پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

خروج وزارتخانه‌ها از تهران نشدنی است

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 480281
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: بهترین راه برای برون‌رفت از مشکلات فعلی پایتخت این است که بروکراسی را کاهش دهیم.
به گزارش جهان، محمدحسین پاپلی یزدی استاد دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با مهر درباره دیدگاه خود در زمینه خروج برخی از وزارتخانه‌ها از پایتخت به منظور کاهش جمعیت‌پذیری تهران، گفت: معتقدم این طرح کلاً نشدنی است. وی توضیح داد: این کار نه تنها سرمایه مملکت را می‌بلعد، بلکه جای مناسبی نیز در کشور غیر از تهران برای انتقال برخی از وزارتخانه‌ها وجود ندارد.

دبیر علمی همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران گفت: مطالعات ما در این زمینه نشان داده بهترین راه برای برون‌رفت از مشکلات فعلی این است که بروکراسی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: وزیر یکی از وزارتخانه‌ها چندی پیش به من گفته بود در ساختمان مرکزی وزارتخانه ۱۲۵۰ کارمند داریم که اگر بحث تحول اداری صورت گیرد، می‌توان با ۲۵۰ کارمند، این وزارتخانه را بهتر اداره کرد و مابقی کارمندان می‌توانند منتقل شوند.

پاپلی‌ یزدی افزود: این نیروها حاصل استخدام بی‌برنامه کارمندان توسط دولت است و این کارمندان به دلیل بیکاری در سیستم، دائم آئین‌نامه و ضابطه می‌نویسند و مردم را می‌چرخانند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: حداقل دستاورد برگزاری دو همایش و مطالعات در این حوزه این بوده که بحث طرح انتقال پایتخت دیگر از سوی دولت مطرح نمی‌شود. دولت نه طرح مطالعاتی می‌دهد و نه بحثی در این زمینه مطرح می‌کند. تنها تعدادی از نمایندگان مجلس در این زمینه شعار می‌دهند که آن هم بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان همکاری دولت با طرح‌های مطالعاتی شما چقدر است؟ گفت: صادقانه بگویم که اگر دولت دو درصد نیز همکاری کند، خودش موفقیت‌آمیز است. دولت در این زمینه ورود کرده و از حاصل دستاوردهای ما در تصمیم‌سازی بهره برده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ح
Iran, Islamic Republic of
کار نشد ندارد باید بخواهند. زمان صفویه با نبود امکانات فعلی پایتخت را تغییر می دادند چطور الان نمی شود؟