يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۳

وازکتومی و توبکتومی نقص عضو است

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 391723
رئیس قطب ارولوژی ایران گفت: وازکتومی و توبکتومی از نظر پزشکی نقص عضو محسوب می‌شود و همه فتاوای مراجع تقلید هم علیه آن است لذا مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ناصر سیم‌فروش در همایش چشم‌انداز جمعیتی ایران که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد با بیان این‌که روحانیت، نخبگان،‌ مسئولان وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی در مقابل موضوع وجود وازکتومی و توبکتومی در کشور مسئولند و باید در آخرت پاسخگو باشند، اظهار داشت:‌ امروز در کشور، مجلس شورای اسلامی داریم اما متأسفانه قانونی تصویب شده است که مخالف شرع مقدس اسلام است و هنوز هم نمایندگان مجلس روی این موضوع پافشاری می‌کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر تمام فتاوای مراجع تقلید علیه بستن لوله زنان و مردان است تصریح کرد: مسئولان کشور، مسئولان جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید قانونی مخالف شرع اسلام تصویب کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که وازکتومی قطعاً نقص عضو است و انجام آن از نظر پزشکی کار خطایی است، ادامه داد:‌ باید جلوی ادامه این کار گرفته شود مگر با تشخصی پزشکی قانونی؛ این کار عوارض جسمی، روحی و روانی زیادی دارد.

سیم‌فروش با بیان این‌که کار بستن لوله ۵ دقیقه می‌شود اما برگشت آن بسیار سنگین است، یادآور شد: افرادی که همسر خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند که در ازدواج بعدی خود فرزندی داشته باشند به ما مراجعه می‌کنند و درخواست این کار را می‌دهند اما باید گفت که برگشت آن بسیار سخت است.

رئیس قطب ارولوژی ایران با بیان این‌که جمعیت ایران، جمعیتی باهوش، با استعداد و الگویی برای دنیاست گفت: بستن لوله چه در زنان و چه در مردان یک نقص عضو است که یا برگشت‌پذیر نیست یا بسیار پرهزینه است؛ این کار یک خطای پزشکی است و فقط باید با اجازه پزشکی قانونی این اتفاق صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این مسئله تازه کشف شده؟؟!یا دهه 70 هم که مردم را رایکان وازکتومی و توبکتومی میکردند و حتی خانه به خانه تبلیغ انرا میکردند و صدا وسیما یک سره تبلیغ انرا میکرد میدانستند وازکتومی و توبکتومی نقص عضو است!!!!!!؟کناه عقیم کردن هزاران ایرانی در دولت سازندگی را چه کسی گردن میگیرد!!!!!؟
من الان دغدغم کاره،کار بم بدین وازکتومی. و تزوکتومی نمکنم ب مولا
محسن
United States
اگر کسی نخواهد بچه دار شود باید از کی اجازه بگیره ؟