پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

ذوب در ولايت يعني چه؟

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 175084
بنده اين حرف را از آدمهاى حسابى کمتر شنيده ‏ام. بنده نمیفهمم معناى ذوب در ولايت را. ذوب در ولايت يعنى چه؟ بايد ذوب در اسلام شد. خود ولايت هم ذوب در اسلام است.
سياست نامه:
متن زير گوشه اي از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع نمايندگان مجلس هفتم است که درباره"ذوب در ولايت" و مفهوم آن ايراد شده است.بازخواني اين سخنان در شرايطي که برخي از سياسيون تلاش مي کنند چهره نادرستي از ولايت و رهبري را در اذهان مردم ايجاد کنند حايز اهميت است.

تعبير «ذوب در ولايت» را غالباً مخالفان شماها - کسانى که مى‏خواهند نکته‏گيرى کنند و مضمونى بگويند - به کار مى‏برند؛ والّا بنده اين حرف را از آدمهاى حسابى کمتر شنيده‏ام. بنده نمى‏فهمم معناى ذوب در ولايت را. ذوب در ولايت يعنى چه؟ بايد ذوب در اسلام شد. خود ولايت هم ذوب در اسلام است. روزى که شهيد صدر گفت «در امام خمينى ذوب شويد؛ همچنان‏که او در اسلام ذوب شده است»، تنها شاخص صحت راه، شخص امام بود؛ نه قانون اساسى بود، نه جمهورى اسلامى بود، نه نظامى بود، نه دستگاهى بود. در صحنه‏ى آشفته‏ى هوى‏ها و جريانها و خطوط مختلف، يک قامتِ برافراشته و يک علمِ سرافراز وجود داشت و او امام بود؛ شهيد صدر مى‏گفت در او ذوب شويد. راست هم مى‏گفت؛ ذوب در امام، ذوب در اسلام بود. امروز اين‏طورى نيست. ذوب در رهبرى، ذوب در شخص است؛ اين اصلاً معنا ندارد. رهبرى مگر کيست؟ رهبرى هم بايد ذوب در اسلام باشد تا احترام داشته باشد. احترام رهبرى در سايه‏ى اين است که او ذوب در اسلام و ذوب در همين هدفها بشود؛ پايش را يک قدم کج بگذارد، ساقط مى‏شود. هيچ‏کس در شخص و در جهت ذوب نمى‏شود؛ در آن هدفها بايد ذوب شد؛ در اسلام بايد ذوب شد؛ در اهداف والاى اسلامى - که خداى متعال براى ما معين کرده - بايد ذوب شد؛ در واقع در ملت بايد ذوب شد. به اين هدفها و به آن نقطه‏ى اوج و والا چشم بدوزيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *