دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

مداحی مطیعی برای اربعین +صوت

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب: 393801
ره‌توشه زائران اربعین حسینی با نوای میثم مطیعی شامل «یا سیدی خذنی، کربلا شعلة لیس تطفی، الاربعین موعدی، کنار قدم‌های جابر، مداحی علیه داعش، کربلا ای خاک اندوه و بلا» است که برای زائران پیاده ثارالله تهیه شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ کم کم کاروان میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) آماده می‌شوند تا حرکت خود را از بارگاه نورانی امیرالمؤمنین(ع) آغاز کرده و هم قدم با قدم‌های جابر، مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را طی کرده و در جوار مضجع شریف امام حسین (ع) زیارت اربعین آن حضرت را بخوانند.

در این میان مادحین اهل بیت هم تلاش کرده‌اند تا آثاری را با مناسب با حال و هوا و مضامین زیارت اربعین ارائه دهند.

میثم مطیعی نیز در این میان جلودار بوده و در هفته‌های اخیر چند اثر زیبا را در دو هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق(ع) و هیأت شهدای گمنام خوانده است.


عمده این آثار دو زبانه بوده و بخشی از آن به زبان فارسی و بخش دیگر به زبان عربی است که با توجه به حضور هموطنانان ایرانی در میان خیل زیاد زائران عرب زبان اربعین در مسیر نجف تا کربلا، فرصت مناسی برای پخش و نشر این آثار فراهم است، خصوصاً که حاج میثم مطیعی در عمده آثارش تلاش می‌کند پیوندی میان حادثه عظیم عاشورا و مسائل روز جهان اسلام برقرار کند.


قطعاً پیاده‌روی اربعین، فرصت تبلیغی منحصر به فردی است که به شیوه‌های مختلف باید از آن در جهت انتشار معارف ناب دینی و نیز اندیشه انقلابی بهره گرفت، مسائل اخیر جهان اسلام و حضور جریانات تکفیری در بخشی از کشورهای اسلامی خصوصاً عراق، شور انقلابی و انگیزه جهاد را در میان جوانان شیعه تقویت کرده است و این موضوعی است که در آثار اربعینی میثم مطیعی نیز در نظر گرفته شده است.


اشعار فارسی این مداحی‌ها توسط محمدمهدی سیار و عمده اشعار عربی آن را احمد حسن الحجیری شاعر جوان و خوش ذوق بحرینی سروده‌اند، همچنین آیات القرمزی شاعره معروف و انقلابی بحرینی که چند ماهی را به دلیل مبارزات و سرودن اشعار انقلابی در زندان‌های آل خلیفه به سر برده، شعر عربی آخرین اثر میثم مطیعی با عنوان «یا سیدی خذنی» را سروده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا جا نداشت این کار اثر گذار فرهنگی رو در ستون سمت راست کار کنید. شما اصلا میدونید تولید فرهنگی یعنی چی؟