سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱۱
۲۷

اتحادیه اروپا یک بانک و ۳۲ شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 416291
اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نام بانک تجارت و ۳۲ شرکت کشتی‌رانی متعلق به ایران را بار دیگر به فهرست موسسات تحریم‌شده بازگرداند.
اتحادیه اروپا یک بانک و ۳۲ شرکت ایرانی دیگر را تحریم کرد
به گزارش جهان به نقل از فارس، دادگاه حقوقی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه براساس ارائه زمینه‌های قانونی تازه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بانک تجارت و ۳۲ شرکت کشتی‌رانی متعلق به ایران را بازگرداند.

بنا بر اعلام این دادگاه، حکم تحریم مجدد این موسسات روز ۲۳ مارس اتخاذ شده است. این تصمیم امروز در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است.

این در حالیست که در ماه ژانویه ۲۰۱۵ دومین دادگاه عالی اتحادیه اروپا بلوکه کردن دارائی‌های بانک تجارت و ۴۰ شرکت کشتیرانی ایران را به دلیل عدم ارائه مدارک کافی از سوی اتحادیه اروپا لغو کرده بود.

بر اساس فهرستی که امروز منتشر شد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی تحریم‌شده، متعلق به شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند. دفتر ۲۹ شرکت در آلمان و دفتر سه شرکت دیگر در ایران قرار دارد.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که ایران و گروه ۱+۵ متشکل از کشورهای اروپایی و نماینده این اتحادیه هفته گذشته در لوزان سوئیس بر سر کلیات توافق جامع هسته‌ای ایران به تفاهم رسیدند و قرار است طی سه ماه آینده متن جزئیات این توافق نوشته شده و همزمان با اجرای این توافق تحریمها علیه ایران لغو شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اعتدالی فتنه ستیز
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد .چشم و دل ذوق زدگان سازش با امریکا روشن که از یک توافق فتحعلی شاهی بعنوان فتح الفتوح یاد میکنند و دائم رجز می خوانند و تبریک میگویند و تن امیرکبیر و مصدق را در گور میلرزانند.میچکریم
خیلی مبارکا باشه
علي.
Iran, Islamic Republic of
منم اشتباهي تحريم كرده !
آخه من چكاره بيدم ؟!
ميشه اعتراض كنم ؟!
علی
به قول کمال الدین اصفهانی:
باش تا صبح دولتت بدمد
کاین هنوز از نتایج سحرست.
احسان
مبارک باشه چشم تیم مذاکره کننده نگذاشتن اب کفن اتحادیه خوش بشه هههههههههههههه
عبدا...
آقایانیکه همه بشما اعتماد دارند دست مریزاد مگر قرار نبود در صورت ادامه تحریم جدید جواب متقابل داده شود این جواب کی خواهد بود . در توافق آتی هم همینطور قاطعانه پاسخ خواهید داد .
مسعود از رشت
خخخ از نتایج بیانیه لوزان می باشد یا توافق ژنو یا نه از نتایج تعامل با دنیاست؟ کدامیک؟
چرا شما نمی فهمید
اینا از قبل بوده!
من که قبول دارم که نمیفهمم
بنده بیسواد بی شناسنامۀ از جای معدود تغذیه شونده هستم که دارم میرم جهنم و امیدوارم خداوند به بدن ناقص ما عقل سالم بدهد ان شاءالله
دقیقا از چقدر قبل؟
مگه پرونده های قضایی ماست که 7-8 سال طول بکشه؟
تازه بر فرض مال قبلا باشه ، چه دلیلی داره تو اوج مذاکرات اجرا بشه ؟
توفیقی از قزوین
ادبت منو کشته
ما که نمی فهمیم شما که می فهمی بگو پس ما بخاطر چی هسته ایمون تعطیل شد؟؟؟؟بخاطر تحریم هایی که هنوز نشده؟
Colombia
بله این تحریم ها تاریخی چند صد ساله دارد ،غربی ها در دوره محمد رضا شاه با آنهمه خوشخدمدتی اش ، نمیخواستند کارخانه ذوب آهن و یا صنایع زیر ساختی در ایران باشد و نخست آلمان نازی و سپس روسها بودند که به صنعتی شدن(ذوب آهن اصفهان) ایران یاری کردند.
از سنگ صدا درمیاد اما از رییس دولت و وزیر خارجش نه.
کی بریم جشن بگیریم برای توافق لوزان؟؟؟؟؟
مطلب درست بنویس. این تحریمها مربوط به قبل بودن. تحریم جدیدی وضع نشده
از قبل بوده اما تمدید شده میتونست نشه
خودتان هم ميدانيد اين جزو تحريم هاي قديمي هست ولي داريد جوسازي ميكنيد
مسعود از رشت
خب اگه اینطوری باشه از این به بعد هرچی تحریم بشیم میگن این تحریم ها جامانده های قبل از توافق بودند واقعا دشمن مکار و فریب کاری داریم
روحانی مچکریم!!!!!
محمد
بنده عرض ميكنم اين از بدجنسي اروپاييها است.ولي انتظار ميرود تيم مذاكره كننده و راس آنها برادر عزيز(كمي خوش خيال)جواب دندان شكني به ياوه گويان بدهد لااقل براي احترام به خودشان كه اينهمه زحمت كشيده اند.
باور کنید از بدترین شرایط سیاست خارجی در چند ده ساله اخیر به سر می برییم! هرکی رد میشه یه توهینی به ایران می کنه! آمریکا،ترکیه ، عربستان، اروپا...!
روحانی و ظریف دست بوسیم!
کاظم
عيب نداره عوضش ته کشتى هامون خيس نميشه واين دستاورد بزرگيه!!
United Kingdom
خواهشا مالک اشترهارا هم به تیم مذاکره کننده اضافه کنید نگذارید ماجرای حکمیت صفین مجدداتکرار شود ولایت را تنها نگذارید اگر لازم باشد فراخوان بدهید تا ملت یکبار دیگر 9 دی اما اینبار هسته ای را خلق کند
سید حجت الله حسینی هاشمی
با سلام

اتحادیه اروپا تحریم مجدد وضع کرد نه دادگاه حقوقی اتخادیه اروپا
حسنی
چشم دولت و هیئت مذاکره کننده روشن
تحویل بگیرید عالیجنابان روحانی و ظریف!!!