جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۴
دو هدف مهم جریان انحرافی از انتشار "خاتون"

ویژه نامه حجاب آدرس غلط است؛ ابعاد فساد عمیق تر است

يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 181265
فعالان فرهنگی برای انتشار ویژه نامه خاتون دلایل متفاوتی را عنوان کرده اند اما آنچه روشن است اینکه اهداف جریان انحرافی شامل دو هدف "کوتاه مدت" و "بلند مدت" است.
ویژه نامه حجاب آدرس غلط است؛ ابعاد فساد عمیق تر است
به گزارش جهان، جریان انحرافی قصد داشت ویژه نامه جنجالی "خاتون" را در ماه خرداد منتشر کند اما انگار فضای سنگین آن روزها سران این جریان را به اصلاح تصمیم خود واداشت. 

در آن ایام اتهامات گسترده مالی، سیاسی و فکری سران جریان انحرافی بشدت آنان را منزوی و حتی در معرض دستگیری قرار داده بود؛ هرچند که تعدادی از فعالان آن بازداشت شدند. 

به همین دلیل انتشار ویژه نامه خاتون در آن زمان هرگز نمی توانست اهداف جریان انحرافی را محقق سازد و نیاز به گذشت زمان و دست‌کم کاهش انتقادات از سران این جریان و فضای آرام‌تری بود؛ درست شرایطی مثل این روزها که در نتیجه سکوت و پنهان کاری حدود ۲ماهه جریان انحرافی، اوضاع کمی آرام شده بود. 

در نتیجه این محاسبه زمانی، روز گذشته سناریوی جدید جریان فتنه با انتشار ویژه‌نامه‌ای موهن کلید خورد تا شاید برنامه‌های سران جریان انحرافی را محقق کند.‬

موضوع ویژه نامه "خاتون" حجاب بود اما در بخش هایی از آن پوشش و چادر زنان و دختران ایرانی مورد توهین و جسارت قرار گرفته بود و سخنانی از جنس ادعاهای اصلاح طلبان تندرو بیان شده بود؛ گویا ادامه همان خط افراطیون دوم خردادی است.

فعالان فرهنگی برای انتشار این ویژه نامه دلایل متفاوتی را عنوان کرده اند اما آنچه روشن است اینکه اهداف جریان انحرافی شامل دو هدف "کوتاه مدت" و "بلند مدت" است.

هدف کوتاه مدت آشکارا انتخابات مجلس نهم و آرای "قشر خاکستری" جامعه را نشانه رفته است. جریان انحرافی تلاش کرده که با اتخاذ "ژست روشنفکری" و آزادی خواه‌ درباره حجاب، نظر و رای این قشر را به سوی خود متمایل کند. 

موید این موضوع سخنرانی جدید اسفندیار رحیم مشائی است که یکی از دغدغه‌های دکتر احمدی نژاد را جذب ۱۵ میلیون رای کاندیداهای طرف مقابل دانسته و گفته است برای جذب آن ها "ما هر چی می رویم جلوتر باید آزادی را بیشتر کنیم." دفاع روزنامه ۷ صبح هم از آب بازی در پارک‌ها در همین راستا بود.
البته پیداست مفاسد متعدد مالی و سیاسی جریان انحرافی اجازه اعتماد قشر خاکستری جامعه را به ژست جدید این جریان نمی دهند زیرا نه تنها مخالفان جریان انحرافی که قشر خاکستری هم با رفتارهای سیاسی و انتخاباتی این جریان و دروغ های ریز و درشت آن آشنایی دارند.

اما هدف مهمتر و بلندمدت جریان انحرافی از انتشار نشریه خاتون "تبرئه خود از اتهامات متعدد، فساد سیاسی، مالی، اخلاقی و عقیدتی" است. 

سران این جریان ‫قطعا از تبعات و واکنش های احتمالی به انتشار چنین ویژه نامه موهنی مطلع بوده و سعی داشته اند که با به حاشیه بردن مسایل اصلی مانند مفاسد اقتصادی و سیاسی خود، علت کلیدی مخالفت قشر متدین و نظام با خود را انتشار مطالب به ظاهر روشنفکرانه توصیف کنند.‬ 

به عبارت روشن تر نشریه خاتون تنها یک "آدرس غلط" است که سران جریان انحرافی با کولی گرفتن از برخی روزنامه نگاران و سیاسیون سرسپرده، درصدد بوده‌اند افکار عمومی را برای پیدا کردن آن از مسیر اصلی منحرف کنند و خود را از زیر آوار اتهامات سنگین‌شان نجات دهند.

اما خلاف تصور و تلاش سران این جریان، ابعاد و عمق مفاسد آنان آنقدر گسترده است که توهین و هتک حرمت پوشش زنان ایرانی، تنها بخش کوچکی از انحرافات عقیدتی آن محسوب می شود و دغدغه و موضوع اصلی همچنان اتهامات اقتصادی و سیاسی سران این جریان است.

در چنین شرایطی ضروری است مردم متدین و به ویژه رسانه های اصولگرا و انقلابی توجه داشته باشند تا انحرافات عقیدتی و فکری این جریان مفری برای پنهان شدن از مفاسد اخلاقی و اقتصادی خود نباشد و آدرس های اشتباه، خط مطالبه گری متدینین را تغییر ندهد.‬
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم
با تشكر از تحليل خوب شما
United States
لعنت خدا بر مسئوليني كه در مقام برخورد قرار دارند ولي برخورد نمي كنند تا انجا كه اين جريان انحرافي انقدر گستاخ مي شود
Iran, Islamic Republic of
دوستان اگر انصاف دارد تلاش گسترده مخالفين حجاب و طرفداران جريان ... و فمنيستي در فرهنگسراهاي شهرداري تهران و نشريات همشهري را هم نقد كند كه هزار برابر اشتباهات "خاتون" دارد جريان سبك زندگي غربي را ترويج مي كند.
Iran, Islamic Republic of
اين جريان ضد حجاب دو سر و دو سو دارد يكسر آن در جريان فتنه و اعمال و عملكرد فائزه هاشمي و دختران فيروزه اي اش است كه در عمل به حجاب و مقدسات دهن كجي ميكند و سر ديگر آن ويژه نامه حجاب است كه جنبه تئوري كار را تامين ميكند اينها همه دستشان در یک کاسه است.