شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۷

فرهنگیان همچنان در انتظار پرداخت مطالبات

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 345427
با وجود تامین اعتبار لازم و پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان طی هفته‌های اخیر اما هنوز بخشی از فرهنگیان نسبت به عدم پرداخت حق التدریس مهر به بعد،‌حق الزحمه امتحانات خرداد و اضافه کار نیروهای اداری آن هم در روزهای پایانی سال گلایه دارند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌رغم تأمین اعتبار لازم و واریز شدن حق التدریس اردیبهشت، خرداد و مهر به حساب فرهنگیان اما هنوز هم بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان باقی‌مانده و تاکنون پرداخت نشده است.

تعدادی از فرهنگیان در تماس با خبرنگار تسنیم اعلام کردند: در آستانه روزهای پایانی سال هنوز  مطالبات مربوط به 4 ماه اضافه کار نیروهای اداری و 5 ماه حق‌التدریس معلمان پرداخت نشده است بسیاری از فرهنگیان به دلیل این‌که حقوق پرداخت شده کفاف زندگیشان را نمی‌دهد برای تأمین مخارج زندگی به اضافه کار روی آورده‌اند اما متأسفانه این اضافه کارها به موقع پرداخت نمی‌شود و فرهنگیان مطالبات زیادی در این بخش دارند.

بخش دیگری از فرهنگیان نیز از واریز نشدن مطالبات امتحانات نهایی خرداد سال گذشته در آستانه پایان سال خبر می‌دهند. از سوی دیگری یکی از معلمانی که در شهریور بازنشسته شده است به تسنیم می‌گوید: حدود 5 ماه است که حقوق دریافت نکرده و عیدی بازنشستگان نیز واریز نشده است.

وی می‌افزاید:‌ اگر این فرهنگی بازنشسته یک زن سرپرست خانوار باشد یا یک مرد که باید مخارج زندگی را تامین کند با مشکلات زیادی مواجه می‌شود چرا که یک فرهنگی آنقدر پس انداز ندارد که بتواند چند ماه از پس‌اندازی که ذخیره کرده زندگیش را بچرخاند تا حقوقش پرداخت شود. از آموزش و پرورش هم که مسئله را جویا می‌شویم اعلام می‌کنند که این تاخیر به دلیل بررسی موضوع در سازمان بازنشستگی است و تا پرداخت حقوق این روال چند ماه ممکن است ادامه پیدا کند.

بازنشستگانی که با حذف رتبه عالی و خبره حقوق کمتری می‌گیرند

این معلم بازنشسته با اشاره به این‌که در آموزش و پرورش رتبه بندی عالی، خبره و ارشد داریم،‌گفت:  اکثر معلمانی را که دارای رتبه عالی و خبره بودند با رتبه ارشد بازنشسته می‌کنند که در چنین شرایطی حدود 200 تا 250 تومان حقوقشان کسر می‌شود و با حقوق ارشد حقوق بازنشستگی می گیرند.

به گزارش تسنیم، اضافه کار نیروهای اداری، حق‌التدریس معلمان از مهر به بعد، مطالبات مربوط به امتحانات نهایی و سرانه آموزشی مدارس بخشی از مطالبات آموزش و پرورش است که در پرداخت آن‌ها با مشکل تأمین اعتبار مواجه است.

وحید کیارشی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار تسنیم می‌گوید: پرداخت حق‌الزحمه امتحانات خرداد فرهنگیان را در دستور کار داریم که تا پایان سال نیز این موضوع محقق می‌شود.

از سوی دیگر امیر حسین حدیدی زواره، معلم و کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که در سال 93 آموزش و پرورش به بیش از 19 هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت حقوق و عیدی نیازمند است، می‌گوید: در بخش حقوق به ناچار مربوط به یک افزایش 20 درصدی هستیم و بودجه مورد نیاز در این بخش در سال 93 معادل 18 هزار و 345 میلیارد تومان می‌شود از سوی دیگر اگر میزان افزایش عیدی کارمندان در سال آینده را فقط 20 درصد در نظر بگیریم در سال 93، 720 میلیارد تومان بودجه در این بخش نیاز است.

این کارشناس آموزشی ادامه می‌دهد: با توجه به خلف وعده مسئولان برای پرداخت معوقات فرهنگیان و با فرض صحت ادعای آن‌ها مبنی بر انباشت مطالبات فرهنگیان به دلیل عملکرد مدیران قبلی و همچنین تأخیر ایجاد شده و انباشت مطالبات و مدت محدود باقیمانده تا پایان سال در بهترین شرایط حداقل یک هزار میلیارد تومان از مطالبات سال 92 برای سال 93 باقی می‌ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از سال 91 حق الزحمه کاراموزی در استان خوزستان هنوز پرداخت نشده.
از سال 91 در استان اردبیل نیز حق الزحمه کارآموزی پرداخت نشده.
چه کسی گفته که فقظ حق الزحمه امتحانات خرداد سال قبل پرداخت نشده ؟ لازم است بدانید که وزارت آموزش و پرورش در سال قبل فقط 29 درصد تا 34درصد از حق الزحمه یک مرحله از امتحانات سال قبل را پرداخت کرده ودر سال 93 ریالی پرداخت نکرده است . باز هم لازم به یادآوری است که در هر سال تحصیلی سه مرحله امتحان در خرداد و شهریور و دی برگزار می شود که مشمول حق الزحمه می گردد . درضمن به مسولان وزارت خانه گفته شود که فرافکنی نکرده و مسولیت پذیر باشند و گناه را به گردن دیگران نیاندازند . وزیر محترم زمانی که سکان آموزش و پرورش را به دست گرفت می دانست که چقدر بدهکاری دارد باید با برنامه ریزی ورود می کرد و بر او فرض است که مطالبات را پرداخت کند .
حسن
بنده بعنوان کارشناس یک اداره کل اغلام میدارم اولا هر فرد بازنشسته شود در همان ماه یا ماه بعد حقوقش برقرار می شود و اینکه افراد ی با رتبع عالی بازنشسته شوند و با حقوق ارشد حقوق بگیرند این یک سوتفاهم از طرف سازمان بازنشستگی بود که در دولت قبلی ایجاد شد و در حال رفع سو تفاهم می باشد و همچنین بیشتر معوقات معلمین مربوط به دولت قبل می باشد کلا در دولت قبل در این وزراتخاتنه هرج مرج خیلی اتقاق افتاد فقط در استان ما در تابستان بیش از دوهزار استخدام زیر ابی سیاسی اتفاق افتاده است که بودجه این وزرداتخانه را بی برنامه کرده است
بازنشسته
United States
گذشته از رتبه عالی فرهنگیان، متاسفانه سختی کار آنها که مبلغ ناچیز است بطور کامل در نظر گرفته نمی شود.
United States
بنویسید که سختی کار معلمان هم در بازنشستگی بطور کامل محاسبه نمی شود
بازنشسته
Germany
بنویسید که سختی کار معلمان هم در بازنشستگی بطور کامل محاسبه نمی شود، با این حال که مبلغ زیادی نیست.