جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

زلزله در ترکیه 30 زخمی به جا گذاشت

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 361850
زمین لرزه ای به قدرت 5/6 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) روز شنبه مناطق وسیعی از غرب و شمال غرب ترکیه را لرزاند که تاکنون دست کم 30 تن به بیمارستان منتقل شده اند.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از موسسه لرزه نگاری ˈقندیللیˈ نوشت: این زمین لرزه ساعت 12 و 25 دقیقه به وقت محلی ( 13 و 45 دقیقه به وقت تهران ) در آبهای ساحلی دریای اژه رخ داد.
 
براساس اعلام مقام های محلی شهر ˈچاناکقلعهˈ در نزدیکی منطقه مرزی ترکیه با یونان دست کم 30 تن در این شهر به بیمارستان منتقل شده اند و گزارش های دریافتی از مناطق ˈ گوچه آدا و شارکویˈ در همین منطقه نیز حاکیست که شماری از وحشت از پنجره ها خود را پایین انداخته و زخمی شده اند.
 
منابع خبری ترکیه گزارش دادند که این زمین لرزه در مناطقی از مرمره، اژه و دریای مدیترانه و استان های استانبول ، ازمیر ، مانیسا ، بالیک اسیر ، آنتالیا و شمار دیگری از استان های ترکیه احساس شد.
 
پس لرزه ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.
 
بر اساس این گزارش، زمین لرزه در 35 کیلومتری جزیره ˈگوکچه آداˈ در آبهای ساحلی دریای اژه و در عمق 25 کیلومتری زمین رخ داده و گفته می شود این زمین لرزه 20 ثانیه بطول انجامیده است.
 
با گذشت بیش از یک ساعت از وقوع این زمین لرزه ، در مجموع 9 پس لرزه با شدت های مختلف که شدیدترین آن 5.5 درجه بود ، رخ داده است.
 
کانال های خبری تلویزیونی ترکیه بعد از وقوع این زمین لرزه برنامه های عادی خود را قطع و به پخش اخبار این زمین لرزه پرداختند.
 
به گفته برخی از کارشناسان ، اگر این زمین لرزه در دریا رخ نمی داد، تلفات جانی و مالی سنگینی دربرداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *