جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۴۳

‫پاسخ حدادعادل به منتقدان توافق هسته‌ای

توافقنامه نیاز به تصویب مجلس ندارد
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب: 327453
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گام اول مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: منتقدان بعد ازخواندن متن توافقنامه ژنو اظهارنظرکنند.
‫پاسخ حدادعادل به منتقدان توافق هسته‌ای
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی غلامعلی حداد عادل گفت: تصور می‌کنم این نتایجی که در مذاکرات هسته‌ای به دست آمده است در گام اول مثبت بوده است و این گام اول را نباید نفی کرد و برای برداشتن گام‌های بعدی با حفظ حقوق ملت باید اقدام کرد.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس به مذاکرات هسته ای، افزود: من اصل حساسیت نمایندگان را نسبت به آن چیزی که در ژنو گذشته است را مثبت می‌دانم و ستایش می‌کنم، یعنی نمایندگان به‌ عنوان نماینده ملت حق دارند که نسبت به آنچه که توافق شده است حساس باشند، خصوصاً که متن توافق هم صبح امروز در دست نمایندگان نبود.

وی افزود: بعد از انتشار متن موافقت‌ نامه و ترجمه آن بهتر می‌شود درباره جزئیات این توافق داوری کرد، مخصوصاً که مقام معظم رهبری هم در پاسخی که به رئیس جمهور دادند، از تلاش گروه مذاکره‌کننده ایرانی اظهار رضایت کردند، این در واقع قدری به نمایندگان آرامش می‌دهد اما نگرانی نمایندگان درباره ماهیت توافق یک امر قابل درک است.

حداد عادل در این باره که توصیه خود به منتقدان، گفت: من توصیه‌ام به همه این است که متن را بخوانند و انتظار ما هم از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این است که در اولین فرصت در مجلس حاضر شوند و برای نمایندگان ملت توضیحات بیشتری بدهند تا برخی ابهامات برطرف شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره اینکه برخی نمایندگان انتظار تصویب این توافقنامه در مجلس را دارند، گفت: تصور نمی‌کنم که نیازی باشد که این توافق‌نامه در مجلس بررسی و تصویب شود، اگر چنین چیزی لازم بود قبل از اعزام تیم مذاکره‌کننده باید این را اعلام می‌کردیم، الان موکول کردن به تصویب، نظیر این حق را به طرف مقابل هم می‌دهد و همین مقدار پیشرفتی را هم که در مذاکرات حاصل شده، دچار وقفه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صد رحمت به وجدان و انصاف آقای حداد عادل.
مشخص است که افرادی مانند ....
حداد جان هیچ حق غنی سازی ای برای ایران تو این توافق نامه به رسمیت شناخته نشده بلکه گفته شده در پایان برنامه جامع و بلند مدت در صورت پذیرش پروتکل الحاقی و... به رسمیت شناخته می شود. از شما بعیده حداد جان
Canada
شعار دولت ما میتوانیم نهم و دهم:

ترحم بر پلنگ تيز دندان، ستمكاري بود بر گوسفندان.


شعار دولت ما نمیتوانیم یازدهم:

در کف شیر نر خونخواره ای ......... غیر تسلیم و رضا کو چاره ای؟!
توقع بود نمایندگان مجلسی که امروز جلسه ی علنی را به هم ریختند قدر تامل می کردند.
رفتار امروز بذرپاش شایسته یک نماینده نبود.
شاید هم منافعی بعضی از منتقدین به خطر افتاده
Canada
در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، قرارداد ترکمانچای مبارک باد!!!! من میگم برای اینکه خوشحالی مهد اولیاء و خانواده محترمشون که مردم رو به شورش و فتنه ، تشویق میکردن و خوشحالی همه مستکبرین و صهیونیستها در سراسر جهان، حکم دکتر احمدی نژاد هم زودتر صادر کنن، بفرستونشون حمام فین کاشان، کار رو یکسره کنند که دیگه صهیونیستهای وطنی و خارجی بدون دغدغه خاطر کشومون رو چپاول کنن.
اردلان
Iran, Islamic Republic of
اون موقعي كه نفت مفت مي فروختيد به چين بعد هم پولش را نمي داد (20 ميليارد دلار از چين مطالبه داريم) اون تركمنچاي نبود ؟؟؟
كي به شما حق داده ثروتهاي ملي ما را تاراج كنيد ؟
.... از توافقات اخیر به شدت ناراحت هستند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز از توافقات ناراحت نیستند از محتوایی که ایران را به عقب می راند یا متوقف می کند ناراحت است. دوست عزیز لطفا بگو جواب شهدایی که جانشان را در این راه فدا کردند را چه کسی باید بدهد. ایران ثابت کرده مقاومت باعث میشه دشمن گام بگام عقب برود. در همین توافق دیدید که می گفتن غنی سازی 20درصد تعطیل - 2سال پیش می گفتن غنی سازی نکنید اگر 20 درصد نداشتیم الان می گفتن غنی سازی تعطیل حالا اگر مقاومت می کردیم سال بعد می گفتن بیش از 20درصد تعطیل
محمد
متاسفانه تعداد نمایندگان متعهد و متخصص در مجلس بسیار کم است.
بین آنها همین انصاف آقای حداد عادل ....
نمایندگانی که امروز با عجله نسبت به توافقنامه موضع گیری تندی داشتند باید پاسخگوی رفتار خودشان باشند.
بر چه اساس می گویند توافقنامه را باید مجلس تائید کند؟
همه باید بر حد قانونی خودشان پایبند باشند و به آن راضی.
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
راجع به فتنه گران و موسوی و کروبی هم نظرتان اجرای قانون است؟ یا هر جا قانون به نفعتان بود ازش حمایت می کنید؟
خدای ما را به سبب رای دادن به بذرپاش و رسایی ببخش، در زمان رای دادن نمی شناختیمشان.
من به جفتشان رای دادم و الان اتفاقا راضی تر از گذشته ام
عمرا اگه تو به این دو تا رای داده باشی...
حساسيت اين نمايندگان به جا و در خور تقدير بود. چرا كه تمام كشورهاي طرف مقابل مذاكره خلاف آن چيزي را گفتند كه ظريف گفت. اين نمايندگان،‌ ولايي هستند و بعد از فرمايشات حضرت آقا و تا زمان مشخص شدن جزئيات توافقنامه رعايت خواهند كرد. بنده از رأي دادن به اين بزرگواران خدا را شاكرم.
Iran, Islamic Republic of
خدا هم فقط بخاطر این دو نمایند ه شما را انشاالله خواهد بخشید .
Iran, Islamic Republic of
تو مطمئن باش به اينا راي ندادي چون اينا هم دنبال حق هستند. آقاي حداد هم نظر خودشون رو دادند و اونا هم قانون رو گفتند و زمان صحبت اين آقايان مقام معظم رهبري هنوز پيام تبريك نفرستادند و اين نمايندگان هم قانون رو گفتند. ولي بر خلاف خيلي ها! بعد از نظر رهبري اطاعت كردند و مثل بعضي از دوستان شما نبودند
به قول مرشدتون "آب رو بریزید....
آقای حداد این اظهارات شما در تاریخ و در حاشیه این توافق ...ن ثبت خواهد شد!
بنده
خدا رو شکر. بالاخره یه حرف منطقی هم شنیدیم!
شما فقط چيزي را كه مطابق ميلتونه منطقي ميدونيد؟؟
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920904000001
تاسف تاسف
farshid alizadeh
Iran, Islamic Republic of
سلام - هوالعالم -بارها و بارها در کلیه رسانه ها اعم از سایهای خبری - مصاحبات و مذاکرات دانشگاهی گفتم -اززمان رخداد تاریخی حماسه سیاسی به دست ملت شریف و عزتمند ایران - 2 گروه از این حماسه و به دولت رسیدن عقلای اعتدال گرا و مدبر - ناراحت و عصبانی هستند - ... !!!
علی
در واقع کشورهای غربی تحریم را نه از ایران بلکه از خود برداشته اند، ...
شما اینطوری فکر کنید علی جان!!
امیر
من از منتقدان آقای حداد عادل هستم یا بهتر بگویم بودم.اما حقیقتا از وقتی در موضع گیری های و صحبت های ایشان بیشتر دقت می کنم عدالت را می بینم. ایشان منصفانه قضاوت می کنند و هوشیارانه موضع می گیرند. درورد بر ایشان. البته باید به این نکته هم توجه داشت که اگر اکنون ما هورا بکشیم و دست بزنیم و هیچ کس منتقد توافق نامه نباشد راه برای چانه زنی در مراحل بعدی بسته خواهد شد.
فعلا اظهار نظر راجع به توافق زوده، چون حق غنی سازی به رسمیت شناخته شده و مثبته، ولی تحریم های اصلی سرجاشونن و ایران تا خطوط قرمزش عقب نشینی کرده که اگه تا 6ماهه دیگه به خواسته مون برسیم مثبته والا منفی
اندیشه
زنده باد آقای حداد عادل
مرد بزرگی که انقلابی بودن و انصاف و تعادل رو با هم دارند
سید فرشاد
افرین بر درایت و وجدان اقای حداد خداوند ایشان را حفظ کند
آقای حداد با کمال احترام خدمت شما بزرگوار عرض می کنم بنده چندین مرتبه این قرارداد را مطالعه کردم. مفاد آن وحشتناک است!
با ارادت قلبی که خدمت حضرتعالی داریم کاش قدری این قرار داد را کالبد شکافی می کردید. بخدا قسم به دنبال کسی هستم که مرا قانع کند که این قرارداد درست است تا قدری قلبم آرام گیرد.
سینا
Iran, Islamic Republic of
سلام، یک سوال فنی دارم
آیا درسته کاهش غنی سازی زیر 20 درصد مانع از فعالیت‌های پزشکی هسته‌ای میشه؟
و بعد اینکه آیا تا بحال از درصد بالا در پزشکی هسته‌ای استفاده میشده و بعد از این بیماران بخصوص مبتلایان به سرطان مجبور به سفر به خارج از کشور هستند؟
مجتبی
اقای حدادعادل ! شما دیگه چرا؟
حسین سلیمانی
قطعا تیم مذاکره کننده بدون نقص نیست و متن مورد توافق هم دارای ضعفه، اما انصاف حکم میکنه آدم نکات مثبت و دست‌آوردهای بچه‌های انقلاب تو این مذاکرده رو هم ببینه.
واقعا بی‌انصافیه برخی حرف‌هایی که به تیم مذاکره کننده زده میشه و البته که نقد دارند و نقد صحیح کار درست و لازمیه.
و از اون طرف شادی زیادی و بیش از حد برخی واقعا توجیه منطقی نداره!
واقعا این نمایندگان بگذارند ملت نفسی به آرامی بکشند
Germany
ظاهرا خود حداد هم نخوانده
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
هنوز اول راهه. فعلا فقط بخش اندکی از سرمایه های بلوکه شده را در اختیار ما میگذارند. باید ببینیم در آینده آیا این کشور ها قابل اعتمادند و تحریم های ظالمانه و یکجانبه خود را بر میدارند یا ... یا همچنان به دنبال زورگویی و قلدری خود می باشند. فعلا حداقل خودشان بطور کامل از تحریم خارج شدند
رزمنده
تندروهایی که از رهبری جلو می افتند خطر ناکند .
بعضی ها وقتی کم می آورند از رهبری مایه می گذارند.
محمد حامد زیبایی ن‍ژاد
United States
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حداد عادل

سلام علیکم

اتفاقاً ما متن توافقنامه را خوانده ایم، متاسفانه این توافقنامه بسیار افتضاح تر از چیزی بود که فکر می کردیم. امتیازات داده شده به غرب بسیار فراتر از فروختن در غلطان در مقابل آبنبات است. بنظرم لازم است حضرتعالی مجدداً متن توافقنامه را مرور فرمایید. متن این توافقنامه یاد آور ترکمانچای و گلستان است.در صورت صلاحدید شما حاضرم بر روی متن توافقنامه با حضرتعالی مناظره کنم.
Iran, Islamic Republic of
بارهم حداد ثابت کرد که عادل است.
Iran, Islamic Republic of
به شدت بهتون علاقه دارم جناب حداد اما ازتون توقع این حرفهارو نداشتم.....ما عملا همه چیو از دست دادیم در برابر هیچ