع نظرات کارشناسان و تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی و فعلی را در این هفته به اتمام برساند و هفته بعد برای ارزیابی و جمع‌بندی گزارش خود آماده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جیگر جلیلی رو برم

به مردم اطلاع دهید ما منتظریم
اطلاع کامل می خواهید قطع نامه های پی در پی وتحریم های ظا لمانه ضد مردم شریف ایران در زمان ایشان اتفاق افتاد .
شیطونک0915
اگر از عزت و حقوقمان کوتاه نیائیم قطعنامه ودشمنی هست حتی بایدتا جنگ پیش برویم ولی اگر از همه چیز حتی عزت خودمان کوتاه بیائیم و نوکر باشیم و مثلا ،مثل عربستان باشیم قطعنامه ای نیست و حقوق بشر هم معنی ندارد!!!!
لطفا با عقلانیت به موضوع بنگریم نه صرفا جناحی!!!!!!!!
یک ایرانی
دقیقا
این دولت اگه کارهایی که تیم هسته ایی قبل یعنی دکتر جلیلی انجام داد این تیم اقای ظریف میخواست چطوری با کدخدا مذاکره کنه اگه دستاوردهای دولت احمدی نژاد نبود کدخدا اسم شما رو هم نمیاورد با شما روی یک میز نمی نشست
بله اینه قضیه
Iran, Islamic Republic of
فکر کنید ۸ سال احمدی نژاد را برش بزنید و سال ۸۴ را به این دولت ( ۹۲ ) وصل کنید و به سوالات پاسخ دهید ?
۱_ تیم هسته ای آقای ظریف با پلمپ بودن دست آوردهای اندک هسته ای بر سر چه چیزی مذاکره می کرد !?
۲_ آمریکا چرا باید با ایران مذاکره کند وقتی که همه راههای غنی سازی بسته است !?
۳_ سیاست برد برد چگونه قابل تحقق است وقتی که چیزی در آستین نداری برای ارائهد!?

با پاسخ به این سوالات هست که نقش جلیلی مشخص می شود
درود مرد مقاوم مذاکرات که از هیچ دست آوردی کوتاه نیامدی و دشمن اعتراف کرد که تحریمها نا کارآمد شده است
ایرانی مسلمان
تحریم ها بخاطر این بود که اقای جلیلی جلوی زور گوییهای دشمنان ایستاد و تحریم بهانه ای برای فشار اوردن به مردم وامثال جلیلی بود تا تسلیم بشونداما تسلیم نشدند در ضمن افزایشتحریم ها بخاطر در خواست و نامه های رسمی وغیر رسمی فتنه گران سال 88 بود که از امریکا می خواستند تحریم هارا افزایش بدهند وحتی در نامه ها گرا می دادند که چه چیز ایران را تحریم بکنند که تاثیر بیشتری داشته باشد ..... این کارهای سخیف فتنه گران و چراغ سبز انها به دشمن بود که باعث افزایش تحریم شد نه کارهای افای جلیلی.==== مقام معظم رهبری در دیدار با هیت دولت با این مضمون که در توافق درجاهایی که با صراحت در مقابل طرف مقابل موضع گیری نشده نگرانم
قطعنامه ها نتیجه تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در سال 82 بود که وقتی تعلیق رو کنار گذاشتیم گفتن چرا کنار گذاشتید و باید تعلیق رو ادامه میدادید و به این بهانه تحریمها شروع کردند .
سرور
Romania
نه که حالا همه اش جمع شد!
آخرین قطعنامه که در زمان روحانی وضع شد و در حالی بود که همکاری کاملی داشت اونم زمان ایشون بود؟؟
کسايي كه منفي دادن شعورشون نميكشه ؟ فقط منفي بايد بدين ؟ اخه .... مگه احمدي نگفت هر چي ميخايد قطنامه بدين حقوق ميگيرين شعور هم داشته باشن
کافر همه را به کیش خود پندارد!
انوقت چه کسی گرا به دشمن داد تا تحریمهای فلج کننده را اعمال کنن؟احمدی نژاد در تنگنا قرار بگیره لطفا پاسخگو باشید.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
تحریمها ادامه دارد و هر آنچه ایران داشت و داد تا توافق همراه با دبه دریافت کند از آن دولت بود
داشته ها از آن دولت و هرآنچه از دست دادیم از این دولت
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اطلاع کاملتر اینه که قطعنامه ها و تحریم ها با چراغ سبز فتنه گران تصویب و اجرا شد
حرف مفت که مالیات نداره دروغ هم که حناق نیست آدمو خفه کنه پس بگو!
قطع نامه های پی در پی!!! شماره قطعنامه های پی در پی ۶ سال ریاست دکتر جلیلی رو با تاریخشون بگو ببینم!!! احتمالا تو از راستگویان نیستی؟!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
در تحریم ، دشمن عامل اصلی است و مقصر اصلی در گرانی و تحریم ها ، دشمن است
اگر از طرف تحریم شونده مقصر کسی باشد نماینده ایران در سازمان ملل است که نتوانسته نمایندگان کشورها را قانع کند تا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه صادر نشود که آقای ظریف مدتی نماینده بوده و مقصر است و مقصر بعدی اگر باشد وزیر خارجه است که آقای صالحی مقصر است
پس چرا مذاکره کننده باید مقصر باشد !?
جواب منطقی می خواهم نه هوچی گری
مرضيه
Iran, Islamic Republic of
الهي شكر كه اختلاس ها برداشته شد.
به اميد خدا تحريم ها هم برداشته مي شود.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
یعنی جریمه 13 میلیارد و 850 میلیون دلاری فساد کرسنت که با اون می‌توان 159 دکل نفتی 87 میلیون دلاری خریداری کرد برداشته شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه میشه مگه داریم!!!!!!!!!!!
درود بر دکتر جلیلی که عزت و شرف و حقوق ملت رو به لبخند دشمن نفروخت .
س
Iran, Islamic Republic of
نام جلیلی برای صهیونیستها وحشتناک است و خواب آنها را در منطقه آشفته می کند
یکی از اعضای کنگره آمریکا در ۹۱ گفته بود که اگر با جلیلی توافق کنید او رییس‌جمهور خواهد بود لذا کار شکنی کردند تا نزدیکترین فرد به خودشان رای بیاورد
رضا
جلیلی حق دخالت در برجام رونداره چون نقش اساسی در جزییات ان ندارد
ومطمیا ان را خواهد کوبید.اگه اینطوره باید لاریجانی و روحانی هم بیان ونظر بدهند
رییس کمیسیون چند بار گفت به لاریجانی هم گفتیم
گفته وقت ندارم.
Estonia
لاریجانی و روحانی که هر روز دارند نظرشان را می دهند
این جلیلی بود که ۲ سال بایکوت بود حتی توسط صدا و سیما البته به نظر من
بی طرف
آقا رضا شما چکاره هستی که تشخیص میدی کی حق داره در مورد برجام نظر بده کی حق نداره؟ کمسیونی تشکیل شده داره بررسی میشه . ضمن اینکه یادت باشه وقتی ظریف و تیمش داشتن مثلا با کدخدا و اربابشون مذاکره میکردن ، دستشون پر بود. داشتن در مورد سانتریفیوژ هایی صحبت میکردند که با حکم آقا و دستور دکتر احمدی نژاد و مقاومت دکتر جلیلی بدست اوردیم و کدخداشون حالامجبوره سر اون ها با ظریف و تیمش بحث کنه. نقش دکتر جلیلی در برجام انکار ناپذیره. جلوی نوک بینی رو همیشه نبین
رضا
اسمتون زدید بیطرف اما........؟؟؟؟؟؟
در زمان جلیلی هم همه این چیزهایی که گفتید بود وهمچچنین 6سال در مقام این کاربود چرا نتونست یه حقی از کدخدا واسه ملت بگیره؟؟؟؟
به دلیلی میگم حق نداره چون منم حق نظر دارم!!
درضمن در کمسیونی که عراقچی هست نفراتی میان که تقریبا مخالف هستند و واسه جلیلی هم میان که تقریبا وشاید کلا موافقشن
باید وقتی جلیلی میاد کمسون مخالفانش بیان نه موافقاش وهمفکراش که هرچی میگه همشون تایید میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی طرف
آقا رضا
ورود نماینده ها ی غیر عضو کمیسیون برجام ، در تمام جلسات آزاده.
خب وقتی جلیلی میره ، مخالفاش هم برن تو جلسه حرف بزنن. کسی جلوشون و نمیگیره. حتما چیزی برای دفاع کردن ندارن
دیگه تو تصمیمات کمسیون دخالت نکنیم که کی دعوت بشه کی دعوت نشه
طرفدار قالیباف
ببین چی را قراره از دست بدهیم. اراک میره- فردو میره- نطنز ناقص میشه- 20 درصد رفت - 5 درصد نباید باشد -و ......

تحریمها باقی خواهند ماند- راه نفوذ باز می شود- دولتیها موظف خود را خواهند دانست ضد آمریکا و استکبار و اسرائیل سخن صریحی نگویند بلکه تعریف هم کنند. و....
درجستجوی حقیقت
Iran, Islamic Republic of
آقا رضای عزیز چطور است که شما برای خودت حق نظر دادن قائل میشوی اما برای آقای جلیلی نه؟؟؟این که فرمودید چرا نتوانست حقی برای ایران بگیرد به این خاطر بودن که آنان راضی به دادن و پذیرش حقی نبودند البته بسیاری از موارد را پذیرفته بودند(طبق گزارشات از مسئولین مختلف)اما طفره میرفتند تا اینکه دولت تغییر کرد و همان تیمی که بیانیه ذلت بار سعد آباد را امضاء کردند دوباره بر مسند قدرت نشستند .پس غرب میتوانست زیر همه آنچیزی را که در زمان جلیلی پذیرفته بود بزند.الآن هم که تا اینجای کار مشخص شده که ما فقط امتیازهای خفت باری داده ایم و چیزی که به خاطرش مذاکره کردیم بدست نیاوردهایم.در کمیسیون هم البته اعضای کمیسیون مانند ابو ترابی-تاج گردون-آرانی-پزشکیان هستند که از موافقان جدی برجام هستند. پس آنچیزی که مرقوم داشتید. جایی برای دفاع ندارد.لطف بفرمایید با منطق و به دور از حب و بغض مطلب بنویسید.
دکتر جلیلی بند بند برجام رو بطور کامل توضیح داد که هیچ تحریمی لغو نمیشود و زیرساخت تحریمها باقی می ماند فقط برخی از آنها توقف موقت میشود .
ناشناس
اصلا فهمیدی چه گفتی
احسان
عزيزم مخاطبين اين سايت همون ٢درصدي هستن كه بهش راي دادن و مرغشونم يك پا داره وقتتو تلف نكن
حتما واسه ریاضیت معلم خصوصی بگیر یادت نره!
اون کدخدا واسه شما کدخداست. نزد جلیلی و امثال این جانباز شجاع شیطان بزرگه عزیزم!!
کرمی
کی گفته در دوره جلیلی این همه دستاورد داشتیم اگر بود اقای حقوقدان عهد 82 را درست می بستن!ضمننا مگه جلیلی داره مناظره میکنه عین برجام داره برسی میشه میگه بین داده و ستانده توازنی نیست اگر هست شما بفرمایید ما سواد فهمیدن این جور چیزها را نداریم از خدا هم می خواهیم تیم هسته ای ما ستانده اش بیشتر از داده ها باشه ولی متاسفانه بر عکس
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی که حقی از کدخداتون گرفتی؟؟؟؟؟
ما که از شیطان بزرگ حقی نتونستیم بگیریم
بیطرف
دکتر جلیلی آقاست. اون موقع که بعضیا داشتن دوره دبیرستان و دانشگاه و سربازی و ... نزد کدخداش میگذروند، دکتر جلیلی تو جنگ با عوامل کدخدا بود. غیرت داره جونشو پای مملکتش گذاشته و جانباز شده مثل بعضی ها کنار کدخدا نبوده. دکتر جلیلی آقاست
رضا
این دیگه از اون حرفها بود!!!!!چون یکی رفته جبهه اون یکی مرتده!!!
بی طرف
دکتر جلیلی آقاست. جانباز جنگ تحمیلی که غیرت داره میدونه نباید به بیگانه و کدخدا باج داد. اصلا بخاطر همین تفکر رفت جبهه.
بعضی ها هم موقع جنگ در پناه کدخدا داشتن درس میخوندن. معلومه نمیفهمن دفاع از خاک یعنی چی. هر چی کدخدا بگه همونه و لاغیر
مصطفی
United States
هر کسی رو بهر کاری آفریدن جلیلی رو هم برای پند و اندرز و قطعنامه سازی و فاتحه خوندن مذاکرات برای ایران
توراهم بحر اراجیف نویسی واجیر نویسی
سيد محمد
غيرت داره يا نداره ، هر روز صدها نفر جانباز و غير جانباز دارن جون ميدن زير بار اين تحريما ، .. . اين تهران نشينا چه خبر از بيكاري و ويراني خانواده ها در جاهاي ديگه دارن چجوري ميخاد جواب خدا رو بده
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم با برجام صورت گرفته مشكلتان حل شود.
هرچند خيلي بعيد است.
بیخود دور برندار به قول امام همین کوخ نشینان پای ارزشها و انقلاب میایستن اونهایی که دهنشون از شنیدن صدای پای شیطان بزرگ آب افتاده همونهایی هستن که یکی از ماشینهاشون از کل زندگی خیلی از مخالفین توافق برد که برد گرونتره و شب از شکم پری کابوس فقر میبینن
افرا
دمت گرم بی طرف؛ درس خوندن پیش کدخدا رو خوب اومدی؛ حالا معلوم شد که غرب زده کیه...
Iran, Islamic Republic of
پدر من هم جانباز 65 درصد است و به خاط اعتقادات ديني و اطاعت فرمان امام رفت جبهه.
اما پدرم صد در صد با اقدامات و نحوه مذاكرات جليلي مخالف بود چون عمبكرد 8 ساله احمدي نژاد را مايه بدبختي مملكت مي دونست.
حالا با اين تفكر شما يعني پدر من خائن است ؟
Iran, Islamic Republic of
نه
پدر شما شايد كمي قوه تحليلش پايين باشه.
Iran, Islamic Republic of
قوه تحليل خوب يعني جنگ و بيكاري و فساد و اختلاس ؟
نه قوه تحلیل خوب یعنی اعتماد به دشمن قسم خورده که یک اگه صد تا چاقو بسازه بده بهت بعد که از آک درش بیاری میبینی یکیش هم دسته نداره!
نه این که حالا با برجام، جنگ و بیکاری و فساد و اختلاس، کاملا منتفی میشه!!!!!! برجام ضریب امنیت ملی را به شدت کاهش میده. اوباما گفت که با برجام، زمینه بیرخورد نظامی با ایران، به شدت فراهم میشه و گشایش خاصی برای ایران ایجاد نمی شه و روحانی هم تاکید کرد که مردم نباید تصور کنند که با برجام، مشکلات برطرف می شه!!!
ناهيد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه طوري در جامعه القاء كردند كه بسيجي و ايثارگر بايد طرفدار جليلي و احمدي نژاد باشه.
در حالي كه بسيجي پيرو رهبر است و سياسي نيست. اما اي كاش برخي با قداست بسيجي بازي نكنند.
مذاكره نياز به فرد شجاع و متخصص داره مثل دكتر ظريف. مذاكره كلاس اصول و مباني فلسفه نيست.
این متخصص شما که رفت مسئله هسته ای رو حل و فصل کنه مسئله موشکی و تسلیحاتی رو هم تو مذاکرات وارد کرد و قطعنامه جدید هم درباره آن دریافت کرد !
آفرین ناهید خانوم دیکته ات را ۲۰ شدی!
عجب!
که بسیجی پیرو رهبر است و سیاسی نیست!
من هم می گویم یک نفر پیرو اسلام است اما مسلمان نیست!
لا اقل قبل از نوشتن کمی هم فکر میکردید!
فکر کنم فرمایش دکتر صالحی مرد متخصص پاسخ خوبی به جلیلی باشد : « به بهانه شجاعت جان 80 میلیون نفر را به خطر می اندازد» قطعنامه پی در پی دوره قبل را باتحریم کمر شکن بیاد بیار
مخمد
رو كه نيست سنگ پاست يعني بعد از اون راي ٤ درصدي كه اوردي باز روت ميشه اسم پرونده هسته اي رو بياري و جهان هم سر از پا نشناسه و حرفهای اين اقاي ٤ درصدي رو تيتر كنه ، در طول ٦ سال قبل در خواب زمستوني بوديد
مخمد! میخواستم دیکته ات را ۲۰ بدم اما حیف شدی ۱۹!!
سرور
دیکته 19
ادبیات 0
منطق 2
سید علی
United Kingdom
والله اینجور که صداش میاد دارن ایران عزیز و مفت می فروشن که چرا دوره بعد رای بیارن.
Iran, Islamic Republic of
جلیلی اگر سواد مذاکره داشت که مملکت به این فلاکت نمی افتاد
Romania
مملکت را بر باد فنا دادن
منظورتون اینه ؟


یعنی اگر مملکت را بفروشد این میشود سواد مذاکره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زود باش حرفتو پس بگیر احمق


سرور
منفی فقط بخاطر بی ادبی ات.
دوکلمه هم مادر عروس گفت 6سال مردمو سرکار گذاشتی دور دنیا رو گشتی حالا هم لبکاری روتوبرم
جناب اگه 6 سال اونا سر ندونده بود الان ظریف خان با چی میرفت سر میز مذاکره !اصلا ما اون موقع غنی سلزی 20 درصد داشتیم که بدیم فردو کجابو اراک کجای کار بود این همه دستاورد چرا با بغض و کینه رفتار می کنید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اوني كه دور دنيا را گشت، تيم فعلي است.
اسم جلیلی مردم را به یاد بدبختی می اندازد
مهين
Iran, Islamic Republic of
جليلي آدم خوبي هست همانطوري كه ابوموسي اشعري آدم خوبي بود اما حكومت علوي رو دچار مشكل كرد.
نازک بین
Moldova, Republic of
تو هم خوبی همانطوری که قطامه برای ابن ملجم خوب بود
اگر دین نداری لااقل آزاده باش!
عه پس از نظر شما ابوموسی آدم خوبی بود؟!
من دیگه حرفی ندارم شهین خاااانووووم!
منظورت همون مردم اسرائیله؟!
Iran, Islamic Republic of
اينطور كه از مجموع مذاكرات كميسيون برجام مي شود فهميد
در بد مخمصه اي افتاده ايم
اگر قبول كنيم با دست خود به مسلخ رفته ايم
اگر قبول نكنيم شرايط بخصوص از لحاظ رواني سخت و تبعات آن زياد است
در حالت اول خوابهاي بدي برايمان ديده اند هم در داخل هم در بيرون

در حالت دوم با اندكي تحمل مذاكرات بعدي را مگر درست مديريت كنيم و در زمين حريف بازي نكنيم مي توانيم به نتايج بسيار بسيار بهتري برسيم

ولي كدام مرد است كه توان تشخيص بين بد و بدتر را داشته باشد
واز آن مهمتر توان انتخاب و مديريت آن را داشته باشد
ظاهرا فقط بايد به مجلس اميد بست

چراكه بقيه وا داده اند و اميدي به آنها نيست
جلیلی حرف الکی می گوید رای ایشان به چه میزان بوده است دوران سیاه بازی تمام شده است
جلیلی دوستت داریم
برگ برنده ما شهید زنده ما
شما که با جام زهر اشنایید