دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

انفجار در منطقه مسیحی‌نشین دمشق

جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 295440
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه از کشته شدن دست کم چهار نفر بر اثر انفجار مهیب در منطقه مسیحی‌نشین پایتخت سوریه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی دولتی سوریه گزارش داد روز گذشته (پنج‌شنبه) بر اثر انفجار بزرگ در منطقه مسیحی‌نشین دمشق دستکم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، این انفجار در مقابل یکی از مهمترین کلیسا‌های منطقه باب توما که عمدتا مسیحی نشین و واقع در مرکز دمشق است، رخ داد. 

به علت قدرت انفجار احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

گروه‌های تروریستی بارها شهروندان و نیروهای امنیتی سوریه هدف حملات مرگبار خود قرار داده‌اند، در اواخر ماه ژوئن حمله شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای غربی به یک مجتمعی امنیتی در دمشق، دستکم 5 نفر  کشته شدند.

سوریه از اواسط ماه مارس 2011 شاهد آشوب و ناآرامی است، تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را بر اثر این خشونت‌ها از دست داده‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های غربی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *