جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

جزئیات جلسه بررسی افزایش دستمزد ۹۴

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 412494
نشست امروز شورای عالی کار در حالی در تعیین مزد مبنای کارگران بدون نتیجه پایان یافت که اعضا بر روی افزایش۲۶۱ هزار تومانی مجموع درآمد توافق کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست امروز شورای عالی کار برای تعیین مزد مبنای کارگران در سال ۹۴ بدون نتیجه پایان یافت اما تمام اعضا بر روی افزایش ۲۶۱ هزار تومانی مجموع کل مزد سال آینده توافق کردند.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین اطلاعات تمام اعضا بر روی افزایش ۲۶۱ هزار تومانی مجموع دستمزد توافق کردند.

به گزارش فارس، فرمول نحوه اعمال دستمزد سال آ‌ینده متشکل از حداقل دستمزد، بن خواروبار، بن کارگری، حق مسکن و پایه سنوات در نشست آخرین یکشنبه سال ۹۳ نهایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جدیدترین اخبار حاکی از آنست که مصوبات قبلی شورایعالی کار دستخوش تغییرات خواهد بود چراکه با تعیین حداقل دستمزد سال ۹۴، سایر مزایا باید طوری تعیین شود که رقم مورد توافق(۲۶۱ هزار تومان) پوشش داده شود.

بنابراین، مزد مبنا تنها موضوع مورد بحث و چالش نمایندگان کارگری و کارفرمایی است که برای تعیین آن ربیعی نشست بعدی را ترتیب داد تا نظرات گروه‌ها جلب شود.

دولت در پیشنهادی افزایش ۱۷ درصدی حداقل مزد ۹۴ ( ۱۰۳۵۱۴ تومان) را اعلام کرد که در صورت نهایی شدن و تصویب باید سایر مزایا از جمله بن کارگری، بن خواروبار، پایه سنوات و حق مسکن بر مبنای ۱۵۸ هزار تومان تقسیم شود.

نمایندگان کارفرمایی افزایش حداقل دستمزد تا ۱۷ درصد را مورد توافق قرار دادند و نمایندگان کارگری هم با شروط مختلفی نسبت به این رقم ابراز تمایل کرده‌اند گرچه همچنان ناراضی هستند.

امروز شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت، همچنین وزیر کار و معاونین وزرای اقتصاد و صنعت از ساعت ۱۰ صبح به مدت ۷ ساعت گفت‌وگو و رایزنی داشتند که در نهایت تنها موضوع مورد توافق افزایش مجموع دستمزد به ۲۶۱ هزار تومان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *