جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۹
۹۶
جنگ جمعیتی با روش غیرمسلحانه؛

قتل خاموش چندمیلیون ایرانی بی‌گناه؛ چه کسی پاسخگوست؟

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 356603
طرحی که ابتدا با تعداد امضاهای قابل توجه به عنوان دوفوریت مطرح شد اما در ادامه، با تلاش برخی افراد که زمانی مدیریت و طراحی تنظیم آن را در دستگاه اجرایی عهده دار بودند، تنها به یک فوریت آن رای دادند.
قتل خاموش چندمیلیون ایرانی بی‌گناه؛ چه کسی پاسخگوست؟
به گزارش جهان، قصه پرغصه جلوگیری از فرزندآوری و ترویج شعارهای دشمن شادکن "دوبچه کافی است" و "فرزند کمتر، زندگی بهتر" و... که در سال های دولت موسوم به کارگزاران به ریاست هاشمی رفسنجانی اوج گرفته و به تغییر سبک زندگی و نگاه به فرزند در خانواده های مسلمان ایرانی منجر شد، همینک وارد یک بحران جدی شده و از خطوط قرمز این مساله عبور کرده است.

اتخاذ سیاست های تنبیهی برای خانواده هایی که دارای فرزند بیشتر و نیز، اعمال برنامه ای تشویقی برای آنان که تک یا نهایتا دوفرزند داشته اند، به مرور زمان منجر به تغییر و تثبیت این روش و افزایش اقدامات ضدباروری و پیشگیری های رنگارنگ در این زمینه شد.

شدت این فاجعه تا جایی پیش رفت که سازمان های جهانی، متحیر از این رشد بی سابقه درصد کاهش جمعیت در ایران، کشورمان را به عنوان الگو در زمینه کنترل جمعیت معرفی کرده و به برخی مسئولان دخیل در این امر، حتی تا ۳ مرتبه جایزه اهدا کردند!

تاسف برانگیز اینکه آن مسئولان که همینک نیز در بخش های مختلف کشور دارای مسئولیت هستند، پس از دریافت هر جایزه، بر شدت فعالیت های ضدجمعیتی خود افزایش داده و سعی می کنند با ادله غرب پسند خود، این رفتار غیردینی را اشاعه دهند.

اینک، مساله تحدید نسل و در نهایت انقراض نسل در ایران که براساس آمارها یک احتمال جدی است، از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار می گیرد و از عموم مخاطبان گرانقدر درخواست می شود با دقت آن را مورد مطالعه قرار دهند.

"جنگ جمعیتی" یکی از اهرم های مهم و جدی دشمنان جهت کنترل هدف موردنظر است تا از طریق آن، ضمن کاستن از قدرت اثرگذار نیروی انسانی، جهت سیطره بر آن اقدامات بعدی را اعمال نمایند. "جنگ جمعیتی" در دو روش "مسلحانه" و "غیرمسلحانه" پیگیری می شود که در روش "مسلحانه" جنگ افروزی و کشتار رسمی و آشکار موردنظر است (مانند آنچه که در سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، مصر و... صورت می گیرد) اما روش "غیرمسلحانه" آن به شدت پیچیده، آرام، نرم، بی سروصدا و البته کشنده تر است.

در سال ۱۹۴۸ طی یک قرارداد پژوهشی میان ارتش آمریکا و دانشگاه "جان هاپکینز"، پایه های تئوریک علوم اجتماعی در جنگ روانی استخراج شد. بعدها طی دهه ۷۰ نتیجه این تحقیقات به تاسیس رشته دانشگاهی "ارتباطات سلامت عمومی" در این دانشگاه منجر شد. هدف از تاسیس این رشته و مراکز مرتبط با آن، ارایه یک برنامه هماهنگ جهانی برای کاهش جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته بود. این برنامه با پشتوانه آمریکا و با همکاری بسیاری از سازمان های بین المللی با عناوینی زیبا و جذاب چون تنظیم خانواده در این کشورها (از جمله ایران) ترویج شد.

ورود جمعیت شناسان به مباحث سیاست های جمعیتی سبب شد تا به پشتوانه حمایت مالی بنیادهای فراملیتی نظیر بنیادهای یهودی- صهیونیستی فورد، راکفلر و نهادهایی که در سطح بین المللی فعالیت داشتند، نظیر آژانس توسعه ایالات متحده و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، بودجه هنگفتی به فعالیت های علمی و پزوهشی جمعیت شناسی اختصاص یابد.

این بنگاه ها در پی آن هستند تا زنان و مردان کشورهای هدف (از جمله ایران) را در قالب شعارهای انساندوستانه تحت عنوان "واکسیناسیون"، با واکسن هایی همچون کزاز و دیفتری برای همیشه عقیم سازند.

هدف اعلام شده اتحاد جهانی GAVI که در سال ۲۰۰۰ با کمک بنیاد یهودی "گیتز" ایجاد شد، واکسینه کردن تمام مردم جهان سوم (بخوانید عقیم کردن آنها) بوده است. به گواهی وبسایت اتحاد GAVI بنیاد راکسلر، یونیسف، گروه بانک جهانی، سازمان بهداشت جهانی، فدراسیون بین المللی انجمن ها و مجامع تولیدکنندگان، دولت های ملی اهداکننده و کشورهای در حال توسعه و برنامه واکسینه کردن کودکان "بیل و ملیندا گیتز" سازمان های عضو GAVI هستند.

در رابطه با "جنگ جمعیتی" در روش "غیرمسلحانه"، هنری کسنجر، وزیر سابق امورخارجه آمریکا، در یاداشت مطالعات امنیت ملی ۲۰۰ در سال ۱۹۷۴ نوشت: "جمعیت جهان باید به ۲ میلیارد نفر کاهش یابد و راه خلاص شدن از ۴ میلیارد دیگر، کشف و گسترش ویروس ایدز است"!

طی دهه ۷۰ و در زمان هنری کسینجر، پروژه تحقیقاتی با عنوان "مطالعاتی درباره تاثیر روند رشد جمعیت جهانی بر امنیت ملی آمریکا" انجام شد. این پروژه که NSSM۲۰۰ نام گرفت، روند فزاینده رشد جمعیت جهانی را برخلاف امنیت ملی آمریکا دانسته و با تشریح استراتژی آمریکا در مورد جمعیت جهانی، سیاست ها، راهکارها، چگونگی همکاری سازمان های بین المللی و روش ترغیب و اقناع رهبران کشورهای موردنظر برای کاهش روند رشد جمعیت را تبیین می کند.

در مطالعات "جنگ جمعیتی" و ابعاد روانی آن نباید اهمیت NSSM۲۰۰ را دستکم گرفت، زیرا این برنامه موثرترین برنامه ای است که برای دودهه بر جمعیت زدایی جهانی مسلط بوده است.

بنابر NSSM۲۰۰ برنامه عمل جمعیت جهانی به خودی خود رشد نمی یابد و به تلاش های جدی توسط کشورهای ذینفع نیازمند است که فعالیت آژانس سازمان ملل و دیگر مجموعه های بین المللی آن را اثربخش می نمایند. در این میان، رهبری ایالات متحده عاملی ضروری و اصلی است!

لطفا به نمودار ذیل دقت کنید:


همانگونه که مشاهده می نمایید، براساس این نمودار، در سال های حدفاصل ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۰ نرخ باروری در ایران از میانگین آسیا و جهان بیشتر بود اما از سال ۹۵ به این طرف، این نرخ کاهش بی سابقه ای داشته و در نهایت پیش بینی شده است که در سال ۲۰۲۵ به یک فاجعه انسانی در ایران اسلامی منجر شود.

در بحث "جنگ جمعیتی" با روش "غیرمسلحانه" علیه ایران اسلامی، چند آمار تکان دهنده وجود دارد که اطلاع از آن می تواند خانواده های ایرانی را تغییر در روش فعلی و تفکر در افزایش جمعیت خانوارها کمک کند.

لطفا در آمار ذیل دقت کنید:

- طبق برنامه توسعه اول مصوب سال ۱۳۶۵، قرار بود نرخ باروری در سال ۱۳۹۰ به عدد ۴ می رسید اما با اجرای آن از سال ۱۳۶۸، در سال ۱۳۷۲ به عدد ۴ رسیدیم (یعنی در مسیر کاهش رشد جمعیت، راه ۲۲ ساله در ایران ۴ ساله طی شد!)

- در سال ۱۳۷۲ وام ۱۵۰ میلیون دلاری صندوق جمعیت ملل متحد (که در جنگ جمعیتی غیرمسلحانه به نقش این سازمان های اکثرا صهیونیستی- آمریکایی اشاره شد) برای تنظیم خانواده در ایران (بخوانید کاهش جمعیت) تخصیص یافت.

- در حال حاضر از ۲۲ میلیون زن در سن باروری، حدود ۱۴ میلیون متاهل هستند و فقط در سال حدود ۱ میلیون و ۳۵۰ فرزند از این تعداد زن متاهل به دنیا می آیند و این آمار روز به روز رو به کاهش است.

- رییس فدراسیون بین الملل خانواده (عضو زنجیره ای مجموعه سازمان های تحت راهبری آمریکا که در جنگ جمعیتی به روش غیرمسلحانه فعالیت دارند) در سال ۱۳۷۳ از کشورهای اسلامی درخواست کرده است که از الگوی کنترل جمعیت در ایران پیروی کنند

- و ...

جالب اینجاست که "زیبیگنیو برژینسکی" (طراح پروژه نظم نوین جهانی) در مصاحبه با وال استریت ژورنال از سیاستمداران آمریکایی خواسته است که در مسایل سیاسی با ایران، بازی طولانی مدتی را در دستور کار خود قرار دهند تا تغییر شکل جمعیتی در ایران به نفع آنها رقم زده شود!

آمار و ارقام فوق و تلاش های آمریکا و صهیونیسم برای جنگ جمعیتی علیه ایران با روش "غیرمسلحانه" و بسیاری ناگفته های دیگر که متاسفانه از دید مردم پنهان نگاه داشته شده، موجب آن شده است که حضرت امام خامنه ای، طی چند سال اخیر، ضمن هشدار راجع به مساله کاهش شدید رشد جمعیت در ایران، بیاناتی را مطرح نماید. معظم له در یکی از فرمایشات خود مطرح کرده اند: "مساله جمعیت یکی از خطراتی است که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند، تن او می لرزد. مساله جمعیت را جدی بگیرید، جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست؛ یعنی مساله جمعیت از آن مسایلی نیست که بگوییم حالا ۱۰ سال دیگر فکر می کنیم، نه، اگرچند سال بگذرد، وقتی نسل ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست".

در این رابطه اگرچه تلاش هایی صورت گرفت اما متاسفانه، در ۲۴ فروردین سال جاری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دوفوریت "طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور" رای ندادند. طرحی که ابتدا با تعداد امضاهای قابل توجه به عنوان دوفوریت مطرح شد اما در ادامه، با تلاش برخی افراد که زمانی مدیریت و طراحی تنظیم خانواده (بخوانید کاهش جمعیت) را در دستگاه اجرایی عهده دار بودند، تنها به یک فوریت آن رای دادند.

امید است نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشور که خود را پیرو منویات ولی امر مسلمین می دانند، در میدان عمل نیز پیروی خود را به تصویر بکشند.

همچنین، خانواده های فرزنددوست و مسلمان کشورمان که تکلیف و وظیفه را فراتر از مسایل قانونی و تبلیغات غربگرایی می دانند، با جدی گرفتن هشدارهای امام خامنه ای و عموم مراجع تقلید و با عنایت به "جنگ جمعیتی" با روش "غیرمسلحانه" دشمن، نسبت به فرزندآوری و ازدیاد نسل اقدام نموده و سبک زندگی موردنظر غرب را به کناری نهند.

منبع: خیبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه اینا از اتا قهای فکرشون میاد بیرون واقعا دمشون گرم اتاق فکر مارو ببین تو برو چپ تو برو راست وسط خالیه
از یه طرف تورمه، از یه طرف 2 سال سربازی، از یه طرف وضعیت بد بازار کار، بنظرتون اصلا نیازی هم به عقیم کردن مردان برای کاهش جمعیت هست ؟

شمایی که دائم دم از افزایش جمعیت میدین یه برنامه ی زندگی برای شهر تهران بدین، مثلا بفرمایید من که بابام کارمنده و 25 سالمه و 3 ماه دیگه ارشدمو میگیرم ولی کار ثابت ندارم (چون خدمت نرفتم) چطوری میتونم تو تهران ازدواج کنم، زندگی کنم، 5-6 تا هم بچه بیارم ؟
شما برنامه بده ما اگه عمل نکردیم نا مسلمون
لطفا برای تشویق امتیازهایی بگذارید اداره ما همان مرخصی 14 روزه را هم نمیدهد ..........
واقعا دولتمردان فقط شعار میدهند آن دسته از بچه ها که قبلا بدلیل زیاد بودن فرزند پنجم بیمه تعلق نمیگرفتند هنوز مثل سابق هستند
همه به اين مسائل آشنا هستند و درك مي‌كنند. اما وقتي فقط يك دست لباس بچه 100 هزار تومان هست، چه طوري مي شه خرج رو رسوند با اين همه تورم و افزايش قيمت و بي تدبيري....
United States
شما مى تونيد يك دست لباس بچه را با نصف اين قيمت هم تهيه كنى ، اما متاسفانه نه توى تهران!!!!!!! من هميشه وقتى ميرم مسافرت از بازار روزهاى شهرستانها لباسهايى با كمتر از نصف قيمت تهران و كيفيت بهتر يا برابر مى خرم ! البته خيلى خيلى ظاهر شيكى نداره، اماخودم و بچه ها و همه را عادت دادم به اين كه ساده بپوشيم و ساده ديده بشيم. در تربيت بچه هم خيلى مؤثر است .
تبدیل شدن ایران به پاکستان را در ده سال آینده تبریک می گوییم. نه به آن شوری شور نه به این بی نمکی. مهم این است که نسلی سالم و صالح داشته باشیم. کم و زیادش مهم نیست.
جون داداش
جون داداش یه کم فکر کن! اگر کم وزیادش مهم نبود چرا دشمن اینهمه روی کم کردنش سرمایه گذاری می کنه؟؟
توهم زدی؟ دشمن کجا بود؟ شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر خودمون را فراموش کردی؟ چرا کار خود را به دشمن نسبت می دهیم. دشمن از بسیاری کارهای ما خبر ندارد.
حامدددد
Iran, Islamic Republic of
همه چی رو ربط بده به دشمن / توهمممممممممم
دشمن به قول شما اول جمعیت خودشش رو کم کرده....موالید توی غرب که از کل جهان کمتر هست چرا توهم توطئه دارید
ابوذر
به دلیل نابود کردن خانواده و دنباله روی از شیطان، غرب به این روز افتاده
دانشجو
در تایید این دوستمون برید تاریخ بخونید که جمعیت اروپا در 100 سال اخیر تقریبا ثابت بوده. کیفیت جمعیت مهمتر از کمیت اون هست. وگرنه هند و پاکستان هم جمعیت زیاد دارن. مثل مورچه توی هم وول می خورن. می خواهید اینجا رو هم مثل اونجا کنید ؟! چرا کشورهای پیشرفته کم جمعیت مثل سوئد و سوسس و نروژ رو مثال نمی زنید که با جمعیت یک دهم ما بیشتر از ما درآمد و تاثیرگذاری و اختراع داشتن.
مواظب باشید توهم توطئه شما رو از تفکر درست باز ندارد عزیزان.
باب لرد
جون داداش توهم توطیه کورت کرده به جون داداش راس میگم
همین دیروز یک سریال از تلوزیون جمهوری اسلامی فرزند زیاد رو مسخره کرد
شما برو بچه زياد بيار
پینار
Iran, Islamic Republic of
میشه افزایش جمعیت را اول از خودتون شروع کنید بعد برای مردم نسخه بپیچید
میشه بگید چند تا از مسئولین ایرانی تعداد بچه هاشون از 2 تا بیشتر است ؟؟؟؟
میشه بگین چرا دکتر ج... تون فقط یه بچه داره ؟؟؟؟
اگه بشه کمی دلیل سانسور اسم اقای جلیلی رو توضیح بدین.....
ابوذر
آقای ولایتی 6 تا بجه داره
من هم اگر پول و خانه و شغل آقای ولایتی را داشتم، 10 تا بچه داشتتم. ثانیاً مگر این بچه ها تربیت و آموزش و بهداشت و شغل نمی خواهند؟ آیا فقط باید به شکم بچه ها فکر کرد؟
لاریجانی ها همه بالای 4 بچه دارند اغلب وزرا 3یا 4 بچه دارند توصیه فرزند کمتر فقط مختص عامه مردم بود راستی اقای هاشمی شاهرودی 11 بچه دارد سید حسن خمینی که از نسل جدیدتری است فعلا 4 بچه دارد که کوچکترینش 1 ساله است!!فرزند اوری نعمت است وخانواده پر جمعیت اگر قدرت تربیت صحیح را داشته باشد قوی و مبتکر است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام: ما از اول هم با این روش کنترل جمعیت مشکل داشتیم اما آیا فکر نمیکنید روش جنگ جمعیتی با جنگ اقتصادی و فرهنگی تلفیق شده و اکنون فقط با حرف نمیتوان با این سه جبهه مواجهه کرد و باید با :1- روان سازی اقتصاد مردم 2- فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ دینی و 3- با اشاعه فرهنگ زندگی خانواده محور بجای خانواده کار محور که زن و مرد باید کار کنند تا اقتصاد خانواده بچرخد. به مقابله با این دشمنان برخواست. با تشکر
زهرا
می ترسم ..هر کس هم که قصد بارداری داره به سختی باردار می شه...
خدا از سر تقصیرات مسئولین نگذره ..دل امام زمان به درد اومده
عباس ا
زهرا خانم با گوگل(گشتار خاموش ساکنان زمین) جستجو کنید وبا دقت مطالعه کنید.
از تمام متیدنی خواهش می کنم که فرزند بیشتر بیاورند تا جمعیت به حالت عادی برگردد و کسانی که اشراف زده هستند کمکم منقرض می شوند.
شیه کم و دشمن شیعه فراوان و فراوان تر می شوند!!
رضا ع
Iran, Islamic Republic of
خوب اگر مي خواهيد شيعه دنيا رو بگيره و بر غير شيعه غالب شويد كه بايد كلي زحمت بكشيد با پنج شيش تا بچه هم هم كار درست نمي شه ....
واقع بین
اگر افراد اشراف زاده و پولدار در یک جامعه نباشن کی می خواد سرمایه گذاری کنه و تولید کنه ؟! اونوقت شما که از گرسنگی می میرید عزیزم !!
حسین
دوست عزیز من با مدرک PHD و همسرم با مدرک کارشناسی ارشد الان ده سال ازدواج کردیم و تا الان هم بچه ندارنم و از این بابت هم خوشحالم. اگر زمانی بخواهم بچه دار شم این کار نه با حکم کسی انجام می دهم نه چیز دیگر. اگر هم بچه دار شدم فقط یک بچه. مگر همسر آدم ماشین جوجه کشیه؟ جمع کنید این بساط را
کاظم
Iran, Islamic Republic of
با سلام . یکی از علل کاهش تولد نوزادان در کشور ما آمار بسیار بالای غیر طبیعی به دنیا آمدن نوازادان با عمل سزارین است. خانمی که فرزند اول خود را با سزارین به دنیا آورده است باید فرزند ان بعدی خود را هم با عمل سزارین به دنیا بیاورد و به دنیا آوردن دو فرزند پایان این روش غیر طبیعی به دنیا آوردن فرزند است . عوارض دردناک سزارین باعث می شود که خانم از خیر داشتن بچه سوم و بیشتر بگذرد. بی سوادی و ناتوانی دکترهای زنان و زایمان در کشور ما در به دنیا آوردن طبیعی نوزادن که یک تخصص مهم است ولی دانشگاه های کشور ما از آموزش درست آن عاجزند، طمع پول هنگفت عمل سزارین و نادانی مادرانی که بخاطر ترس از زایمان طبیعی گول توصیه پزشکان سود جو را برای انجام عمل سزارین می خورند باعث شده است که در کشور ما آمار سزارین بالای %80باشد. به اطراف خود نگاه کنید تقریبا تمام نوزادان غیر طبیعی با عمل سزارین به دنیا آمده اند. بچه هایی که آخرین مراحل تکامل خود را طی نکرده اند و زودرس با پاره کردن شکم مادر به دنیا آورده شده اند بخاطر اینکه آخرین مراحل تکامل خود را طی نکرده اند در سالهای بعد به انواع مرض ها و درد ها گرفتار می شوند. آمار سزارین در کشورهای پیشترفته بین 10 تا 15 درصد است و بعنوان آخرین چاره در موارد خاص استفاده می شود ولی در جمهوری اسلامی ایران در برخی از بیمارستان های خصوصی تقریبا به 100 درصد می رسد و این خود عامل بسیار مهمی در کاهش تولد نوزادان و محدود شدن آن به یک یا دو فرزند می باشد. از وزیر محترم بهداشت و نمایندگان محترم مجلس و دلسوزارن نظام درخواست می شود به معضل سزارین رسیدگی کنند . اجازه ندهند آمار سزارین در کشور ما از 10 الی 15 درصد جهانی تجاوز کند. باید پای جراحان زنان و زایمان بی سواد سود جو از بیمارستانها برای عمل سزارین کوتاه شود. فقط در تعداد مشخصی از بیمارستان ها ی هر شهر بخش زایمان وجود داشته باشد و دکترهای با سواد و متخصص در به دنیا آوردن طبیعی نوازادن حضور داشته باشند و با حوصله از زائو مراقبت کنند و فرزندشان را بطور طبیعی به دنیا آورند. اگر دکترهای متخصص در زایمان طبیعی در کشور وجود ندارند و یا کم هستند از کشورهای پیشترفته دکتر متخصص استخدام کنند و ضمن به کارگیری آنان در بخش زایمان بیمارستانها سعی کنند پزشکان ایرانی را آموزش دهند. وقتی برای استخدام مربی و بازیکن فوتبال ، دولت پولهای میلیاردی دارد چرا برای استخدام دکتر های متخصص در زایمان طبیعی از خارج پول وجود نداشته باشد تا جلوی سونامی سزارین گرفته شود و زنان ایرانی بچه های زیادی را بطور طبیعی به دنیا بیاورند و بخاطر عوارض دردناک سزارین خود را محدود به یک یا دو بچه نکنند؟
Iran, Islamic Republic of
من که تو ازدواج هم موندم.حالا فرزند بماند
يك بچه كافي است
براي آپارتمانهاي 50 الي 80 متري كه دو خواب بيشتر ندارند طبق قوانين اسلامي يك بچه كافي است
شاید مشکل خاصی داشته باشن بچه دار نشن ما که نمیدونیم
عزیزم بچه با خودش روزیشو مقاله نگران نباش
Netherlands
کی این رو گفته
تو اروپا با 80 متر خونه سه چهار خوابه در میارن
شمااین نسخه روبرای تهران می گی ولی توشهرستانهاایجوری نیست مالان توشهرستان خانه بزرگ وزندگی ساده ای داریم .
Iran, Islamic Republic of
خب پس شما میتونی جوجه کشی راه بندازی و بگی هر آنکس که دندان دهد نان دهد
کسانی باید پاسخگو باشند که از هاشمی حمایت میکردند چون لباس روحانیت داشت
باید طوری برنامه ریزی کرد که به تعداد بچه ها اون خانواده از تسهیلات بیشتری برخوردار بشه.
این تسهیلات باید در دفترچه بیمه و خدمات آب و برق و گاز و ... منظور بشه.
حتی حق دریافت یارانه فرزند دوم باید بیشتر از فرزند اول باشه و فرزند سوم بیشتر از فرزند دوم.

ولی در حال حاضر دارن به اسم حضرت آقا یک سری قوانینی رو به اجرا در میارن که باعث عصبانی شدن برخی از مردم شده و توهین می کنند در حالیکه نظر آقا هم زیاد کردن جمعیت به زور نبوده و نیست. بدین روش می خوان طرح ازدیاد جمعیت رو با روش معکوس زمین بزنن. این مسئله رو جدی پیگیری کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
ریشه اصلی این فاجعه (عقیم نمودن مردان و نرخ پایین فرزند آوری) مشکلات اقتصادی بود که آقایان دولتمردان این معضل پیش آمده را به برنامه ریزی های موفق خود نسبت دادند!!!! کلی تبلیغات کردند.
من خودم دوتا بچه دارم واول زندگی بنا رو بر چهار تا بچه گذاشته بودیم ، اما تا اسم سومی میاد همه فامیل توبیخ میکنن وصداشون در میاد!! اخه متاسفانه فرهنگ دو بچه کافی است تو مردم جا افتاده .خدا وکیلی هم تو خرج ومخارج اولیه کم میاریم .من خودم ادم پرتوقع واشرافی نیستم اما بچه های این دوره ساده زیستی رو از کی باید یاد بگیرن .الان پسرم راهنماییه یا همون دبیرستان دوره اول ،هر روز میگه لپ تاپ میخام اخه همه دارن !!! از دوستاشون باید یادبگیرن یا از فیلم هامون که الحمدلله در مورد اشرافی گری وقرطی بازیه ویا از دولت مردامون !!!! وقتی هم میگم هر کی یه شرایطی داره وما هم وسعمون همینه میگه مامان نمیشه تو هم بری سرکار!!!!!!!!!!
هزينه پوشاك وشير خشك يك بچه تا دو سالگي چند تومان مي شود
اكثر نقاط اشهر كرج دبستان دولتي ندارد همه جاي شده غيرانتفاعي ( آموزش وپروش رايگان )
هزينه يك سال مدرسه غيرانتفاعي ابتدائي چند تومان است
پول كفش ولباس و دارو وبيمارستان و... چقدر است
لطفاً آقايان تنها .... را مشاهده نكنند بلكه توجه اي هم به كدو داشته باشند
با حقوق 700 توماني ماهيانه كارگري با اين همه كرايه خانه و... يك بچه هم اضافي است
علی
امام صادق علیه السّلام فرمودند:
الرزقُ مَعَ النساءِ و العيالِ.

رزق و روزي انسان در گرو وجود زن و فرزند است.
نور الثقلين، ج 3 ص 595
مردم قيم نمي خواهند خودشان بهتر مي دانند كه زماني بچه زياد لازم است وكه زماني كمتر
....
همسر من کارمند قراردادی یکی از ادارات دولتی است برای مرخصی زایمان فقط 15 روز در خانه توانست پرستاری کند وبعد به سر کار مراجعت کرد و ما کودک دو هفته ای را به پرستار سپردیم.
تو محل کار ما اما یه خانومی بود که باردار شد 6 ماه کامل مرخصی زایمان رفت وقتی هم برگشت چون نور چشمی مدیر بود یکی از همکارای خانم دیگه رو به جاش اخراج کردن مال ما برعکس بود همه جا طرف میره مرخصی خودش و اخراج میکنن مال ما وقتی از مرخصی برگشت اون بیچاره ای که 6 ماه جاش کار کرد و اخراج کردن
اشتباه مثبت دادم
من که عکسش رو زیاد دیدم
اصلاچه معنی داره اینقدر مادر شاغل داشته باشیم؟
یکی از دلایل مهم زاد و ولد کم بالا رفتن سن ازدواج است اینهمه پسر و دختر مجرد خود باعث کاهش جمعیت است وضع ازدواج جوانان را سازماندهی کنند مشکل حل میشود
بنده خدا
تا مشکل اقتصادی حل نشود این مشکل حل نمیشود. کاهش جمعیت در دهها های اخیر بدلیل مشکلات اقتصادی مردم بوده است وگرنه خواهید دید هر چه تشویق هم برای بچه دار شدن صورت گیرد تا مشکل اقتصادی حل نشود همین روند نزولی ادامه خواهد یافت. هرموقع سن ازدواج پایین امد این مشکل حل خواهدشد.
"جالب اینجاست که "زیبیگنیو برژینسکی" (طراح پروژه نظم نوین جهانی) ...... در مسایل سیاسی با ایران، بازی طولانی مدتی را در دستور کار خود قرار دهند تا تغییر شکل جمعیتی در ایران به نفع آنها رقم زده شود!"
این جمله اش کاملا مشهوده.دقیقا اگه به رفتار سیاسی غربیها با ما دقت کنید میبینید که اونها در حال وقت کشی و سر دواندن ما هستند. اونها منتظر پیری جمعیت ما هستند تا ما رو از پا بندازن. زنهای ما باید بدونن که بچه آوردن شون یک چیز حیاتی برای کشوره.
United States
دوست عزیز . انسان ها ربات و ماشین جوجه کشی نیستن
بچه دار شدن امری شخصیه
Canada
جوانها باید در سن ۱۸ ازدواج کنند و در ۲۰ بارور شوند.همه باید زندگی جمعی و ساده را بپذیرند.هندوستان و چین کل جهان را پر خواهند کرد.حیف از ایرانیها نیست؟
ضد دینی نبود و...
قدرت عیوضی
علت همه اینها مشکلات اقتصادی است. من دو سال است که ازدواج کرده ام اما بیکارم چطوری یک نانخوری اضافه کنم که فقط خرج پوشکش ماهی 200 هزار تومن می شود؟
شما رو نمیدونم من لااقل هرگز رنگ پوشک رو نچشیدم....برای اسراف و تبذیر لازم نیست حتما ماشین ان چنانی باشه هر خرج اضافه ولو یه لوستر مصداق تبذیر است
شماحرف خداوند رادرباره فرزند که روزی اش باخودش هست یعنی همه موجودات رارزاقش خداوندهست راباورنداری؟ این یعنی چه ؟ خوبه نمونه اش راداریم که مثلا5فرزنددارند وزندگی ساده وباتوکل به خداوتلاش ،هیچ مشکلی هم ندارند .
رضا
تورم بيش از 500درصدي در زمان احمدي نژاد عامل اصلي كنترل جمعيت است وگرنه اين ملت به شعارها زياد توجه نمي كند
Iran, Islamic Republic of
الان موضوعی که از افزایش جمعیت مهمتره موضوع پارازیت هاست که بطور مستقیم بارداری مادران و سلامتی جنین رو تهدید میکنه. آمار بالای نوزادان ناقص در میان مردم و همچنین نوزادان نارس بسیار زیاد شده.
عباس ا
شما ناراحت فرکانس نباش شیاطین برای عقیم کردنتان سخت مشغول تولید بذر و سم و داروهای متعدد هستند که محصولاتی بنام اورگانیک با بذرهای دستکاری شده جهت عقیم کردن انسانهای کره زمین تولید و انبار کرده اند که بخوردمان هم میدهند بدون اینکه خودمان بدانیم!!!
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر در اداره همين جمعيت معضل و مشكل داريمچه بسه به افزايش جمعيت.
Iran, Islamic Republic of
مشكل مسكن حل شد
مشكل ازدواج حل شد.
مشكل شغل حل شد .
مشكل تورم حل شد.
مشكل اقتصاد حل شد.
مشكلات بخش بهداشت و درامد حل شد.
مشكلات سيستم اموزشي حل شد.
مشكلات و مطالبات كارگران حل شد .
و.............
خب پس حالا كه هيچ مشكلي ندازيم بريم تو خط افزايش جمعيت.
حسین
قدیمی ها با امکانات بسیار کم هرکدام 7-8بچه داشتند اما امروزی ها با امکاناتی که همین مقدار وجود دارد حاضر نیستند دلیل عمده اش تجمل گرایی و توقعات زیاد است مگر قبلا پوشک و اتاق برای هر فرزند بود کسی گفته چون برای هر فزدندی اتاق مجزا نیست پس خلاف اسلام است مگر اسلام شناس است کی گفته خلاف اسلام است
United States
میزان سلامت و متوسط عمر قدیمی ها ، وضعیت بهداشت ، وضیعت سواد و باسوادی ، عمران و ... در قدیمی ها هم بهتره بهش اشاره میکردید !!!
20 سال دیگه که جمعیت پیر شد کی میخواد چرخ این مملکت رو بچرخونه تا مشکلاتی که گفتی حل بشه؟
مگرقبلامشکل نبود مگرماچگونه بزرگ شدیم 7نفردریک خانه 50متری ودواتاق بچه هادریک اتاق پدرومادردریک اتاق دیگر باحقوق بسیاراندک ولی چون درگیرتجملات وزندگی غربی نبودیم ،ساده وراحت بودیم .حالا باتوقعات زیاد وحرص وطمع ولع برای زندگی تجملی خوب معلومه همیشه درگیراین مواردی که گفتی خواهید بود واصلابااین تفاصیل باید نسل انسان منقرض شود !!! نه ؟!!!
United States
منم با شما کاملا موافقم . مگه الان هند و پاکستان توی خرج شکمشون موندن ؟!
ما هم باید میلیاردی بشیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
همه این ها درست. اما فقط یک کار بکنید . کاری کنید زندگی بر مردم آسان شود مردم خودشان شش هفت تا بچه می آورند. بنده خودم نسبت به افزایش جمعیت شیعه حساسم ولی وقتی در اداره یکی مانده ام چه انتظاری از من دارید؟! 10 سال است ازدواج کرده ام و 10 سال است که در تشویش و اظطراب قسط وام بانکها زندگی می کنم . بس کنید دیگه این حرفا رو
حا لا در 20 سال گذشته اين سياستها به اجرا در نمي آمد و جمعيت احتمالان با لاي 120 ميليون ميشد شما كه نتوانستي براي همين 75 ميليون مدرسه استاندارد كار و بهداشت و غيره فراهم كني با ازدياد جمعيت چه كار ميخواستيد بكنيد
حسین
Iran, Islamic Republic of
دولت و مجلس دست بکار شوند و قانون وضع نمایند که در آن هزینه زایمان کلا" رایگان باشد و هر بچه ای که متولد شود از بدو تولد هزینه های بهداشت و درمان مادر و بچه و تغذیه و پوشک بچه تا سن هفت سالگی رایگان باشد و هر بچه هزینه تحصیلش طبق قانون اساسی تا مرحله دیپلم رایگان باشد. و خدمات درمانی رایگان دریافت نماید
قتل خاموش یعنی چی؟
Iran, Islamic Republic of
مردم اگه دغدغه مسكن وغذا وبهداشت و نداشته باشند براي ازدياد افراد خانوار تلاش خواهند كرد.
Iran, Islamic Republic of
درزمانه امروز فقط وفقط وفقط يك بچه !
بقيه حرفها غيرمنطقي واحساسي است !
علي اكبر
Iran, Islamic Republic of
آپارتمان 60متري مهدكودك با شهريه اي ماهيانه 250000 تومان آنهم در يك دخمه و سلول انفرادي و مربيان بداخلاق و بي ادب و غير اسلامي مدارس ابتدايي غير استاندارد و غير انتفاعي همه اينها مشوق هاي خوبي براي بچه دارشدن هستند دبيرستان با امنيت اخلاق ضعيف دانشگاه فاسد و بازار كار خراب عوامل عقيم شدن زوج هاي جوان .
United States
آقا من به شخصه اعلام میکنم که افزایش 5 تا بچه شیعه با من
19850 تومان حقوق می گیرم
بخداوندی خدا تا 15 حقوقم نمی رسه با دوتا بچه در زندگی به کمترین امکانات رضای هستم اما نمی شه
ویا شاید من نمی توانم شما چطور؟
سعید
به دختر خانمها بگید که دنبال مدرک بالاتر هستند و از ازدواج گریزان تا 30 سالگی که دیگه هیچ حس و عاطفه ای ندارن . میشن یه ظاهر صورت سنگی بدون هیچ عشق و علاقه ای به همسر. نتیجه اش میشه طلاق و اختلاف و جیغ و هوار برای هم.
عصمت
سلام هر وقت مسولان تونستند به منی که یک فرزند دارم کمک مالی کنم که بتونم یک زندگی متوسط داشته باشم وشب تا نصف شب کار نکنم اونوقت بگین بچه بیارین..دلتون خوشه بخدا..من الان سه شیفت کار میکنم زیرش زاییدم وای به حال دو فرزند...اقایون خودشان میلیاردی حقوق میگیرند برند خودشون بچه بیارند
محمد
آره ب خدا ما ک مشکل نوداریم، هالا وریم بچه ویاریم، آینده و اقتصاد و تربیت دیگه چی بید
هااااااااااااااااااااااا ایه،،
آدمیزاد
Colombia
کاهش جمعیت با درصد تحصیلات دانشگاهی نسبت مستقیم دارد و در همه کشورهای با شمار زنان با مدرک دانشگاهی بالا ،رشد جمعیت کاهش پیدا میکند حتی در ایران هم در استانهای فقیر تر و کم سواد تر رشد جمعیت بیشتر است.
United States
رشد جمعیت با کاهش میزان سواد و آگاهی ، بهداشت ، متوسط طول عمر و ... رابطه مستقیم داره .
به هند ، پاکستان ، و کشورهای گرسنه آفریقایی نگاه بندازید
آدمیزاد
Colombia
درست گفتید.
اول امکاناتشو فراهم کنین بعدا بگین فرذند بیشتر زندگی بهتر
یا رزاق یا رازق
همه مشکلات که دوستان نوشته اند درست
اما در محاسباتمان خدا را هم حساب کنیم
خدا رزاق است

اینقدر سکولار فکر نکنید
وقتی خدا را در محاسباتمان دخالت نمی دهیم یعنی ما هم سکولار شده ایم
این نظری که حضرتعالی دادید قبلا در بین سال های 50 تا 60 اجرا شد و بیشتر خانواده ها فرزندان 5تا 6تا 7تا ... به بالا تولید کردند و حالا بیا سرنوشتشون رو ببین نه کاری نه پولی ....
آدمیزاد
Colombia
....
همچنین فراموش نکنیم که خدا عقل را در "سر" ما قرار داده....
تو برو ده تا بچه بيار مگر كسي جلوت گرفته
باب لرد
هر کی دوس داره بره 10تا بچه بدنیا بیاره کسی بهشون زور نکرده....
اونایی که تا یه چیزی میشه به دشمن ربطش میدن ازجمله همین مسئله کاهش جمعیت رو . سوال من اینه که الآن همه دنیا باید از پاکستان وبنگلادش میترسیدند چون هر کدوم نزدیک به 200 میلیون جمعیت دارند . کشورهای اسلامی با جمعیتی مذهبی ومتعصب وضد آمریکایی . آمریکا داخل پاکستان وبغل گوش اسلام آباد عملیات نظامی میکنه این برادران اصلا متوجه نمی شن .
Iran, Islamic Republic of
بنده خودم واقعا داشتن چهار تا بچه رو خیلی دوست دارم اما شرایط زندگی اجازه نمیده ما شش ساله ازدواج کردیم هر دو مون کار میکنیم خونه کرایه ای هستیم و هر چی فکر می کنیم که چطور میشه من کار نکنم و بتونیم بدهی هامون رو بدیم و یه خونه داشته باشیم راه به جایی نمی بریم
واقعا اگر خونه داشتم حتما چندتا بچه میاوردم.
الان تو همین یکی هم موندم.
Iran, Islamic Republic of
شماها نگران نباشید این یکی دیگه تولیدش دست خودمونه .....
هیچچچچکی
جهان نیوز توهمه به شعار افتادن افتادی؟با کدوم کار با کدوم پول با کدوم امید.
مسولین به فکر ما هستن که ما به فکر باشیم
واقعا از این اصطلاح ماشین جوجه کشی چندشم میشه.
شمایی که حتی یک هزارم ثانیه لذت عمیق مادر بودن رو احساس نکردی حق نداری راجع بهش صحبت کنی.
جهان چرا نظرات توهین آمیز رو منتشر می کنی!!
رضا
من تقریبا تمام نظراتو خوندم اینکه کشورهای غربی برای ما برنانه دارن و مقخوان تضعیفمون کنن درست اینکه تو بخشهایی از جامعه بچه نداشتن یا یه بچه داشتن نشونه یه جور با کلاس بودن درست ولی اصل قضیه اینه که تعداد زیادی از جوونا امکان ازدواج ندارن تعدادی هم که ازدواج کردن تبعلت بیکاری یا درامد کم تو تشکیل یه زندگی مستقل موندن یه کسایی هم مثل من که شانس آوردنو تو آزمونای مختلف شرکت کردم و هم خودم و هم خانومم کارمند رسمی دولت هستیم نتونسیم بیش از یه بچه داشته باشیم هر چند حدابقل یه بچه دیگه رو دوست داریم داشته باشیم خرج پوشک پرستار شیرخشک و لباس یه بچمون در ماه حداقل 900 هزار تومنه قسطو و هزینه های دیگه رو از حقوقمون کم کنیم چیزی نمیمونه که به بچه دیگه فکر کنیم
برین اقتصادو درست کنین مردم خودشون نرخ جمعیتو درست میکنن