يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

حداد:به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 327992
غلامعلی حداد عادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که به تیم مذاکره کننده با گروه ۱+۵ اعتماد داریم گفت: موضوع مذاکرات نباید جناحی و باعث سیاسی کاری شود. همه ما با اختلاف سلائق و برداشت هایی که داریم باید کاری کنیم وحدت ملی از این به بعد حفظ شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، غلامعلی حدادعادل که روز چهارشنبه بعداز گزارش دکتر « محمد جواد ظریف » وزیر امور خارجه در باره مذاکرات ژنو و توافق با گروه ۱+۵ به نمایندگان مردم در صحن علنی سخن می گفت، افزود: من هم به سهم خودم و از طرف دوستانم در مجلس از تیم مذاکره کننده و آقای ظریف تشکر و قدردانی می کنم و از رهبر معظم انقلاب به سبب فتوای کارساز و تعیین خطوط قرمز و اعلام اعتماد به تیم مذاکره کننده که که آنان را فرزندان خود دانستند نیز تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: من اعلام می کنم ما به تیم مذاکره کننده به عنوان مجلس اعتماد داریم و در عین خوشبینی به تیم خودی به طرف مقابل بدبین هستیم.

حدادعادل ادامه داد: از ملت عزیز تشکر می کنم که از ابتدای تحریم ها تاکنون در دام دشمن نیافتاده اند؛ دشمنی که می خواست با تحریم ها جامعه ایران را دچار آشوب های سیاسی و اجتماعی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت : مردم در انتخابات نشان دادند که در سختی ها راه خوشان را تشخیص داده اند و دشمن نیز ناکام ماند و همین واقعیت سبب این مذاکرات شد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: همان طور که مقاومت در برابر سلطه تاکنون از وسائل تقویت وحدت ملی بوده است از این به بعد هم به دنبال راه حل از طریق مذاکره می گردیم و این موضوع باید وسیله ای برای تقویت وحدت ملی شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید این مساله جناحی و باعث سیاسی کاری شود؛ همه ما با اختلاف سلائق و برداشت هایی که داریم باید کاری کنیم وحدت ملی از این به بعد حفظ شود.

حداد عادل خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که نظام سلطه با اصل انقلاب ما متفاوت است. آنچه نظام سلطه را ۳۵ سال از ما عصبانی کرده استقلال طلبی ملت ما است.

وی با اشاره به این که آنچه ملت ما را در صحنه نگه داشته استقلال است، اظهار داشت: اولین کلمه از اولین شعار ما در سال ۵۷ استقلال بود که می گفتیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. این شعار همچنان شعار اصلی ما است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ملت به نظام، رهبری، مجلس و دولت اعتماد دارند و مردم از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده می خواهند با حفظ همه هنرمندی ها خواستار استقلال باشند؛ همانطور که رهبر انقلاب فرموده باید هم به آرمان ها توجه داشت و هم به واقعیت ها و هم تکلیف ها.

حداد عادل با اشاره به این که باید حساب تبلیغات دشمن را از واقعیت ها جدا کرد افزود: بهترین راه برای مذاکره در درون نظام فارغ از شعار، گفت وگوی منصفانه براساس این متن است.

نماینده تهران درمجلس ادامه داد: باید دو ستون باز کنیم اول چه به دست آورده و در ستون دوم تعهداتمان را بیاوریم. مهمترین چیزی که در قدم اول به دست آورده ایم توقف تحریم ها و رفع مشروط برخی از آنها است که باید آن را مثبت بشماریم.

وی گفت: شفاف سازی جای نگرانی ندارد چرا که اگر ما اعلام کردیم نمی خواهیم سلاح هسته ای بسازیم و واقعا هم نمی سازیم، نگرانی از این بابت نداریم. نگرانی مهم ما حرکت از گام اول به وضع نهایی است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: جان کلام این است که احتمال زیاد می دهیم طرف مقابل بهانه جویی کند و بخواهد ما را در همین قدم اول متوقف نگه دارد و به سمت وضعیت نهایی نرود.

حدادعادل اظهار داشت: قاعده ˈهمه یا هیچˈ دو بار در متن بیانیه تاکید شده. یکی از چیزهایی که ممکن است قاعده همه یا هیچ را مخدوش کند و به دست آنها بهانه بدهد، پروتکل الحاقی است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر پروتکل الحاقی توسط مجلس به تصویب نرسید آیا طرف مقابل حق دارد که بگوید چون گفته ایم تا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است؟ چه خواهیم کرد اگر گفتند مجلس شما پروتکل الحاقی را تصویب نکرده است پس بقیه چیزها هم متوقف است.

وی با بیان این که این توافق نامه گام اول و نه نهایی است اظهار داشت: دشواری، مهندسیِ کار برای رفتن به وضعیت نهایی است. نباید این دستاورد را به کلی نفی کرد. باید آن را مثبت دانست و تشکر کرد.

حدادعادل گفت: نباید تصور کرد که همه چیز حل شده و جشنی گرفت که آن معنی را داشته باشد. باید هوشیار بود و فکر نکرد همه چیز حل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آمریکا بداند این آزمونی برای آمریکاست؛ ملت ایران ملتی نیست که بخواهد استقلال خود را با غذا و فشارهای اقتصادی معامله کند. ما طعم شیرین استقلال را چشیده ایم.

حدادعادل ادامه داد: ما در دنیا الگو شده ایم و براساس همین استقلال طلبی راه را ادامه می دهیم؛ آنها باید تکلیف خودشان را مشخص کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *