چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
۲

جزییات دیدار قالیباف با مراجع قم

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 282254
جزییات دیدار محمد باقر قالیباف شهردار تهران با مراجع قم اعلام شد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف شهردار تهران با تعدادی از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت وگو کرد.
 
بر اساس این گزارش، محمد باقر قالیباف،  با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  دیدار و گفت و گو کرد. 
 
در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات و خدمات شهرداری تهران، ابراز داشت: اتفاقات تهران در مقابل چشم همه هست و من - به دلیل نوع کاری که دارم و باید هفته ای چند بار به تهران بیایم - این اقدامات و تلاش ها را می بینم؛ فکر می کنم کمتر کسی باشد که این موفقیت ها را ببیند و به یاد شما نیفتد.
 
امام جمعه موقت قم خاطر نشان ساخت: انصاف این است که  - در یک جمله بگویم - وضع تهران به گونه ای است که انسان احساس طراوت، شادابی و زندگی می کند و تهران شهری است که برای ادامه زندگی می توان به آن دل بست ؛ این نتیجه برنامه ها و دلسوزی های شما است، اگرچه در تهران با این وسعت و گستردگی مشکلات و مسایلی هم وجود دارد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه صحبت های خود به عهد نامه مالک اشتر که حضرت امیر المونین (ع) در آن بر روی چهار نکته تاکید ویژه داشتند، اشاره کرد و گفت: این چهاردستور لازمه یک مدیریت توانمند و قوی، چه در جایگاه شهرداری و چه سایر مسئولیت ها است. نخست توجه به آبادانی شهرها و مراکزی که مردم در آن ساکن هستند؛ یعنی جایی که جلوه های آبادانی آن برای مردم دیدنی باشد. این در مقابل کسانی است که می گویند اسلام به دنیا نمی اندیشد.  یک مقایسه کلی میان قبل و بعد از انقلاب نشان می دهد که سمت و سوی آبادانی چگونه بوده است.
 
مدیر عالی حوزه های علمیه سراسر کشور یادآور شد: نکته دوم در اینکه، باید توجه کرد  مسئول جامعه فقط مسئول آبادانی نیست، بلکه باید کار فرهنگی را در کنار کار عمرانی انجام داد؛ در غیر این صورت تفاوتی میان ما و کشورهای غیر اسلامی نیست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری نکته سوم در عهد نامه مالک اشتر را دشمن شناسی عنوان کرد و گفت:  هر حرکتی با یکسری دشمن مواجه می شود، کشور ما با تحریم ها و کینه ورزی ها روبرو بوده و این کشور سال ها مقاومت کرده است. یکی از موضوعات مهم دشمن شناسی و مقاومت کردن است.؛ نکته بعدی اینکه برای عمران و آبادانی چرخه مالی لازم است یعنی گرفتن خراج از مردم و تامین مالی؛ چون تا این چرخه مالی نباشد کاری پیش نمی رود.
 
آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شهردار تهران گفت: خوشبختانه شما جزو موفقین هستید که با پشتکار و دلسوزی، موفقیت های بسیار به دست آورده اید؛ ما برای اداره کشور به این فاکتور ها، یعنی همان دلسوزی، پشتکار و انعطاف پذیری نیاز داریم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «دنیا به ایران به عنوان کشوری که باید الگو باشد نگاه می کند»، ابراز داشت: البته ما نتوانسته ایم آنچه مورد خواست مقام معظم رهبری بوده است را ارایه دهیم، تنها رهنمود های ایشان نیز نمی تواند یک شبه این الگو را بسازد، بلکه مدیران باید گوش به فرمان باشند و به این رهنمود ها عمل کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین اظهار کرد: نکته دیگر غفلتی است که گاهی اتفاق می افتد، باید بدانیم خواستگاه انقلاب حوزه و روحانیت است، نمی توانیم جامعه ای را تعریف کنیم اما خواستگاه اصلی آن را فراموش کنیم. اگر روحانیت و حوزه را از انقلاب منها کنیم، هویت آن از بین می رود.  اگر کسی در دوره دفاع مقدس شهید می شد، با این نگاه بود که امام (ره) نایب امام زمان (عج) است و یک امر تعبدی انجام داده است.
 
مدیر عالی حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان تاکید کرد: خوشبختانه شما به این موضوعات توجه دارید  و امیدوارم بتوانید با حفظ موفقیت های گذشته، گام های موفقیت آمیز بیشتری بردارید. 
 
بر اساس این گزارش، همچنین آیت الله علوی گرگانی در دیدار با شهردار تهران گفت که خدمات شهرداری در تهران بسیار خوب و مطلوب بوده است.
 
 محمد باقر قالیباف در جریان دیدار با آیات عظام و مراجع تقلید شهر مقدس قم، باحضور در بیت آیت الله علوی گرگانی با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله العظمی محمد علی علوی گرگانی در دیدار با محمد باقر قالیباف، ضمن تشکر و قدر دانی از حضور شهردار تهران در دیدار با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت:  این توجه و لطفی که شما نسبت به مراجع و روحانیون دین دارید و خود را مقید می دانید که  همه ساله با حضور در بیوت مراجع به ارایه گزارش بپردازید، نشان از حسن عقیده جنابعالی دارد.
 
این مرجع عالیقدر تقلید با اشاره به حدیثی از حضرت جواد الائمه (ع) گفت: حضرت می فرمایند هر مومن به سه چیز نیاز دارد، اول اینکه در همه کارها از خداوند استمداد بطلبد و نسبت به موفقیت هایی که به دست می آورد، شکر خدا را بگوید. مسئولیتی که به انسان سپرده می شود در واقع یک نوع امانت است و باید آن را به اهلش برسانند. تهران هم برای شما یک امانت است و وقتی شما همه مسایل آن را در جای خودش انجام می دهید، از این امانت به خوبی نگهداری کرده اید. نکته دوم اینکه هر مومنی، هر شب حدیث نفسش را با خود بررسی کند و سوم اینکه انسان نصیحت و خیرخواهی دیگران را با خوشرویی پذیرا باشد. هر مومن لازم است این سه ویژگی را داشته باشد.
 
آیت الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه «خدمات شما در تهران بسیار خوب و مطلوب بوده است»، خطاب به شهردار تهران، تصریح کردند: انتظار ما هم از شما این است که در انجام خدماتتان، خدا و خلق خدا از شما راضی باشند زیرا خداوند فرموده است رضایت  خلق خدا  رضایت من است.
 
این مرجع تقلید جهان تشیع تاکید کردند: من معتقدم که اگر برنامه های شما نه تنها در تهران بلکه در تمام ایران اجرا شود، راحتی مردم فراهم خواهد شد.
 
ایشان همچنین با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در پایتخت، اظهار داشت: در رابطه با تهران، آنچه باعث نگرانی من می شود موضوع فرهنگ عفاف و حجاب آن است. اگر نیت پاک شما در این بخش هم نه به صورت اجبار، بلکه با فرهنگ سازی انجام شود، انشالله باعث خواهد شد تا مردم عفاف و حجاب را رعایت کنند.اگرچه این موضوع نیازم  به همکاری همه بخش ها و دستگاه ها دارد.
 
آیت الله علوی گرگانی در پایان ابراز داشت: وقتی در رابطه با این موضوعات صحبت می شود برخی می گویند نمی توان مسایل را حل کرد؛ اما مهم این است افرادی مثل شما که دارای تعهد هستند، نسبت به موضوعات دقت نظر و اجرا داشته باشند و  انشالله با این تعهد مشکلات حل خواهد شد.
 
همچنین شهردار تهران در جریان دیدار با مراجع عظام تقلید در شهر قم با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار با شهردار تهران، تصریح کردند: اخبار و گزارش هایی که از تهران می شنویم بسیار خوشوقت کننده است و الحمدلله معلوم است که برای این کارها فکر شده و با برنامه ریزی انجام می شود، از این جهت به شما تبریک می گویم.
 
این مرجع تقلید عالم تشییع در ادامه خطاب به شهردار تهران، تاکیدکردند: کارهای شما نشان از این دارد که مردم از اقدامات شما راضی هستند؛ رضایت خلق خدا نیز رضایت خدا را به همراه دارد.
 
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در پایان افزودند: امیدوارم خداوند شما را عاقبت به خیر کند و همیشه  در کارها موفق باشید.
 
بر اساس این گزارش، ایت الله شهرستانی سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی حسینی سیستانی در ایران در دیدار با محمد باقر قالیباف، گفت: شما از جمله مدیرا موفق هستید و خداوند توفیقات بسیاری به شما داده است و توانسته اید اقدامات بزرگ و مهمی را در پایتخت جمهوری اسلامی انجام دهید. افرادی که حتی یک بار تهران را دیده باشند، روند تغییرات و به روز شدن تهران را درک می کنند.
 
وی با اشاره به موضوع آلودگی هوای پایتخت، خطاب به شهردار تهران گفت: شما توانایی حل این موضوع را دارید، به عنوان یک توصیه به شما عرض می کنم برای این موضوع نذرکنید تا انشالله در سمت های بالاتر، در طی یک دوره سه – چهار ساله مسئله آلودگی هوا را که باعث آسیب های بسیاری برای شهروندان است، حل کنید. انشالله خدا حتما این نذر شما را برآورده خواهد کرد.
 
 اساس این گزارش، شهردار تهران در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید و علما در شهر مقدس قم، با آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه موقت قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) دیدار  و گفت و گو کرد.
 
آیت الله سعیدی در در این دیدار با اشاره به گزارش ارایه شده از سوی شهردار تهران، خطاب به محمد باقر قالیباف گفت: از گزارش ارایه شده و خبرهای موفقیت های شما در تهران خوشحال شدم و امیدوارم که در همه عرصه ها موفق باشید.
 
وی خاطر نشان ساخت: ما آقای قالیباف را از زمان جنگ و دفاع مقدس می شناسیم؛ ایشان انسانی با کفایت، با درایت، دلسوز، غیرتی و با برنامه ای است که در هر عرصه ای وارد شدند، با کفایت عمل کردند ،کارهای خوبی انجام دادند و به لطف خدا موفق بودند.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در ادامه یادآور شد: خداوند دو نوع هدایت برای بندگانش دارد، هدایت ابتدایی و هدایت پاداشی؛ خداوند هدایت ابتدایی را نصیب همه کرده و می کند اما هدایت پاداشی یک فیض است که به اهلش داده می شود. در سوره مبارکه عنکبوت امده است کسی که در راه خدا جهاد کند ما او را هدایت می کنیم کسیکه جهاد می کند هدایت اولیه شده است و خداوند هدایت پاداشی و جزایی به او می دهد و هر کسی در این مسیر قدم بردارد، خدا چنین پاداشی را نصیب او خواهد کرد.
 
امام جمعه موقت قم در ادامه ابراز امیداوری کرد در سال جاری که به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری شده است بتوانیم در بعد سیاسی به انتخاب اصلح برسیم.
 
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم با حضور در بیت مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با فرزند ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
 
حجت الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌ الله ‌العظمی فاضل لنکرانی در این دیدار خطاب به شهردار تهران گفت: شما جمله ای را از دیدار خصوصی با پدرم نقل کردید که بازخورد های بسیار زیادی داشت و مورد توجه مردم قرار گرفت .
 
 قالیباف نیز در ادامه، ابراز داشت: در گذشته دیداری خصوصی با آیت الله فاضل لنکرانی داشتم، در آن زمان فرمانده نیروی انتظامی بودم. آیت الله فاضل لنکرانی به من گفتند شما در نیروی انتظامی مسئولیت بسیار سنگینی برای دفاع از ناموس و حریم جامعه دارید و اگر من را به عنوان یک کارشناس دینی قبول دارید سفارشی به شما می کنم که آن را انجام دهید و فردای قیامت اگر نسبت به این موضوع مسئله ای پیش آمد، بگویید این موضوع را فاضل به من گفته است.
 
شهردار تهران یادآور شد: ایشان به من گفتند در این سمت هایی که دارید واجباتتان را به دقت و به موقع انجام دهید و به جای انجام مستحباتتان، کار مردم را راه بیاندازید.
 
حجت الاسلام محمد جواد فاضل لنکرانی نیز در ادامه این دیدار، گفت: ایشان ( مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی) نسبت به جنابعالی و موثر بودن شما در نظام و کشور و مسئولیت های مهمی که در کشور و همچنین دوران دفاع مقدس داشتید بسیار خوشبین بودند و با خوشحالی و اطمینان می گفتند از عهده مسئولیت هایتان بر می آیید؛ بحمدالله که چنین بود و موفق هم بودید.
 
فرزند آیت الله فاضل لنکرانی در پایان تاکید کرد: انشالله موقعیت های بزرگتری که شایسته آن هستید را عهده دار شوید و مشکلاتی که در دوره های اخیر به وجود آمده است را برطرف کنید.
 
محمد باقر قالیباف در جریان سفر به شهر مقدس قم، با حضور در آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی،  استاد برجسته حوزه علمیه قم با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله علوی بروجردی در این دیدار خطاب به شهردار تهران، گفت:  شما از سرمایه های بزرگ انقلاب و یک حجتی برای شخصیت های اجرایی کشور هستید؛ حدیثی از حضرت امام حسن عسگری (ع) داریم که می فرمایند ما حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه (س) بر ما ائمه حجت است.شما هم باتوجه به خدماتی که داشته اید حجتی برای مدیران اجرایی هستید.
 
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهرداری تهران، یادآور شد:  در گذشته برخی می گفتند باید پایتخت منتقل شود؛ مشکلات بسیار است اما شما کارهای شاقّی که اصلا ممکن نبود را عملی کردید و زندگی نه در شمال تهران که در جنوب تهران هم جاری شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: شما الگویی برای همه شهر ها شدید به شکلی که الگو برداری از تهران توسط شهرداری های سراسر کشور کاملا محسوس است. این در شرایطی است که ما می دانیم شما چه شرایطی دارید و چه مشکلات بودجه ای و مالی بر سر راه شما قرار داشته است؛ ولی بحمدالله شما توفیق بسیار بزرگی داشتید.
 
آیت الله علوی بروجردی خاطر نشان ساخت: ما به اقتضای سنمان، شهرداران بسیاری را در قبل و بعد از انقلاب دیدیم، اما هیچ کس نتوانست مثل شما موفق باشد؛ همیشه دعایتان می کنیم و امیدواریم از این ظرفیت در سرتاسر ممکلت استفاده شود.
 
بر اساس این گزارش، شهردار تهران در ادامه سفر با  آیت الله جعفر سبحانی دیدار کرد.
 
آیت الله جعفر سبحانی با اشاره به پایان دوره مدیریت شهری در دوره فعلی و در پیش بودن انتخابات شوراها، افزودند: پیغمبر اسلام (ص) پیش از ترک دنیا جانشینی که شایسته ایشان باشد را معرفی کردند، شما که امروز این همه خدمات کرده اید نیز خوب است نیرویی که تربیت شده باشد و بتواند کارهای شما را ادامه دهد، معرفی کنید.
 
آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با محمد باقر قالیباف، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران گفت: خدمات  و اقدامات شما در تهران بسیار چشمگیر است و هر کس به این شهر می آید، متوجه این اقدامات می شود.
 
این مرجع تقلید در ادامه با نقل حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) گفت:این حدیث را  آیت الله العظمی بروجردی در روزهای آخر عمر شریف خود نقل کرده اند. حضرت رسول (ص) فرمودند» اگر کار را برای خدا انجام دهید، صراف خدا است . باید رضایت خلق خدا را به دست آورید تا رضایت خداوند حاصل شود.
 
این مرجع تقلید جهان تشییع در ادامه با بیان اینکه «ما امیدواریم همه مسئولان مثل شما شبانه روز کار کنند و خدمات اسلام را نشان دهند»، تصریح کرد: جهان فکر نمی کند اسلام می تواند کشور را اداره کند، وقتی حضرت امام (ره)، حوزه علمیه و مسئولان آمدند و توانایی اسلام در اداره کشور را نشان دادند، بر کل جهان اثر گذاشت.200 سال است که تبلیغات مسموم علیه ایران در کشورهای اسلامی وجود دارد، اما پیروزی انقلاب اسلامی به الگویی برای دیگران تبدیل شد.
 
وی با اشاره به در پیش بودن پایان دوره مدیریت شهری در دوره فعلی افزود: پیغمبر اسلام (ص) پیش از ترک دنیا جانشینی که شایسته ایشان باشد را معرفی کردند، شما که امروز این همه خدمات کرده اید نیز خوب است نیرویی که تربیت شده باشد و بتواند کارهای شما را ادامه دهد، معرفی کنید.
 
آیت الله العظمی سبحانی در پایان با اشاره به ساخت مساجد در تهران، بر لزوم ساخت مساجد بزرگ که امکان تبدیل شدن به مراکز اجتماعات بزرگ مردمی باشد را مورد تاکید قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بقيه مراجع چي؟
با هزار تا مرجع هم دیدار کنه قالیباف رییس جمهور بشو نیست. کسی که مردم یکبار بهش رای ندادند دیگه رای نمیدن