شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۲

"کشتی نجات" فردا عازم یمن می‌شود

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 421592
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد: کشتی نجات حاوی محموله‌های دارویی و کالاهای مورد نیاز اولیه مردم یمن، روز شنبه عازم آن کشور می شود
به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران به مناسبت آغاز هفته هلال احمر به ایراد سخنرانی پرداخت که متن سخنرانی بدین شرح است:

امروز روز ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ است و در جمهوری اسلامی ایران نیز امروز مصادف با روز هلال احمر و آغاز هفته هلال احمر است در هفته ای که پیش رو داریم؛هفته هلال احمر با نام “انسان مهربان، دنیای آرام” نامگذاری شده است.

با تبریک این روز جهانی به رهبری که حمایت های معظم له از جمعیت هلال احمر را داشتند و امت قهرمان ایران و نمازگزاران و خدمتگزاران بی منت و صادق جمعیت هلال احمر که همواره آماده خدمت رساندن هستند و بی منت خدمت می کنند عرض تبریک و آرزوی توفیق دارم.

بیشتر پرچم هلال احمر را در هنگام بروز حوادث مشاهده می کنیم چرا که در هنگام حوادث هلال احمر پیشتاز است اما هلال احمر همواره در خدمت مرد است نه هنگام بروز حوادثاز قبیل حوادث طبیعی ذلخراشی که حاصل قهر طبیعت است و نه تنها در کنار حوادث طبیعی مثل سیل زلزله طوفان قحطی خشکسالی و … بلکه در سفرهای نوروزی، هنگام مسافرت مردم سفرهای زیارتی مثل پیاده روی اربعین و پیاده روی زائران علی ابن موسی الرضا هلال احمر حضور دارد.در مراسم مختلف و هنگامی که نیازمندان نیاز دارند که دست مهری به سویشان بلند شود هلال احمر در صحنه است.

رهبری در حکم بنده که افتخار میکنم رهبری اعتماد کردند و فرمودند: اهداف هلال احمر با آموزه و تعالیم اسلام انطباق دارد، نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشیدن به آلام بشری در هنگام قهر طبیعت و حوادثی که به دست انسان ایجاد می شود مثل جنگ است امروز در یمن استکبار، مردم مظلوم یمن را تحت فشار و آزار و اذیت قرار داده اند، همچنین در حوادث و یا بیماری ها آرامش بخشیدن به انسان ها برپایه احترام و شخصیت انسان ها از اهداف هلال احمر است.

هلال احمر بدون اینکه منتی داشته باشد انسان را محترم می داند ولو اینکه نیازمند باشد. انسان ازز نظر اسلام شخصیتی والا دارد تا جایی که خداوند می فرماید ما انسان ها را گرامی داشته ایم و بر بیشتر موجودات فضیلت دارد.

هلال احمر همواره با دیده احترام به انسان می نگرد اگر به سوی مدد رسانی و کمک رسانی می رود با این دید که فرد همه هستی خود را از دست داده و به دیده احترام می نگرد که بر این اساس شعار هلال احمر شعار مهربانی است.

اهداف هلال احمر منطبق بر تعالیم است و باید ببینیم خدا نسبت به انسان ها چگونه نگریسته است.خداوند متعال انسان ها را دوست می دارد البته نه همه آن ها؛ همه آن هایی که در پرتو تعالیم اسلام شخصیتی پیدا کرده اند که با مراجعه به قرآن کریم من هفت مورد از آن را نام می برم: خدا نیکوکاران را دوست دارد، خدا پرهیزگاران را دوست می دارد، خدا پاکیزگان را دوست می دارد، عدالت پیشگان، شکیبایان، توکل کنندگان، جهادگران را دوست دارد. مومن هم خدا را دوست دارد و مومنان نسبت به بندگان خدا هم مهر و محبت دارند.

اساس تعلیم و تربیت اسلامی که انسان ها محترم، مکرم و گرامی داشته شده و با شخصیتی که از روح الهی در آن ها دمیده شده است و مسجود ملائکه قرار گرفته اند این انسان به عنوان خلیفه الله گرامی داشته شده است؛ اگر دست حوادث مشکلاتی پدید آورد این انسان براساس مهر دست خدمت به سویش دراز می شود.

این هلال احمر از کجا برخاسته است، گمان نکنید هلال احمر یک نهاد دولتی است بلکه یک نهاد مردمی است، هلال احمر از سازمان جوانان شامل یک میلیون جوان و سازمان داوطلبان با ۷۰۰ هزار داوطلب تشکیل شده است که هنگام بروز حوادث داوطلبان بدن هیچ چشم داشتی براساس تعالیم انسانی احسان می کنند.

اساسا در تعالیم عالی انسان برجسته ترین جنبه دین را احسان معرفی می کنند، زینت دین احسان کردن است.مومنان مهر ورزند براساس آن است که اینچنین درک کردند از اسلام که برجسته ترین جنبه ایمان، احسان است و سبب علاقه و عشق و محبت و تبلور مهر و دوستی، احسان است.آنجایی که با دست، مال و اندیشه به خدمت می آید احسان است.

هلال احمر حلقه واسطه بین مردم مومن و انسان نیازمند و محتاج است.امروز ملت قهرمان ایران دست احسان را به سوی مردم مظلوم یمن بلند کرده اند که براساس نقشه اسرائیل خبیث و شیطان بزرگ در یمن مسلمان مومن و سردم داران تاریخ اسلام چنین ظلمی را روا می دارند. بمباران این کشور و از بین بردن زیر ساخت های بنیادین و آواره ساختن مردم و کشتن زنان و کودکان بزرگترین ظلمی است که به دست کسانی که داعیه اسلام دارند، مایه شرمساری است.اسلام دین محبت، احسان و نیکوکاری است. در حالی که آن ها در دنیا چهره اسلام را این گونه نشان می دهند.

یک طرف داعش، یک طرف تکفیری ها و یک طرف هم کسانی با ادعای اسلام این چنین بر مردم ظلم می کنند. برای آنکه چهره انسان را خدشه دار کنند و بر دامن اسلام لکه ننگ بنشانند. امت مسلمان ایران نه تنها در غزه، نه تنها در آفریقا بلکه در یمن مواد مورد نیاز افراد نیازمند را با هواپیمای هلال احمر با بردن کالاهای مورد نیاز دست یاری دارد که به جای کمک به جمهوری اسلامی ایران برای رساندن اقلام مورد نیاز مردم یمن فرودگاه را بمباران می کنند.به یاری پروردگار فردا کشتی نجات با محموله دارویی و اقلام مورد نیاز مردم یمن حرکت می کند و کمک ها را به دست این مردم می رساند. در حالیکه ایران تحت فشار ها و تحریم هاست، با همه اینها میخواهد نشان دهدطرفدار صلح پایدار، خدمت به بشریت و زندگی مردم است و می خواهد دنیا، دنیای آرام باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کشتی نجات یا ابا عبدالله
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم این کشتی توسط ناوهای نیروی دریایی اسکورت شود تا کسی جرات تعرض به آن و یا بازگرداندن آن را نداشته باشد. اینطوری هم کمکها بدست مردم مظلوم یمن میرسد هم اقتدار جمهوری اسلامی به رخ دنیا کشیده خواهد شد!