شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

روضه مطیعی درموکب شبا‌ب‌الخمینی+صوت

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 395607
میثم مطیعی که به منظور حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در مسیر نجف به کربلا حضور دارد، با حضور در موکب شباب الخمینی(ره) شلوغ ترین شب این محفل را رقم زد و با مداحیهای فارسی ـ عربی خود دیدگان بسیاری را اشکبار کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، موکب بزرگ امام رضا(ع) شباب الخمینی(ره) امشب میزبان میثم مطیعی مداح خوش صدا و صاحب سبک کشورمان بود.

مطیعی ابتدا روضه سوزناکی در وصف حضرت زینب خواند، سپس اشعاری را به زبانهای فارسی و عربی نوحه سرایی کرد. وی در ادامه نوحه ای در سبک واحد با ملودی «ممد نبودی» خواند که بخشی از شعر فارسی آن بدین صورت بود: «یا لیتنا کنا معک، ذکر لبهاتان / خونتان جری در ره جانان»

همچنین بخش دیگری از مداحی مطیعی بدین صورت بود: ز داغ تو دل حزین است/ همه آرام و قرار این دل در اربعین است / سپردم دل را به جاده، می آیم با پای پیاده / ره عشق است و ندارم باکی / اگر خاری در کمین است / جان و جانان من / عشق و ایمان من / با تو پیمان من، حسین

استقبال جمعیت از مراسم مدیحه سرایی مطیعی به حدی بود که مسیر مقابل موکب شباب الخمینی(ره) مسدود شد و حرکت به کندی انجام می گرفت.

بخشی از روضه وی که به صورت اختصاصی توسط فارس ضبط شده، در ادامه قابل شنیدن است:


میثم مطیعی از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) و از شاگردان مکتب آیت الله آقامجتبی تهرانی است که مداحی های زیبا و دلنشین انقلابی و ضدتکفیری او از شهرت بالایی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *