سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

ادامه ‌رسوايي ‌هاي ‌اخلاقي كشيش ‌هاي ‌كاتوليك

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 108592
شبكه بي‌بي‌سي در گزارشي از رسوايي اخلاقي 3 كشيش برزيلي به اتهام تجاوز به كودكان خردسال، بر ادامه رسوايي‌هاي اخلاقي كليساي كاتوليك تاكيد كرد.
به گزارش فارس، 3 كشيش برزيلي به اتهام تجاوز به يك كودك خردسال مجازات شدند.

اين رسوايي پس از آن مورد توجه قرار گرفت كه فيلمي از اقدامات غير قانوني اين كشيش برزيلي در دسترس نيروهاي امنيتي برزيلي قرار گرفت.

شبكه بي بي سي با اشاره به سير سقوط اخلاقي كشيشان كاتوليك، تصريح كرد: اين رسوايي اخلاقي در ادامه سلسه رسوايي‌‌هاي اخير كشيشان كاتوليك در سرتاسر جهان روي داده است.

افشاي رسوايي اخلاقي در كليساهاي آلمان و چند كشور ديگر اروپايي جنجال گسترده‌اي را در عرصه رسانه‌اي و اجتماعي اين كشورها دامن زده است.

رسوايي‌هاي اخلاقي برخي از كشيشان، كليساي كاتوليك را جريحه‌دار كرده است.

پس از آنكه فاش شد واتيكان بررسي آزار جنسي حدود 200 پسرناشنوا توسط كشيش‌هاي "ويسكانسين " آمريكا را متوقف كرده است، انتقادها از پاپ به عنوان شخص اول واتيكان به شدت افزايش يافت.
از سوي ديگر طي 9 سال گذشته سه هزار مورد از رسوايي در كليساهاي كاتوليك جهان گزارش شده است اما پاپ تاكنون هيچ واكنشي نسبت به اين موضوع نشان نداده است.
يك نظر سنجي كه توسط شبكه يورو نيوز صورت گرفته نيز نشان مي دهد كه اكثر پرسش‌شوندگان اين نظرسنجي قاطعانه اظهار داشتند كه واتيكان بايد به عنوان نهاد ناظر بر عملكرد كليساي كاتوليك اقدامات بيشتر و بازدارنده‌اي در زمينه وقوع آزار جنسي كودكان در كليساي كاتوليك صورت مي‌داد. در اين نظرسنجي 90 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند كه انتظار دارند واتيكان با اين معضل رسوايي برخورد قاطع داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی خود واتیکان هم این کاره است چی می تونه بگه مثل اون ملعونی که با حالت مستی نماز صبح رو چهار رکعت می خونه و وقتی به اون می گن چرا این کار رو کردی می گه اگه کمه بیشتر بخونم؟!!!!!!!!!