جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۹
سخنان شخصیت های سیاسی و فرهنگی در همایش نکوداشت از مرد تقوا و تدبیر؛

آیت‌الله قرهی: حدادعادل در انتخابات حق‌نگرانه عمل کرد/ هرندی: حداد کاری کرد که دیگران از آن غفلت کردند/ سخنان مادر حداد

حدادعادل: وقتی یاد جانباز قطع نخاعی می‌افتم از خود می‌پرسم چه کاری کرده‌ام؟
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 298906
همایش نکوداشت غلامعلی حداد عادل با عنوان" تجلیل از مرد تقوا و تدبیر" برگزار شد.
آیت‌الله قرهی: حدادعادل در انتخابات حق‌نگرانه عمل کرد/ هرندی: حداد کاری کرد که دیگران از آن غفلت کردند/ سخنان مادر حداد
به گزارش جهان، همایش نکوداشت غلامعلی حداد عادل با عنوان" تجلیل از مرد تقوا و تدبیر" با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و جمعی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و سیاسی در سالن سوره حوزه هنری آغاز شد.

  در این همایش علاوه بر وزیر ارشاد و دبیر شورای عالی امنیت ملی، مهدی چمران، علی‌رضا زاکانی، مجتبی شاکری، آب‌خضر، رضا روستا آزاد، حسین شریعتمداری، مرتضی نبوی، سید علی طاهری و حجت‌الاسلام محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، علیرضا مرندی، الیاس نادران، علی‌اصغر زارعی، حسین طلا، بیژن نوباوه، محمد بیرانوند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علیرضا طلایی‌نیک جانشین معاونت مجلس شورای اسلامی، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر، مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم و محمدحسین صفارهرندی حضور دارند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298934-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298906-3.jpg

همچنین آیت‌الله قرهی از اساتید اخلاق و مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج)، سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهرداد بذرپاش، مهدی فضائلی، پرویز سروری و مومنی رئیس حوزه هنری تهران نیز در این همایش حضور دارند.

آیت‌الله قرهی: حدادعادل در جریان انتخابات حق‌نگرانه عمل کرد

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج)، "گذشت به‌موقع" را از ویژگی مردان بااخلاق برشمرد و تاکید کرد: حداد عادل در جریان انتخابات حق‌نگرانه عمل کرد و اعمال و کردارش نشانگر اخلاق بود.

آیت‌الله روح‌الله قرهی استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) در همایش مرد تقوا و تدبیر بزرگداشت غلامعلی حداد عادل که صبح امروز در تالار سوره تهران برگزار شد، با بیان اینکه درست است که صورت ظاهری این مجلس تجلیل از فرد با عظمتی همچون حداد عادل است، اما در واقع این مجلس، مجلس تجلیل از اخلاق و خلق و خوی الهی و کردار الهی است.

وی تصریح کرد: همه مسئولان اگر بخواهند در نظام اسلامی مسئولیتی داشته باشند، زمانی موفق خواهند شد که متخلق به اخلاق اسلامی باشند و برگزاری این مراسم را که همزمان با ماه مبارک رمضان شده است، به فال نیک می‌گیرم.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی با بیان اینکه در ماه رمضان همه اعضا و جوارح انسان متعلق به پروردگار عالم می‌شود، خاطر نشان کرد: در ماه صیام اگر انسان بخواهد به حقیقت روزه باشد باید همه اعضا و جوارح خود را کنترل کند. این یعنی آغاز بندگی. حضرت آیت‌الله شاه آبادی استاد عرفان امام راحل (ره) نیز می‌فرمودند "عبد زمانی عبد می‌گردد که همه جوارح او در اختیار خداوند باشد" و خصوصیت ماه مبارک رمضان این است که انسان را عبد می‌کند.

"گذشت به‌موقع" ویژگی مردان بااخلاق است

آیت‌الله قرهی با اشاره به رفتار حداد عادل در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: حداد عادل انصافا در جریان انتخابات حق‌نگر و اعمال و کردارش نشانگر اخلاق بود و ای کاش عنوانی که برای این مجلس انتخاب می‌شد، مرد اخلاق بود، چرا که مرد با اخلاق کارهایش بر اساس تقوای الهی پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مردان متخلق به اخلاق الهی خودنگر نیستند، تصریح کرد: فلذا هر کس ولو به لحظه‌ای تصور کند که کسی شده است، همان لحظه، لحظه سقوط اوست و خصوصیتی که این مرد دارد، این است که تصور نکرده است که کسی شده است.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج)، اضافه کرد: حداد عادل در بهبوهه انتخابات موقعیت را گم نکرد و از نظام مقدس اسلامی و آرمان‌های انقلاب دفاع کرد؛ به دیگران هجمه نبرد که خود را مطرح کند و مردان با اخلاق الهی از مطرح کردن خود بیزار هستند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298906-1.jpg

آیت‌الله قرهی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) که می‌فرمایند "تلخی حق را تحمل کن، مبادا فریب شیرینی باطل را بخوری"، گفت: امکان دارد برخی به خاطر ریاست طلبی به دیگران هجمه کنند، اما حداد عادل اینطور عمل نکرد و برعکس در جایی که عده‌ای به تعبیر نایب‌الامام بی‌انصافی کردند، وی منصفانه از انقلاب و اقداماتی که در دوران ریاست‌جمهوری شده است، دفاع کرد.

وی ادامه داد: البته گله‌هایی وجود دارد، اما حداد ملاک‌ها را می‌دانست و آگاه بود که جامعه بین‌الملل فضای انتخابات را زیر نظر دارند، پس هجمه نبرد و دفاع کرد و نخواست دیگران را بکوبد تا خود را مطرح کند و مهمتر از همه بعد از مناظره سوم که رای او نسبت به دیگران به صورت نسبی بالا رفته بود، برای وحدت از خودگذشتگی کرد و یکی از ویژگی‌های مردان با اخلاق این است که به هنگام گذشت می‌کنند.

این استاد اخلاق، عامل پرواز انسان و رسیدن به عرش الهی را دو بال پرواز دانست و گفت: استادم آیت‌الله مرعشی نجفی می‌فرمود که پدرم تاکید داشت "دو بال پرواز انسان ادب و اطاعت است و اگر انسان مودب شد و مطیع فرمان خدا، پیامبر و ائمه اطهار بود، آنگاه پرواز می‌کند."

آیت‌الله قرهی خاطر نشان کرد: دیده‌ایم در جاهایی که امکان دارد به نظام خدشه‌ای وارد شود، حداد عادل سکوت اختیار کرده است. در جریان انتخاب رئیس مجلس نیز خودش گفت که سکوت اختیار می‌کند و این سکوت برای حفظ خود نبود، بلکه برای حفظ نظام بود.

وی در تشریح اطاعت از خداوند تصریح کرد: بال دیگر که اطلاعت است، اطاعت از خداوند، رسولش و ائمه معصومین است که در زمان غیبت اطاعت از نایب امام زمان می‌شود و می‌بینیم که آیت‌الله العظمی بهاء‌الدینی و آیت‌الله العظمی مولوی قندهاری که هر کدام بیش از ۴۰ سال از نایب الامام بزرگ‌تر بودند، اما مطیع ایشان بودند. حداد عادل نیز خود را مطیع می‌داند.

مدیر حوزه علمیه امام مهدی اظهارداشت: یکی دیگر از خصایص این است که انسان خود را سرباز امام زمان (عج) بداند و سرباز نایب‌ الامام شود؛ برخی می‌گویند به سردار هم نیاز داریم. درست می‌گویند، اما سرداری را خود انسان به خودش نمی‌دهد و در نظام اعطا و ارتقای درجه به دست فرماندهی است. ما باید سرباز امام زمان و نایبش باشیم و اگر خودش عنایت کرد سمت سرداری می‌دهد.

آیت‌الله قرهی خاطرنشان کرد: حداد عادل خودنگری نکرد و تصور نکرد که کسی شده است و گفت من سرباز ولایت هستم و به همین دلیل بود که ارتقاء پیدا کرد و دیدیم هر کس که تصور کرد کسی شده است، باخت.

وی در پایان تاکید کرد: در نظام اسلامی همه باید دو بال ادب و اطاعت از خدا، رسولش، امام و نایب امام را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام خاموشی: جهت‌گیری حدادعادل بر اساس نگاه به اشاره رهبری است/ رفتار حداد برای ما درس است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم نکوداشت مرد تقوا و تدبیر گفت: جهت‌گیری‌های حداد عادل بر اساس زبان، فرمان و اشاره رهبر انقلاب است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت اسلام و المسلمین مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز در همایش نکوداشت غلامعلی حدادعادل با عنوان "مرد تقوا و تدبیر"اظهارداشت: سنم اقتضا می‌کند که افتخار شاگردی حدادعادل را داشته باشم و مباحثی که مطرح می‌کنم از منظر شاگرد و استادی است.

وی با یبان اینکه حداد شخصیتی ولایت‌مدار و انقلابی است، تصریح کرد: قدرت و سیاست خیلی‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند، اما حداد از شخصیت‌هایی بود که هیچ‌وقت برای خودنمایی به سمت قدرت و سیاست نرفت. قدرت و سیاست برای اسلام به عنوان وظیفه و تکلیف است و ما زیاد به فکر نتیجه طبق نظرات امام (ره) نیستیم و بیشتر به دنبال ایفای مسئولیت و تکلیف هستیم و اعتقاد دارم که شخصیت حدادعادل از جنس اینگونه افراد است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ویژگی همدلی به عنوان یکی از شاخصه‌های تشکیل دهنده شخصیت حدادعادل گفت: بنده به خاطر وظیفه و مسئولیتم در شورای انقلاب فرهنگی در معیت این برادر بزرگوار هستم. مواضع برادر بزرگوار حدادعادل در طول زمان برای من درس بود. ما شاهد بودیم در مباحث فرهنگی و دانشگاهی با دقت و موشکفانه وارد می‌شدند و موضوع را از جوانب مختلف بررسی می‌کردند.

خاموشی افزود: عبادت و رفتار مناسکی ایشان با حضور در نماز جمعه و جماعات برای ما درس است. اگر این بزرگوار که مدت چندین سال به ترجمه قرآن می‌پردازد، برای این است که خلایی در این رابطه به چشم نیاید و حتی خاضعانه به اندیشمندان نامه می‌نویسد که اگر ایرادی در این ترجمه است اعلام کنید و سپس خود مجددا به مرور ترجمه‌های خود می‌پردازد که همه اینها نشان‌دهنده رفتار عالمانه حدادعادل برای خدا و قرآن است.

وی بر همین اساس به دیدار خود با حدادعادل قبل از ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: بنده در انتخابات در خدمت یکی از کاندیداها دیدم و شنیدم که تا نام انقلاب برده شد، اشک از چشمانش جاری شد و گفت مگر ما برای انقلاب چه کردیم. این انقلاب پدیده‌ای است و باید بیندیشیم که چگونه این پدیده میمون را حفظ کنیم و انقلاب با حضور اینگونه افراد از این مرحله حساس (انتخابات) عبور کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با روایتی از امام حسن مجتبی (ع) در مورد سیاست‌ورزی سیاست‌مداران گفت: ما امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم و وظیفه است که به یاری مظلومین فلسطین بشتابیم و در این برهه باید نسبت به دین و حقوق مردم و زندگان و حقوق مردگان حساسیت داشته باشیم. من با قاطعیت عرض می‌کنم اگر بخواهیم در سیاست‌مداران به دنبال فردی با چنین ویژگی بگردیم از مصادیق روشن آن آقای حدادعادل است.

خاموشی بر همین اساس خاطرنشان کرد: در ذهن حداد و جهت‌گیری‌های این بزرگوار زبان، فرمان و اشاره رهبر انقلاب است و امیدوارم که خداوند پاداش چنین افرادی را هم در این دنیا و هم در آخرت عطا بفرماید.

وی در پایان با اشاره به آیه‌ ۱۵ سوه شورا مبنی بر دریافت ۵ دستور از جانب خدا برای رسول اکرم (ص) گفت: دعوت برای خدا، استقامت در این راه، دنبال هوا و هوس نبودن و تبعیت از امر خدا و ماموریت برای اجرای عدالت. این ۵ دستوری است که پیامبر گرامی به دنبال آن بودند که امیدوارم در عصر امروز این مثلث ملت، رهبری و جامعه پاس داشته شود و این وظیفه سنگینی است که بر عهده افرادی به مانند حدادعادل گذاشته شده است.

وزیر ارشاد: مواضع حدادعادل در مناظرات انتخاباتی حاکی از خلوص نیت و وارستگی وی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مواضع آقای حداد عادل در مناظره‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کاملاً شفاف و حاکی از خلوص نیت و وارستگی ایشان بود.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در همایش تقدیر از غلامعلی حداد عادل "مرد تقوا و تدبیر" در سالن سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برگزاری این همایش امر لازمی بود که ما تاکنون توفیق برگزاری آن را نداشتیم. اگرچه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در رونمایی ترجمه قرآن، تکریمی از شخصیت آقای حداد عادل صورت گرفته بود، اما کافی نبود و هر مقدار از این برنامه‌ها برگزار شود باز هم جا دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298934-1.jpg

وی افزود: هجمه رسانه‌های بیگانه و رسانه‌های معاند و کسانی‌که روزگاری با نظام همراهی می‌کردند و امروز مجهول و رانده شده مردم هستند و در آمریکا، اروپا، کشورهای مرتجع منطقه و حتی رژیم صهیونیستی علیه آقای حداد عادل موضع می‌گرفتند کافی بود تا چنین محفل باشکوهی برگزار شود و از یک عمر مجاهدت و تلاش آقای حداد تقدیر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور والده حداد عادل در این مراسم، گفت: از والده جناب آقای حداد عادل که در این مراسم حضور دارند به‌دلیل تربیت یکی از فرزندانشان که به شهادت رسیدند و همچنین جناب آقای حداد عادل تشکر و تقدیر می‌کنیم.

حسینی ادامه داد: در جلسات فراوانی که خدمت آقای حداد هستیم و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر محافل، احاطه و اشراف ایشان به مباحث فرهنگی، هنری، فکری و ادبی تحسین برانگیز است و وی از ابتدای انقلاب در مسئولیت‌های خطیری همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی ایفای نقش کرده است و همچنین در دانشگاه و حوزه نیز حضور داشته‌ و در بنیاد دایرة المعارف اسلامی نیز فعالیت‌های زیادی انجام داده است، لذا این تنوع کاری اشراف فراوانی در آقای حداد ایجاد کرده که نگاه ارزشمند و صائب ایشان را در موضوعات مختلف شاهد هستیم.

وی در ادامه به حضور حداد عادل در عرصه سیاست نیز اشاره کرد و گفت: حضور آقای حداد عادل در میدان سیاست نیز بر اساس ضرورت بوده، وگرنه کاملاً مشخص است که علاقه ایشان به کارهای فرهنگی و فکری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس ششم به یاد داریم که چه وضعیتی حاکم بود و حدود ۴ ماه در تصویب اعتبارنامه آقای حداد تعلل کردند و مشکلاتی را به‌وجود آوردند و بعد نیز در مجالس مختلف مدیریت متعادل و آرام‌بخش ایشان همراه با تقوا و تدبیر کاملاً گواه خدمات وی است.

حسینی ادامه داد: در داستان سال ۸۸ نیز مواضع شفاف آقای حداد عادل مستغنی از بیان است در حالی که شاهد بودیم بعضی افراد دو پهلو و چندپهلو موضع می‌گرفتند و یا سکوت کرده بودند، اینکه انسان مصالح نظام و کشور را بر منافع فردی خود ترجیح دهد بسیار خوب است، نه‌اینکه همواره وجیه المله باشد و کسی به او هجمه نکند. برای صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب لازم است گاهی انسان خود را فدا کند و در مقابل هجمه‌ها بگذارد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اظهار داشت: مواضع آقای حداد عادل در مناظره‌ها و تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری کاملاً شفاف بود و حاکی از خلوص نیت و وارستگی ایشان بود و بعد نیز از عرصه انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار تسنیم، وزیر ارشاد سپس با اهدای لوح تقدیر، از حدادعادل تجلیل کرد.

صفار هرندی: حدادعادل کاری کرد که دیگران از آن غفلت کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غلامعلی حدادعادل در اوج سختی سیاست، از خود نرمشی نشان می‌دهد که سیاست را مهار و آرام می‌کند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی که در همایش نکوداشت مرد تقوا و تدبیر در تالار سوره حوزه هنری سخن می‌گفت به غلامعلی حدادعادل که این آیین نکوداشت برای وی برپا شده به سبب به دست آوردن دل اصحاب رسانه تبریک گفت.

وی افزود: جماعت اهل رسانه بیشتر آسیب‌شناس هستند و مشکل‌پسند و لذا بیشتر مته به خشخاش می‌گذارند و سخت کسی را می‌پسندند.

صفارهرندی البته توضیح داد که بخشی از این سخت‌پسندی نیز طبیعی و برخواسته از جایگاه رسانه است که می‌خواهد جامعه را تحریک کند و این از کارکردهای رسانه برای جبران غفلت‌ها و خطاهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت از نگاه کسانی که متولی امر حج و زیارت هستند در دشواری‌ها معلوم می‌شود و ۳۰ روزی که یک زائر در کاروان حضور دارد یک طرف و ایام تشریعا در منی یک طرف که می‌توان با آن مدیر را شناخت.

صفارهرندی افزود: برای سنجش عیار سلامت یک مدیر سیاسی باید وی را در بحبوحه حوادث و شرایط رصد کرد والا در شرایط عادی همه می‌توانند رئیس و مدیر باشند.

وی ادامه داد: وقتی سلامت نفس یک انسان موجب می‌شود که از حق عادی و طبیعی خود عبور کند، میزان توانمندی وی برای مدیریت مشخص می‌شود و حدادعادل در زمره کسانی است که گوهر وجودی اش و آنچه انسان را با او می‌شناسیم بارها در شرایط خاص و حساس کشف شده است.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که باعث روشن شدن عیار حدادعادل شد قضایای انتخابات اخیر بود که البته امر نادری در سیره وی نبود و مکرر برایش اتفاق افتاد و شاهد آن بوده‌ایم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدادعادل که شأن او تراز مدیریت‌های کلان کشور است وقتی مدرسه فرهنگ را راه‌اندازی کرد نیز باید ستایش کننده او باشیم.

صفارهرندی افزود: او چارچوب‌های معمول را کنار گذاشت و خود را موظف به انجام کاری دید که دیگران از آن غفلت کردند و پاداش عمل او نزد خداوند کمتر از هدایت‌های سیاسی و اجتماعی او نیست.

وی اضافه کرد: حدادعادل همچنین به واسطه نوشتن یا هدایت مجموعه اقداماتی که موجب باروری حوزه فرهنگ شده و سابقه تمدنی ما را نیز ارتقا داده باید مورد ستایش قرار گیرد.

صفار هرندی این کار را مدیریت تدوین دانشنامه جهان اسلام ذکر کرد وی گفت که روزی نیست که برای دریافت شماره جدید آن لحظه شماری نکند چرا که آن را گمشده بسیاری از پویندگان طریقت فرهنگ، تفکر و معرفت می‌داند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدادعادل را به واسطه داشتن روحیات نرم و لطیفی که در کنار مسئولیت‌های سخت و سنگین داشته باید شناسایی کرد.

وی افزود: طبع سیاست که معطوف به قدرت خشن و سخت است اگر آمیخته به اخلاق شود از سختی آن کاسته شده و قابل تحمل می‌شود و حدادعادل سختی سیاست را به نرمی اخلاق و شعر منزوج کرد.

صفارهرندی افزود: بارها وقتی در حوزه خدمت‌گزاری در فرهنگ و ارشاد حضور داشتند به کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوان می‌شدند.

وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی محل حساب کشی بود. اما با حضور حدادعادل در راس آن محیطی برای محاسبه سنجیده و دقیق قضایا فراهم شده بود و فرصتی می‌یافت تا هر از گاه ضمن پاسخگویی درباره حوزه ماموریت خود شاهد لطافت و زیبایی در عرصه مدیریت باشد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد که غلامعلی حدادعادل مانند مولایش که خود را مفتخر به غلامی او می‌داند، در اوج سختی سیاست از خود نرمشی نشان می‌دهد که باعث مهار و ایجاد آرامش در سیاست می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش که آن را ابراز ارادت به حق و اخلاق عنوان کرد گفت: با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره و داستان تالوت و جالوت گفت: وقتی خداوند شخصی را برای زعامت و فرماندهی مردم برگزید پیامبر خدا در وصف او تصریح کرد که نشانه ملک و زعامت او یک صندوقچه یا بستر که درون آن آرامش است.

صفارهرندی در پایان خاطرنشان کرد ‌که غلامعلی حدادعادل مصداق این آرامش‌آفرینی است.

جلیلی: حدادعادل در دفاع از ارزشهای انقلاب دچار محافظه‌کاری نشد/ گم‌شده‌ام را در ترجمه قرآن حداد یافتم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: استاد حدادعادل ضمن اینکه مراعات ارزشهای انقلاب و منافع ملت را داشت اما دچار محافظه‌کاری نشد و همواره از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع کرد.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از غلامعلی حدادعادل طی سخنانی اظهار داشت: ۴ سال پیش توفیقی داشت که از استاد حدادعادل کتابی را هدیه گرفتم؛ نام این کتاب "با احترام" و محتوای کتاب در مورد احترام به اساتید بزرگوار این مرزوبوم بود.

وی افزود: آقای حداد در عرصه‌های مختلف مقالات ارزشمندی را نوشته و هر یکی از این مقالات را به پاس ادب و احترام به استادی هدیه کرده بود. این کتاب به نظر من یک نماد و نمونه از یک عمر سلوک رفتاری استاد حدادعادل بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین تصریح کرد: اگر امروز به احترام ایشان در این مکان جمع شده‌ایم و استاد حدادعادل را شایسته احترام می‌دانیم، به این خاطر است که ایشان عمری تلاش داشته تا به آنچه مورد احترام این ملت است، احترام بگذارد و این فضیلت بزرگی است. همچنین آنچه امروز ما را اینجا جمع کرده، ادای احترامی است که استاد حدادعادل در بیش از نیم‌قرن تکاپو در احترام به ارزشهای ما داشته است.

جلیلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر می‌گوییم که ایشان نیم‌قرن ادای احترام داشته، به این جهت حائز اهمیت است که این احترام یک نگاه و تکلیف همه‌جانبه بوده‌اند. همچنین این ادای احترام یک مبنای عمیق ارزشی، منصفانه و عادلانه داشته بنابراین اگر بخواهیم تلاش استاد را به اندازه فقر و بضاعت خودم تقسیم‌بندی کنم شاید بتوانم آن را به چند محور دسته‌بندی کنم.

وی افزود: محور اول تلاش شایسته ایشان در احترام به بزرگان این سرزمین است. ایشان نگاه منصفانه‌ای در آنچه که باید مورد احترام قرار گیرد داشته است و از سوی دیگر استاد حدادعادل اجازه ندادند که در پرتو فضایی که در کشور قالب می‌شد، برخی چهره‌ها از بین بروند. همچنین ایشان همواره تلاش کردند تا چهره‌های انقلابی به بهانه برخی فضاهای شبه روشن‌فکری مورد غفلت قرار نگیرند و با تمام وجود سعی می‌کنند این چهره‌ها مورد احترام قرار گیرند که این یک تعادل و اعتدال است و این حرکت که سعی می‌کنند در هر قالبی آنچه را که شایسته است مورد توجه قرار دهند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298906-2.jpg

دبیر شورای عالی امنیت ملی محور دوم تلاش حدادعادل را ارتقای علم، ادب و دانش کشور برشمرد و گفت: ایشان در زمینه علم، ادب و دانش این مرز و بوم تلاش کردند و آنچه در زندگی ایشان مشهود است این است که هر جا احساس می‌کردم که علم، ادب و دانش کشور باید مورد توجه قرار گیرد، بدون هیچ تعللی در آن عرصه وارد می‌شدند. به عنوان مثال ایشان یک استاد برجسته دانشگاه بودند اما تلاش خود را برای تاسیس و تدریس در یک دبیرستان به کار گرفته‌اند. بنابراین ایشان در هر عرصه‌ای که خلأ می‌بینند، در آن وارد شده و آن عرصه مورد توجه قرار می‌دهند که تاسیس رشته ارتباطات و دبیرستان فرهنگ از جمله این تلاش‌های ایشان در زمینه علم و ادب کشور است.

جلیلی ادامه داد: عرصه سوم تلاش مجاهدانه استاد در احترام به ارزشهای این مملکت و گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب است. این تلاش بسیار ارزشمند است و ایشان همواره سعی کرده‌اند تمام ظرفیت و توان خود را برای احترام به ارزشهای انقلاب اسلامی به کار گیرند. به عنوان مثال در بحث عفاف و حجاب که یک ارزش انقلابی است، استاد حدادعادل تلاش می‌کنند این بحث را در قالب مبانی نظری به نسل ما ارائه دهند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم که ایشان در دهه اول انقلاب و در حالی که مسئولیت‌های بالاتر بسیاری برای ایشان وجود داشت در تألیف کتب درسی متمرکز می‌شوند بسیار ارزشمند است. در حالی که مسئولیت‌های بسیار جاذب دیگری وجود داشت استاد حدادعادل یک دهه از عمر خود را برای تألیف کتب درسی وقف کردند و آخرین تلاش ایشان در ترجمه قرآن کریم است که یک اقدام بسیار ارزشمند بود و من به عنوان یک دانشجو برای یک پروژه درسی خود به ترجمه‌های مختلف رجوع کرده‌ام و انصافا ترجمه استاد حدادعادل به گونه‌ای بود که گم شده خود را در آن یافتم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین خاطرنشان کرد: آقای حدادعادل تنها در مباحث نظری اکتفا نکردند و برای من بسیار ارزشمند است که ایشان در برخی از عرصه‌های دیگر نیز تلاش مجاهدانه داشتند؛ در عرصه‌هایی که شاید جز هزینه چیز دیگری برای ایشان نداشت. در دهه ۷۰ ایشان در عرصه مجلس حضور یافتند و با تمام قدرت از گفتمان انقلاب اسلامی در فضایی که می‌خواست این گفتمان را ضعیف کند دفاع کرد و این بسیار ارزشمند و بااهمیت است.

جلیلی افزود: این عرصه جزو عرصه‌هایی بود که نه رتبه نه درجه‌ای در آن وجود داشت و من در ذهنم نیست که کسی در جایگاه ریاست مجلس باشد و برای وی مهم نباشد که در مقام ریاست یا غیرریاست باشد و کماکان تلاش در آن عرصه را حفظ کند بنابراین این همان تلاش مجاهدانه در راه انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن است.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تلاش ایشان در حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام را فراموش نمی‌کنیم. جناب استاد حدادعادل نشان دادند که با تمام وجود هم برای جمهوریت و هم برای اسلامیت نظام ارزش قائل هستند. همانطور که در فتنه ۸۸ که برخی تلاش می‌کردند جمهوریت نظام را منکر شوند و آرای مردم را وتو کنند، ایشان با تمام وجود و ظرفیت به دفاع از آرای مردم و جمهوریت نظام پرداخت که این کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: ارزش استاد حدادعادل در این است که در احترام به ارزشهای انقلاب و منافع ملت دچار محافظه‌کاری نمی‌شوند. ضمن اینکه تمام مراعات عدالت و انصاف را دارند اما از آن طرف دچار محافظه‌کاری‌های مقطعی نمی‌شوند و ما دفاع ایشان را از جمهوریت و اسلامیت نظام در فتنه ۸۸ دیدیم که اجازه ندادند که کسانی بخواهند جمهوریت نظام را نادیده بگیرند.

جلیلی همچنین تاکید کرد: آنچه که ایشان در مقام عمل و در کنار مبانی نظری انجام دادند این کار را تکمیل می‌کند و ابعاد شخصیتی این چهره ارزشمند را بیشتر نشان می‌دهد که تنها مبانی نظری را برای مبانی نظری نمی‌خواستند و مبانی نظری را برای عمل و تحقق در جامعه می‌خواستند و اگر ایشان در صاحت انتخابات و یا عرصه مجلس حضور پیدا می‌کنند برای این است که می‌خواهند آنچه را که به عنوان مبانی نظری در انقلاب اسلامی وجود دارد محقق شود.

وی ادامه داد: به نظر من احترام استاد به این عرصه‌ها بوده است که امروز ما را دور هم جمع کرده تا به احترام او بایستیم و قیام کنیم و این حاصل شکری بوده است که ایشان نسبت به آنچه که خداوند به ایشان عطا کرده است، داشته‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر همین اساس یادآور شد: من در هفته گذشته توفیق حضور در منزل ایشان را داشته‌ام و این مقام رضایت و شکری که ایشان داشت برای من بسیار جالب بود. ایشان شکر را در مقام عمل به جا آورد و ایشان توانسته در هر عرصه‌ای که برای ایشان مقدور بوده است شکر آن نعمت را به جا بیاورد.

جلیلی خاطرنشان کرد: برای من جالب بود که ایشان در پاسخ به این سوال که اکنون شما چه حالی دارید این شعر حافظ را که می‌فرماید "شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا در منتهای همت خود کامران شدم" را خواند. بنابراین بسیار مهم است که به گونه‌ای عمل کنیم و خداوند هم به گونه‌ای جواب ما را بدهد که بر این احساس رضایت را داشته باشیم که بر منتهای همت خود کامران شده‌ایم. لذا این شکر بزرگی است و انشاءالله که ما هم بتوانیم شکر الهی را نسبت به این چهره‌ها به جا بیاوریم و به احترام و پاسداشت ایشان در عرصه‌های مختلف حافظ آن باشیم.

حجت الاسلام محمدیان: نقش حدادعادل در تحول علوم انسانی غیرقابل انکار است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش حداد عادل در تحول علوم انسانی غیر قابل انکار است، چرا که وی ریاست شورای تحول علوم انسانی را برعهده داشته و بذرهای خوبی با مدیریت ایشان افشانده شده است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، در مراسم تقدیر از غلامعلی حداد عادل "مرد تقوا و تدبیر" در سخنانی، اظهار داشت: بعد از مناظره‌ای که جناب آقای حداد عادل با سینه ستبر از نظام و ارزش‌های انقلاب دفاع کرد، بنده پیامکی را برای ایشان ارسال کردم.

وی افزود: بنده در این پیامک برای حداد عادل نوشتم "سلام‌علیکم؛‌ افضل العباده کلمه العدل، خدا بهترین پاداش را به شما عطا کند که در مناظره‌ خوش درخشیدید و با شجاعت تمام از نظام مظلوم دفاع کردید؛ شاید در کارنامه عمل شما از سنگین‌ترین‌ها به شمار آید."

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: وقتی بیانیه آقای حداد برای انصراف از انتخابات صادر شد، آیه‌ای که در ذهن بنده تکان‌دهنده بود برایم تداعی شد "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا".

محمدیان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان کسی که سال‌ها در محضر روایات اهل بیت و آیات قرآن بوده‌ام، می توانم ادعا کنم که ملاک اصلی یاوران دین خدا کلمه وفا است و کلیدی‌ترین واژه در مورد یاران حضرت ولی عصر (عج) وفا است. حتی در آرمانی‌ترین فرهنگ ما که کربلا است، در یک طرف وفای حضرت عباس و یاوران اباعبدالله‌الحسین را دارد و یک طرف بی‌وفایی کوفیان است. لذا وفا جزو ویژگی‌های یاوران دین خدا است و ما در این صحنه‌ها دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی با تربیت مرد بزرگ و آسمانی حضرت امام خمینی (ره) مردان بزرگی مسئولیت‌های خطیر را برعهده گرفته‌اند افزود: گوهرهایی که در باطن انسان های بزرگ است، در بحبوحه‌های سخت اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های استاد حداد عادل استفاده شده، اما مهمترین بخشی که عمر ایشان در آن هزینه شده بحث دانشگاه بوده است و نقش آقای حداد عادل در تحول علوم انسانی غیر قابل انکار است چرا که وی ریاست شورای تحول علوم انسانی را برعهده داشته و امیدواریم که در آینده جامعه از خدمات این شورا بهره ببرد و بذرهای خوبی با مدیریت ایشان افشانده شده است.

حجت‌الاسلام محمدیان در پایان سخنان خود اظهار داشت: نقش حدادعادل در مجموعه مسائل فرهنگی که مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، کلیدی و تاثیرگذار بوده و امیدواریم در آینده بیشتر از وجود این مرد بزرگ بهره‌مند شویم.

مادر حداد عادل: دعا کردم که خداوند فرزند صالحی به من بدهد؛ اینگونه هم شد

مادر غلامعلی حداد عادل گفت: از ساعات اولیه که خداوند این فرزند را به من داد دعا کردم که صالح باشد و اینگونه هم شد.

مادر غلامعلی حداد عادل طی سخنرانی در مراسم نکوداشت از فرزندش که صبح امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد،از همه کسانی‌که در این مراسم برای فرزند او زحمت کشیدند تشکر کرد و افزود: از ساعات اولیه که خداوند این پسر را به من داد، دعا کردم که صالح باشد و هر وقت که شیر به او می‌دادم وضو می‌گرفتم و از خدا می‌خواستم که اولاد صالحی را به من بدهد.

مادر غلامعلی حداد عادل همچنین در خصوص شخصیت فرزند شهیدش مجید حداد عادل خاطر نشان کرد: او به قدری باهوش بود که در ۵ سالگی به مدرسه رفت و در ۱۷ سالگی در دانشگاه شریف درس خواند و بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به لندن رفت.

وی افزود: وقتی شهید مجید حداد عادل شنید که امام می‌خواهد به ایران بیاید، دست همسر و فرزند خود را گرفت و به ایران آمد و تا زنده بود در مقابل دشمنان انقلاب، اسلام و رهبری ایستاد.

مادر حداد عادل با اشاره به اینکه شهید مجید حداد عادل ۶ ماه در جبهه ماند و هر چقدر تقلا کردم، نتوانستم او را برای حضور در مراسم ازدواج برادرش ببینم، گفت: از او دو بچه به نام‌های شهاب و فاطمه ماند که بچه دوم وی بعد از شهادتش به دنیا آمد.

به گزارش تسنیم، پس از این سخنان غلامعلی حداد عادل به سمت مادرش رفت و دست وی را به پاس قدردانی از زحمات وی بوسید.

مرتضی نبوی: حداد عادل شخصیتی مردمی و سیاست‌مداری با اخلاق است

مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی حل اختلاف قوا در مراسم بزرگداشت غلامعلی حداد عادل که با عنوان "مرد تقوا و تدبیر" در حوزه هنری برگزار شد، حداد عادل را مردی اهل فلسفه، ادب،‌ فرهنگ و سیاست معرفی کرد و با تاکید بر ویژگی مردمی بودن حداد عادل، گفت: وقتی سراغ خیابان شهید حداد عادل را می‌گیریم به میدان شوش و میدان خراسان می‌رسیم که نشانگر خانواده مردمی حداد عادل درمناطق پایین شهر تهران است و امروز خیابان انبار گندم سابق به نام شهید حداد عادل نامگذاری شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: هیچ وقت یادم نمی‌رود که بعد از انقلاب سخنرانی‌های حدادعادل نسبت به دیگران جذابیت دیگری داشت، چرا که سخنرانی‌های وی با نوآوری و بدیع بودن همراه بود و بنده به عنوان یکی از علاقه‌مندان سخنرانی‌های حداد عادل آدرس‌ سخنرانی‌های وی را جویا می‌شدم که بیشتر این سخنرانی‌ها در میدان الجواد و میدان هفت تیر تهران برگزار می‌شد.

نبوی تصریح کرد: در یکی از کنگره‌های جامعه اسلامی مهندسین که حداد عادل یکی از سخنرانان ویژه آن بود، در سخنان خود مطالب شیوایی را درباره اهمیت تشکیلات اسلامی بیان کرد که مورد اقبال همگان قرار گرفت.

وی شخصیت سیاسی حدادعادل را الگویی دانست که جامعه به آن نیاز دارد و اظهارداشت: سیاست در کتاب‌های علوم سیاسی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، قدرت‌طلبانه معرفی شده است، اما سیاست مد نظر اسلام که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند سیاست اخلاقی و همراه با تقوا است.

عضو شورای عالی حل اختلاف قوا، با اشاره به نقشه جامع فرهنگی کشور، گفت: بر اساس این نقشه باید به جایی برسیم که در همه عرصه‌های اقتصاد، سیاست، سیاست خارجی، اجتماعی، فرهنگ غالب باشد و اگر سیاست، فرهنگی شد، اخلاقی نیز می‌شود که نمود این نوع سیاست در شخصیت حداد عادل است.

نبوی اضافه کرد: اگر می‌بینیم که حداد عادل در مجلس ششم می‌ایستد و از حق دفاع می‌کند و یا مجلس هفتم را به صورت خیلی خوبی اداره می‌کند و در فتنه ۸۸ از نظام دفاع می‌کند و در مناظرات انتخاباتی منافع اسلام و نظام را در نظر می‌گیرد و از آنها دفاع می‌کند، به علت سیاست اخلاقی وی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاء‌الله خداوند همه نعمت‌هایی که به حداد داده را بیش از پیش کند و ما را قدردان آن نعمات قرار دهد.


حداد عادل: من در مقایسه با جانبازان کاری نکرده‌ام/ از ابراز محبت مردم خجالت‌زده شدم

غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه وقتی یاد جانبازی می‌افتم که به دلیل قطع نخاع روی تخت خوابیده‌، از خودم می‌پرسم که من چه‌کار کرده‌ام، گفت: مردم در نماز جمعه به من محبت می‌کنند و من از این اظهار محبت خجالت می‌کشم.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، با بیان اینکه بنده از یکایک شما عزیزان که با لطف در این جمع حضور یافته‌اید سپاسگزاری می‌کنم، گفت: باید از اهالی رسانه، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور و همه و همه سپاسگزاری کنم که این نشست را برگزار کردند. از بانیان این مجلس محترم که از اهالی رسانه و دانشجو هستند، تشکر می‌کنم و از مادر گرانقدرم که تشریف آورده‌اند سپاسگزاری می‌کنم. از همسر عزیزم، خانواده محترمم و دوستانم تشکر می‌کنم و از آنها ممنون هستم.

وی با بیان اینکه حقیقت این است که بنده از برگزاری چنین نشستی خبر نداشتم، افزود: عده‌ای از دوستان چنین مجلسی را تدارک دیدند و مایل هم نبودم مجلس به این صورت برپا شود، برای خودم احتیاجی نمی‌دیدیم بلکه احتمال ضرر هم می‌دادم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000298/nf00298934-3.jpg

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این تعریف‌ها راه را برای شیطان بر روی انسان باز می‌کند. بنده این احتمال را می‌دادم و می‌دهم، اما صادقانه بگویم مخالفت جدی هم نکردم و نگفتم که اگر این کار را کنید، نمی‌آیم.

حداد عادل ادامه داد: بعد از انتخابات احتمال می‌دادم چنین تجمعی برای انقلاب بی‌فایده نباشد و اعتقادم این است که این مجلس نکوداشت، مجلس نکوداشت شخص بنده نیست، مجلس نکوداشت یک نگاه، نگرش، روش، بینش و اعتقاد است. بنده از این جهت با آن مخالفت نکردم.

وی خطاب به اهالی رسانه و دانشجویان که در مراسم نکوداشت وی شرکت کرده بودند، گفت: خواهش من این است که حداد عادل را فراموش کنید آنچه باید بماند آن فکر و نگاهی است که امام(ره) به ما تعلیم داده و امروز مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای آموزگار بزرگ آن اندیشه هستند.

وی تاکید کرد: بدون تعارف باورم این است که کار مهمی نکردم، مخصوصا در قضایای انتخابات ریاست جمهوری و مناظره‌ها بنده کار مهمی نکردم. حرفی که زدم حرف شماهاست. از زبان شما صحبت کردم، مواضع درست شما مردم را در فرصتی که داشتم، به زبان آوردم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در نماز جمعه مردم به من اظهار محبت می‌کنند، گفت: من از این اظهار محبت خجالت می‌کشم، از این جهت خجالت می‌کشم که خود را با رزمندگان و جانبازان مقایسه می‌کنم. در این نشست ما جانبازانی همچون آقایان جلیلی، قرهی، نادران، مجتبی شاکری، نوباوه و زاکانی حضور دارند، من وقتی خود را با این دوستان مقایسه می‌کنم قبول دارم کاری نکردم.

"وقتی یاد جانبازی می‌افتم که به دلیل قطع نخاع روی تخت خوابیده‌ و یاد آن جوان روستایی که در ۱۷ سالگی در جبهه‌ها سختی‌ها را تحمل کرده می‌افتم،‌ از خودم می‌پرسم من کاری کرده‌ام؟"

حداد عادل با اشاره به اینکه این مجالس کار بنده را سخت‌تر می‌کند افزود: وظیفه‌ای را که بر دوش ما است دشوارتر می‌شود. در این مجلس نگاشته‌اند مرد تقوا و تدبیر که من در ۳ بخش تردید می‌کنم. "لافتا الی علی" مرد هم اگر بود او بود و ما همه غلام علی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقوا و تدبیر شعار انتخاباتی بنده بود، معتقد بودم دولتی تشکیل دهیم که برگرفته از تقوا و تدبیر باشد. نگفتم خودم مرد تقوا و تدبیر هستم، بلکه آرزو کردم دولت تقوا و تدبیر داشته باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه با اشاره به برگزاری دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بنده در آن انتخابات توفیق داشتم در کنار نامزدها فعالیت داشته باشم. در کنار آقایان دکتر قالیباف و ولایتی ائتلافی را تشکیل دادیم و انتخابات برگزار شد. البته قصد ندارم موضوع انتخابات را تشریح کنم، چرا که تجزیه و تحلیل انتخابات از یک جهت مضر و از یک جهت دیگر مفید است. اگر دچار تفرق بیشتری شویم، مضر است و اگر سبب شود گذشته راه چراغ آینده شود، مفید است. چه مضر و چه مفید بودن انتخابات بحث این جلسه نیست.

حداد عادل با بیان اینکه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با حضور باشکوه و پرمعنی مردم برگزار و همان حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شد، تاکید کرد: از این رو باید همه خوشحال باشیم و شکر آن را به جا بیاوریم. آنچه دشمنان ما می‌خواستند نشد و آنچه دوستان می‌خواستند شد. قانونگرایی مردم در انتخابات فوق‌العاده ارزشمند بود. آرامشی که در انتخابات در حین رقابت بود دارای پیام بود. فقط کافی است انتخابات خود را با کشورهای اطرافمان مقایسه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در انتخابات ما خون از بینی کسی بیرون نیامد و این انتخابات نشانه عظمت و رشد ملت بود. بنده انتخابات ریاست جمهوری را افتخاری برای ملت می‌دانم.

حدادعادل همچنین به سلامت انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان این مطلب که در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری انتخابات به طور سالم برگزار شد، گفت: در این انتخابات شکایتی از هیچ نامزدی واصل نشد که بگویند تقلبی صورت گرفته است و هیچ تقلبی صورت نگرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات با ۳۰۰ هزار رای این امکان وجود داشت که به مرحله دوم کشیده شود، اما نظام جمهوری اسلامی ایران اهل تقلب در آراء نیست. مقام معظم رهبری فرمودند رای حق‌الناس است و از این رو یک رای جابه‌جا نشد.

آنها که درباره انتخابات ۸۸ و ۹۲ دو موضع متفاوت گرفتند، جفا کردند/ اعتدال وصف روش است، نه صفت بینش

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این گفته رئیس جمهور منتخب مبنی بر اینکه معتدل و مستقل خواهد بود قویا حمایت می‌کنیم، گفت: اعتدال را وصف روش می‌دانیم و نه به معنای صفت بینش.

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت خود که با عنوان «مرد تقوا و تدبیر» در حوزه هنری برگزار شد،در ادامه سخنان خود، سلامت انتخابات را افتخاری برای نظام و ملت دانست و اظهار داشت: کسانی‌که در سال ۸۸ این نظام اسلامی را متهم به تقلب کردند در حق این ملت جفا کردند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی‌که در انتخابات ۸۸ و ۹۲ مواضع مختلف گرفتند، آنها نیز به نظام جفا کردند و با اینکه انتخابات این ۲ سال را یک نظام و حتی یک دولت برگزار کرد، مواضع دوگانه گرفتند که این مورد را مردم از یاد نمی‌برند.

حداد عادل با بیان خاطره‌ای از رهبر انقلاب گفت: نزدیک به ۱۵ سال پیش شبی خدمت رهبر معظم انقلاب بودم و در کتابخانه ایشان دو نفری قدم می‌زدیم که بحث از موضع‌گیری سیاسی بود. ایشان به من فرمودند "فلانی ارزش واقعی هر کس به اندازه‌ای است که از حق دفاع می‌کند و به مال، مقام، علم و شهرت ربطی ندارد." این سخن رهبری از آن موقع تاکنون آویزه گوش و نصب‌العین بنده بوده است.

وی تاکید کرد: آنچه در درجه اول وظیفه داشتیم این بوده که از اسلامی بودن این حکومت و جمهوریت دفاع کنیم تا در مقابل سکولاریسم بایستیم که خطر بزرگی است و بدانیم درد جهان معاصر درد بی‌دینی و بی اخلاقی است و در دنیای امروز هیچ ابزاری برای کنترل حکومت‌های قدرتمند، ظالم و سلطه گر وجود ندارد و تنها دین است که می‌تواند بشر را از درون کنترل کند تا از بیرون فساد نکند و اگر کنترل درونی وجود نداشته باشد، کنترل بیرونی امکان‌پذیر نیست.

حداد عادل دلیل این گفته خود را وضع کنونی دنیای امروز عنوان کرد و گفت: اگر به غرب نگاه کنیم می‌بینیم که غرب بریده و جدا شده از دین چه بر سر بشر آورده است. پس ما باید الگویی تازه از دین و سیاست را در این جهان ظلمانی عرضه کنیم.

وی وظیفه دوم را حفظ استقلال کشور دانست که مطالبه اصلی مردم در انقلاب بوده و درمان همه دردهای کشور است و گفت: باید در اینجا از امام راحل یاد کنیم که با وجودی‌که با ملی‌گرایی به عنوان مکتبی در برابر دین بود مخالف بودند، اما به شدت نسبت به استقلال کشور حساس بودند و بارها فرمودند زمانی که در عراق بودم و صحنه کرنش شاه را در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا دیدم، به اندازه‌ای ناراحت شدم که تلخی آن تصویر هنوز در ذائقه بنده وجود دارد.

حداد عادل افزود: امام با چنین عشق و علاقه‌ای به عزت و عظمت کشور، این انقلاب را رهبری کردند. امروز نیز نباید مسئولان کشور در برابر قدرت‌های سلطه‌گر کرنش کنند. البته نباید با جهانی که سر ستیز با ما ندارد سر ستیز داشت و باید با عقلانیت از همه ظرافت‌ها و هنر دیپلماسی استفاده کرد، اما سخن در سیاست خارجی همان است که رهبر انقلاب فرمودند که سیاست خارجی جمهوری اسلامی باید بر اساس رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی در تشریح عزت، حکمت و مصلحت گفت: عزت همان است که خداوند هیچ راهی را برای کافران بر تسلط بر مومنین قرار نداده است و حکمت همان است که شرایط را بسنجیم و مصلحت همان است که ببینیم دیپلماسی چه چیزی را اقتضا می‌کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کافیست ما میان همه حوادث مهم معاصر و جهان اسلام و از فلسطین و سوریه خونین، اوضاع مصر را در نظر بگیریم که نزدیک‌ترین واقعه به این روزهای ماست تا عبرت بگیریم و بر مواضع خود پافشاری کنیم.

حداد عادل اضافه کرد: وقتی مرسی روی کار آمد ما بسیار خوشحال شدیم که یک نفر با اراده مردم و با شعار اسلام جای نامبارک روی کار آمده است، اما مرسی به اسرائیل سفر کرد،‌ سفیر به تل‌آویو فرستاد و عبارات دوستانه به کار برد و به معاهده کمپ دیوید دست نزد،‌ با ایران رابطه برقرار نکرد، اما دوستی با آمریکا را حفظ کرد و با دوستان آمریکا در منطقه دوستی کرد و با دشمنان آمریکا و اسرائیل در منطقه دشمنی کرد اما با همه این وجود نتوانست آمریکا را راضی کند و از شر آن محفوظ بماند چرا که مرسی به نام اسلام و از سوی جریانی به نام اخوان‌المسلمین روی کار آمده بود و منتخب مردم بود و همین مقدار برای آمریکا قابل تحمل نبود.

وی افزود: یک سال طول کشید که می‌بینید که با کودتا چه پیش آوردند و در حال حاضر کسانی که دم از دموکراسی،‌ آزادی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم می‌زنند چگونه از مقابل سوالات خبرنگاران طفره می‌روند و کار خودشان را پیش می‌برند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: امروز کشورمان گرفتار مشکلات اقتصادی است که باید برای غلبه بر این مرحله به رهنمودهای رهبری عمل کنیم و با توجه به خدا و تکیه بر توانایی‌های ملت و با مدیریت و با مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی پیش برویم که قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه سنگینی دارد.

حداد عادل خاطر نشان کرد: ما با عمل به رهنموهای مقام معظم رهبری باید نشان دهیم که دشمن نمی‌تواند در صحنه اقتصادی استقلال ما را از ما بگیرد و این آزمون بزرگی است که در آینده پیش داریم.

وی اظهار داشت: آنچه مهم است صداقت و وفاداری است و صدق هم در اخلاق فردی و هم در عالم سیاست موثر است. ما در مجلس ششم که به عنوان نماینده می‌نشستیم می‌دیدیم که برخی از نمایندگان که از جناح مخالف نطق می‌کردند، به یاد روزهایی می‌افتادم که برخی از این افراد که آن روز گرداننده مجلس بودند، از افرادی بودند که در عزل قائم مقام رهبری در زمان امام بیشترین شور و حرارت را داشتند و نامه می نوشتند و خدمت امام می رساندند. البته حرفشان هم درست بود و امام تصمیم گرفته بودند که وی را عزل کنند، اما آنها بیشتر از همه فعال بودند، ولی آن روز می‌دیدیم آنها که در صدر مجلس نشسته بودند، وقتی فردی پشت تریبون قرار می‌گرفت و شخصی را که آنها در عزل وی موثر بودند به عرش می‌برد، آقایان ساکت می‌نشستند و نگاه می‌کردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن روزها مجلس ششم همراه با صدق و وفا نبود و به همین دلیل ما با آنها همراهی نکردیم؛ اقلیت ماندیم، ولی دست از آرمان‌های خود نکشیدیم.

حداد عادل با اشاره به شرایط پیش رو و آینده گفت: اکنون که دولت آینده قرار است روی کار بیاید، بنده حضورا خدمت رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتم و حمایت خود را اعلام کردم و از اینکه وی گفته است مشی اعتدال را پیش می‌گیرد و مستقل خواهد بود، قویا حمایت می‌کنم البته ما اعتدال را وصف روش می‌دانیم و نه به معنای عدم پافشاری بر اصول. اعتدال صفت روش است و نه صفت بینش و از اعتدال حمایت می‌کنیم.

وی کشور را محتاج همدلی و آرامش دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا امیدواری و آرامشی که در کشور ایجاد شده حفظ کنیم. همه مسئولان و خصوصا رسانه‌ها سعی کنند آرامشی را که در کشور ایجاد شده حفظ و تقویت کنند و با هرگونه تنش تصنعی که نیروها را در این شرایط سخت اقتصادی هدر می‌دهد، باید مقابله کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمادگی داریم با دولت آینده همه‌گونه همکاری کنیم، گفت: همه باید پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم چرا که ایشان محور وحدت هستند و شعاری که ملت سر می‌دهند که ما اهل کوفه نیستیم، ما نیز باید در سیاست نشان دهیم که اهل کوفه نیستیم تا علی تنها بماند.

حداد عادل در پایان خاطر نشان کرد: رهبری این کشور همه ارزش‌ها و خوبی‌هایی را که در نظر می‌گیریم یک‌جا دارند و جا دارد که در وصف ایشان بگوییم آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
بنده در ماجرای فتنه 88 با موضع گیری دکتر حداد بسیار ارادتمندشان شدم و در مناظره انتخاباتی امسال شیفته شان. گامهایش در راه حق بیش از پیش استوار باد
صادق
Iran, Islamic Republic of
واقعاً اگه تو مناظره ها نبود نظام غریب واقع میشد.
Iran, Islamic Republic of
حداد عادل فردی اخلاقی و فرهیخته است. انصراف ایشان در انتخابات هم بدلیل این بود که میدانست رای ندارد و به عهدش عمل کرد. بنابراین بگونه ای تبلیغ نکنید که ایشان ایثار کرده است. ایشان وفای به عهد کرده اما ایثار و فداکاری نکرده .
دکتر حداد عادل نمونه بارز اصولگرای واقعی است.
علی
دکتر حدادعادل نمونه ای از بسیجیان این کشور است که تمام قد از ولایت دفاع میکند
رازقی
حداد انصراف داد و رییس جمهور هم نشد اما شان و تراز او اکنون از یک رییس جمهور بالاتر رفته است. خدا قوت مرد آرام میدان.
عربزاده
Iran, Islamic Republic of
اگر بقیه اصولگرایان در این انتخابات همچون حداد عمل کرده بودند اکنون کلید پاستور در دست روحانی نبود. اصولگرایان به خودشان باختند نه به رقیب.
میثم
پیروز واقعی انتخابات حداد است که هم از خودگذشتگی کرد، هم بداخلاقی نکرد هم از انقلاب دفاع کرد و هم بگم بگم راه نینداخت با وجودی که او ناگفته های بسیاری داشت.
شربتیان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من آقای دکتر حداد میتوانند محور وحدت اصولگرایان در سالهای دشوار آینده باشند.