شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
۳

ابراز نگرانی گوترش نسبت به اوضاع اتیوپی

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 691654
دبیرکل سازمان ملل نسبت به وضعیت اتیوپی و ترور رئیس ستاد ارتش و فرماندار ایالت "أمهرا" ابراز نگرانی شدید کرد و خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها شد.
ابراز نگرانی گوترش نسبت به اوضاع اتیوپی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش نسبت به رخدادهای خونینی که اخیرا در اتیوپی رخ داد، ابراز نگرانی شدید کرد.
وی در ادامه افزود: گوترش ضمن محکوم کردن این رخدادها، خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها،‌ ممانعت از خشونت و هر گونه فعالیتی است که صلح و ثبات در اتیوپی را از بین می‌برد.

دبیرکل سازمان ملل از پایبندی نخست وزیر و دولت اتیوپی در زمینه ارجاع عاملان این اقدامات به دادگاه استقبال کرد.گوترش تاکید کرد که سازمان ملل همچنان به حمایت از تلاش‌های دولت اتیوپی در راستای مقابله با چالش‌های مداوم  این کشور پایبند است.

عصر روز شنبه رئیس ستاد ارتش اتیوپی در جریان یک تیراندازی مرتبط با تلاش کودتای نافرجام کشته شد و پس از چند ساعت نیز  فرماندار  ایالت "أمهرا" و مشاورش در جریان این تلاش کودتا علیه دولت محلی واقع در شمال غرب این کشور ترور شدند.
پیشتر  دفتر آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در بیانیه‌ای در توییتر از تلاش برای کودتایی هماهنگ‌ شده علیه دولت محلی در منطقه "أمهرا" خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی به هواپیمای مسابربری ایران حمله کرد؟
هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و... توسط نیروی تروریست دریایی آمریکا جنایتکار شماره یک، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده است ولی متاسفانه نهاد های بین المللی جنایتکار شماره یک از 1367/04/12 تاکنون هیچ عکس العمل نشان نمی دهند، خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
United Arab Emirates
حملات 11 سپتامبر کار عربستان سعودی به همراه القاعده بود
این حملات همچنین به بهانه ای برای اشغال نظامی عراق در سال 2003 تبدیل شد که کشته شدن صدها هزار عراقی و قدرت گرفتن داعش را به دنبال داشت.
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک چرا به تجاوز اخیر آمریکا جنایتکار شماره یک به حریم هوایی ایران تاکنون واکنش نشان نمی دهند.