پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ترور دادستان ویژه پرونده قتل بی‌نظیربوتو

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 284595
رسانه های خبری از ترور دادستان ویژه پرونده قتل "بی نظیر بوتو" نخست وزیر سابق پاکستان توسط افراد مسلح در اسلام آباد خبر دادند.
ترور دادستان ویژه پرونده قتل بی‌نظیربوتو
به گزارش جهان به نقل از مهر و نیویورک تایمز، افراد مسلح صبح امروز جمعه "چودری ذوالفقار" دادستان ویژه پرونده ترور "بی نظیر بوتو" نخست وزیر سابق پاکستان را پس از خروج از منزلش در اسلام آباد به قتل رساندند و باعث آشفتگی در این پرونده سیاسی شدند که "پرویز مشرف" متهم اصلی آن است.

گزارشهای اولیه نشان می دهد که افراد مسلح درحالیکه سوار بر موتورسیکلت و اتومبیل بوده این دادستان را که قصد شرکت در جلسه استماع پرونده بوتو در شهر راولپندی داشت، به ضرب گلوله کشتند.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: محافظ چودری ذوالفقار زخمی شده و هنگامیکه اتومبیل این دادستان از کنترل خارج شد، با زنی که در حال عبور از خیابان بود،  تصادف کرد و وی نیز کشته شد.


یکی از شاهدین اعلام کرد که یکی از افراد مسلح با تیراندازی محافظ چودری ذوالفقار زخمی شد اما موفق به فرار از محل حادثه شد.

تحقیقات درباره این تیراندازی آغاز شده است و هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت پرده این حادثه است.

رئیس جمهوری سابق پاکستان به خاطر سه مورد اتهام از جمله اقدام به کودتا و دست داشتن در ترور "بی نظیر بوتو" تحت تعقیب قضایی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *