سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

آمریکا گوش شرکت ایرانی را با تیغ تحریم برید

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 466224
شرکت ایرانی «فیمکو» به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا به پرداخت نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار جریمه ملزم شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک قاضی در آمریکا، شرکت ایرانی «فیمکو» را به بهانه همدستی با شرکتی دیگر برای ارسال کالاهای دارای مصارف دوگانه نظامی و غیرنظامی به ایران، مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

شرکت «فیمکو»، علاوه بر این مبلغ، با پرداخت نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار غرامت هم به وزارت بازرگانی آمریکا در ازای صرفنظر این نهاد از شکایت قانونی، موافقت کرده است.

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه گزارش دادند دفتر دادستانی ایالت پنسیلوانیا و دفتر اجرای قوانین صادرا وزارت بازرگانی آمریکا مدعی شده‌اند این جریمه به دلیل آن اعمال شده که شرکت ایرانی «فیمکو» تلاش کرده «دستگاه تراش» که هم دارای کاربردهای نظامی و هم غیرنظامی است را وارد ایران کند.

«دستگاه تراش» ابزاری برای تراشیدن و شکل دهی به قطعات چوبی و فلزی است که به دلیل استفاده‌های نظامی، صادرات آن به ایران ممنوع بوده است.

گزارش‌ها حاکی است، به شرکت «فیمکو»، دسامبر سال ۲۰۱۲ تفهیم اتهام شده، اما این پرونده در جولای سال ۲۰۱۵ علناً اعلام شده است.

شرکت «هتران»، یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه مهندسی و ساخت و ساز و مدیر عامل آن نیز به همدستی با «فیمکو» متهم شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز برای این شرکت ایرانی مبلغ ۸۳۷۵۰۰ به عنوان غرامت، جهت صرفنظر از شکایت در نظر گرفته است. فیمکو، ۵۸۵۵۰۰ دلار از این مبلغ را پرداخت کرده است. مابقی این رقم، معلق شده و فیمکو در صورت عمل به تمامی مفاد توافق، از پرداخت آن معاف خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *