يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تهیه کننده طرح قرآنی ۱۴۴۸ مشخص شد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 365343
با اجرای طرحهای قرآنی قرآن جز ضروریات فرهنگی مردم خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما، تهیه کننده برنامه ۱۴۴۸ گفت : بدون شک با اجرای طرح های قرآنی همانند ۱۴۴۸ در سال های آینده ، قرآن به عنوان یک ضرورت در سبد کالایی فرهنگی مردم لحاظ می شود.

محمد جواد قلیچ خانی تهیه کننده برنامه قرآنی ۱۴۴۸ در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت : طرح بزرگ قرآنی ۱۴۴۸ همزمان با میلاد باسعادت امام عصر مهدی موعود آغاز شده است و هم اکنون در حال اجرا است.

وی افزود : در دوره های قبلی این طرح ( ۱۴۴۱ تا ۱۴۴۷ ) تمرکز اصلی بر آموزش روخوانی، روانخوانی قرآن کریم بوده است و طی دو سال گذشته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این طرح به سمت حفظ سوق داده شده است.

قلیچ خانی در ادامه عنوان کرد : مشورت های فراوانی با صاحب نظران در راستای این طرح صورت گرفت و قرار است با محوریت حفظ موضوعی و با توجه به منویات معظم له محوریت طرح ۱۴۴۸ سبک زندگی اسلامی باشد.

تهیه کننده برنامه قرآنی ۱۴۴۸ تصریح کرد : در شش هفته اول بر روی فرهنگ اعتنقادی مرم کار می شود و شش هفته پایانی را به محورهای رفتاری اختصاص خواهیم داد.

وی تاکید کرد: یک گروهی تحقیقات موضوعی را شروع کرده اند که آیات را استخراج کرده ،علاوه بر ترجمه ، این آیات در دوازده موضوع کلی طبقه بندی شده و در دوازده هفته به اجرا گذاشته می شود.

قلیچ خانی عنوان کرد : ما از آیات قرآنی به اشکال مختلف در برنامه بهره می بریم و میهمان حضوری به استودیوی برنامه خواهدآمد و ارتباط با بوستان های تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت . در این برنامه با تمامی استان های کشور عزیزمان ارتباط برقرار می شود .

تهیه کننده برنامه قرآنی ۱۴۴۸ با اشاره به اینکه در این راستا ده شبکه مختلف صدا و سیما و رادیو قرآن همکاری می کنند افزود : این طرح از۲۲خرداد مصادف بامیلاد قائم آل محمد (عج) آغاز شده وتا ۱۶شهریور مصادف با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ادامه خواهد داشت .

تهیه کننده برنامه قرآنی ۱۴۴۸ در خصوص آینده این طرح افزود : اگر این طرح که سالهای گذشته اجرا شده با جدیت دنبال شود بدون شک قرآن به عنوان یک ضرورت درسبد کالایی فرهنگی مردم درنظرگرفته میشود زیرا امروزه نیاز به قرآن ازهمه نیازهای دیگربیشتر است .

وی اظهارداشت : پیش بینی می شود تا پایان طرح حدود ۱۰میلیون نفر از این طرح استقبال کنند وما امیدواریم که ما را در این مسیر همراهی کنند .

قلیچ خانی درباره کارهای دیگرش دررسانه بیان کرد : من درشبکه قرآن بوده ام شبکه چهار هم برنامه داشته ام در طرحهای قرآنی ۱۴۴۱-۱۴۴۵-۱۴۴۶ و ۱۴۴۷هم کار کرده ام وامیدوارم که در طرح۱۴۴۸ هم موفق باشم . بهرصورت این طرح ، بسیار طرح سنگینی است
وی خاطر نشان کرد : امیدواریم که این طرح با موفقیت به پایان برسد ومابتوانیم شاهد مشارکت بالای علاقه مندان به قرآن در کشورمان باشیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *