جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

اختلاف مصر و اتیوپی بر سر ساخت یک سد

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 414088
کارشناس امور آبی مصر با رد ادعاهای اتیوپی در خصوص ساخت النهضه، تاکید کرد که ساخت این سد زیان های هنگفتی به بخش کشاورزی مصر وارد می کند.
به گزارش جهان، «ضیا القوصی»، کارشناس امور آب و مشاور سابق امور منابع آبی مصر در گفتگو با فارس، تصریح کرد: آنچه دولت اتیوپی در خصوص حفظ منابع آبی مصر با ساخت سد النهضه عنوان می کند، دروغ محض است.

وی در خصوص این ادعای خود توضح داد که با ایجاد این سد مصر ۱۰ تا ۲۰ میلیارد مکعب از سهم آب خود از رود نیل را از دست می دهد و این به معنای خشک شدن اراضی کشاورزی و از بین رفتن محصولات زراعی در نتیجه نرسیدن آب به ۲ میلیون هکتار زمین است.

این کارشناس امور آبیاری از دیگرنتایج احداث این سد را مهاجرت میلیون ها خانوار کشاورزی دانست که در این اراضی مشغول بکار هستند و این جدای از آلودگی های محیط زیستی که برای این مناطق ایجاد می کند.

وی تاکید کرد که احداث این سد هیچ سودی برای مصر ندارد، چون اولین نتایج آن کاهش زمین های زراعی است، آن هم در زمانی که مصر نیاز به اراضی زراعی بیشتر برای تامین نیازهای غذای خود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *