شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حمله به قلعه‌نويي ناجوانمردانه است

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 347108
مدافع - هافبک استقلال حمله به سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه را ناجوانمردانه خواند
به گزارش جهان، به نقل از نود، عليرضا واحدي‌نيکبخت با اينکه در هفته‌هاي اخير توسط امير قلعه‌نويي نيمکت‌نشين شده است اما دفاعي تمام قد از سرمربي تيمش دارد. اين روزها قلعه‌نويي بابت ۲ شکست پياپي مقابل ملوان و الشباب مورد انتقاد قرار گرفته ولي نيکبخت اين انتقادها را غيرمنصفانه مي‌داند. او در خصوص وضعيت آبي‌پوشان، انتقادهاي اخير، نيمکت‌نشيني‌اش در استقلال و مسائل ديگر به سوالات تسنيم پاسخ داد.

*در مورد انتقادهايي که اخيراً از استقلال صورت گرفته است، چه صحبتي داري؟

الان وضعيت استقلال طوري نيست که بخواهيم در مورد انتقادها صحبت کنيم يا جواب ديگران را بدهيم. آنهايي که از استقلال انتقاد مي‌کنند بهتر است عقبه اين تيم را ببينند، يعني همين چند ماه پيش که تيم ما وضعيت بهتري داشت. الان هم چيزي را از دست نداده‌ايم و نمي‌دانم بعضي‌ها دنبال چه چيزي هستند.

* ولي قبول داري استقلال خوب بازي نمي‌کند؟

ما نمي‌توانيم خودمان را گول بزنيم. شکست مقابل الشباب نتيجه خيلي بدي بود اما تيم ما در اين بازي بد بازي نکرد. با اين حال اگر به عقب برگرديم و وضعيت استقلال را با ابتداي فصل مقايسه کنيم، مشخص مي‌شود که دست قلعه‌نويي بسته است. ما مشکلات زيادي داشته‌ايم ولي قبول دارم که نمي‌توان بهانه آورد.

* نظرت در مورد انتقادهايي که از ميانگين سني بالاي استقلال مي‌شود چيست؟

من اصلاً اين موضوع را قبول ندارم. شما مي‌بينيد که رضا عنايتي با ۳۸ سال سن آقاي گل ليگ برتر است و اين موضوع نشان مي‌دهد که سن و سال مهم نيست. ما تا همين يک هفته پيش صدرنشين ليگ برتر بوديم. چرا آن زمان کسي از ميانگين سني استقلال حرف نمي‌زد؟ اينکه بعضي‌ها در اين مورد صحبت مي‌کنند ديگر واقعاً لوث شده است. چرا زماني که برنده مي‌شويم کسي از ميانگين سني بالا حرف نمي‌زند؟

*خيلي‌ها هم اين عقيده را دارند که استقلال خريدهاي خوبي انجام نداده است؟

کدام خريد استقلال خوب نبوده است؟ بعضي‌ها بيرون گود نشسته‌اند و خيلي راحت حرف مي‌زنند. هر بازيکني که به استقلال آمد در تيم خودش بهترين بود. من محمدمهدي نظري را مثال مي‌زنم که در فجرسپاسي بهترين بازيکن تيمش بود. دوست ندارم اسم شخص خاصي را بياورم ولي خريدهاي استقلال بد کار نکردند. اين واقعا درست نيست که برخي هواداران به بازيکنان لقب بي‌غيرت بدهند.

* خيلي‌ها معتقدند استقلال از جدايي چند بازيکن تاثيرگذارش ضرر کرده است. در اين مورد چه صحبتي داري؟

صددرصد همين‌طور است و اگر آنها جدا نمي‌شدند شرايط تغيير مي‌کرد. نمي‌دانم چرا بعضي‌ها مي‌خواهند به استقلال ضربه بزنند. حکايت ما حکايت همان قطاري است که وقتي ايستاده است هيچ‌کس با آن کاري ندارد ولي وقتي حرکت مي‌کنيم به ما سنگ مي‌زنند. واقعاً اگر مثل زمان کُخ هشتم مي‌شديم با ما چه کار مي‌کردند؟ قلعه‌نويي در استقلال تنهاست و اين جوانمردانه نيست که به او حمله کنيم.

*تو در شرايطي از قلعه‌نويي حمايت مي‌کني که نيمکت‌نشين هستي. در اين مورد چه صحبتي داري؟

باور کنيد بازي کردن يا نکردن من مهم نيست. من در رده باشگاهي و ملي بازي‌هاي بزرگي انجام داده‌ام و اين مسائل برايم مهم نيست. الان بحث رفاقت و معرفت مهم است. همه ما بايد ابتدا پشت استقلال باشيم و از قلعه‌نويي هم حمايت کنيم.

*مثل اينکه شعارهاي هواداران استقلال حسابي شما را ناراحت کرده است؟

ما تا همين يک هفته پيش صدرنشين بوديم و بهتر است بعضي‌ها واقع‌بين باشند. ما فقط ۱۵ درصد از مبلغ قراردادمان را گرفته‌ايم ولي نيامديم مثل پرسپوليسي‌ها اعتصاب کنيم. همه فهميدند پرسپوليس مشکل دارد ولي بازيکنان آنها بيشتر از بازيکنان استقلال پول گرفته‌اند. بسياري از بازيکنان استقلال فقط مبلغ کمي از قراردادهاي خود را دريافت کرده‌اند و با اين همه مشکل شاهکار کرده‌ايم که تا اينجا اينقدر خوب نتيجه گرفته‌ايم. وقتي هواداران اينطوري برخورد مي‌کنند فشار به تيم وارد مي‌شود. البته يک موضوع ديگر را هم بايد بگويم.

*چه موضوعي؟

در اين مدت تيم ما از يک طرف به خاطر اينکه بايد نتيجه بگيرد تحت فشار بود و از طرف ديگر بابت زيبا بازي کردن. وقتي اين ۲ در کنار هم قرار مي‌گيرند تمرکز بازيکنان به هم مي‌ريزد و اعتمادبه‌نفس‌ها پايين مي‌آيد. از هواداران استقلال خواهش مي‌کنم صبور باشند.

*در مورد وضعيت خودت چه صحبتي داري؟

خدا را شکر شرايط خيلي خوبي دارم و اميدوارم بيشتر به استقلال کمک کنم. الان براي من قهرماني استقلال از هر چيزي مهم‌تر است و البته دوست دارم به تيمم کمک کنم.

* کار استقلال براي قهرماني در ليگ سخت نشده است؟

کارمان سخت شده ولي ۲ بازي با حريفان مستقيم خودمان داريم. اگر اين ۲ بازي را ببريم مي‌توانيم قهرمان شويم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *