چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۳

حقه جدید امارات برای تصاحب جزایر سه گانه

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 282236
امارات متحده عربی با حقه جدید توسعه ساحل خود که چند سال است آن را با ساخت جزایر مصنوعی اجرایی کرده در صدد تصاحب جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ است بنابراین مسئولان کشور باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کشور امارات در سالهای اخیر اقدام به ساخت جزایر مصنوعی در بخش جنوبی خلیج فارس کرده است، ساخت این جزایر مشابه هر سازه دریایی تاثیرات خاصی بر روی حوضه رسوبگذاری از لحاظ ته نشست‌ها و فرسایش‌های غیر عادی خواهد گذاشت. به تبعیت از کشور امارات، اخیرا کشور عمان نیز در صدد ساخت جزایر مصنوعی در سواحل خود یعنی در سواحل جنوبی دریای عمان برآمده است.

به طور کلی هدف امارات از این ساخت و ساز‌ها تصاحب این جزایر سه گانه است که تحقق این حقه اماراتی ها چندین سال زمان نیاز دارد و مسئولان کشور باید نسبت به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ساخت جزایر مصنوعی بر چرخه کلی آب در خلیج فارس اثر گذاشته و اثرات دراز مدت جدی بر آن خواهد داشت، که این اثرات در تغییر مورفولوژی سواحل و مشکلات زیست محیطی باشدت بیشتری خود را نشان خواهد داد.

امارات با ساخت جزایر مصنوعی به دنبال تغییر خط ساحلی است

سرپرست مدیریت زمین شناسی دریایی مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ساخت این جزایر و فعالیتهای غیر طبیعی منجر به تغییر مسیرجریان‌های طبیعی آب، تجمع رسوب، تغییر خط ساحلی، تغییر در مورفولوژی ساحل، تغییر در ساختار بستر دریا و شیب ساحل خواهد شد.

احتمال ادعای امارات برای تغییر مرزهای سیاسی با ایران در آینده

راضیه لک تصریح کرد: تاثیر این عوامل بر سواحل ایران می‌تواند باعث تغییر الگوی جریانات دریایی در جزایر قشم، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری و حتی تا حدودی جریانات ورودی و خروجی از تنگه هرمز شود همچنین باعث تغییرات جدی در اکوسیستم منطقه شده و تصور می‌گردد با گذشت زمان و رسوبگذاری بسیار سریعی که در اطراف جزایر صورت می‌گیرد، مرزهای کشور امارات آرام آرام در داخل خلیج فارس گسترش پیدا کرده و در آینده احتمال ادعای تغییر مرزهای سیاسی خود در راستای سیاست دریای سرزمینی را داشته باشد.

وی ادامه داد: از لحاظ رژیم رسوبگذاری، ته نشست‌های ذرات کربناته بصورت اینتراکلاست، پلت وبیوکلاست در آبهای آرام و کم عمق ساحلی کشور امارات الگوی غالب رسوبگذاری است.

سرپرست مدیریت زمین شناسی دریایی مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: تغییر در اکوسیستم این بخش از دریا و استفاده از کشتی‌های لایروب و ماسه‌های دریایی جهت ساخت جزایر مصنوعی سبب بر هم زدن رسوبات بستر دریاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
امارات غلط کرده. هر قدر هم از این به اصطلاح حقه ها سر هم کنه به نتیجه ای نمی رسه. اگر هم خیلی بخواد قلدری کنه اصلا موجودیت خودش به خطر می افته چون ایران میتونه نیم ساعته همه امارات را به جهنم تبدیل کنه.
Iran, Islamic Republic of
کم بود جن وپری از دریچه هم اماراتی میپرید
توجه توجه توجه : سنگ هاییکه در ساخت جزیره های امارت بکار برده شده از زاگرس ایران تهیه شده ،برید پژوهش کنید ببینید درسته یا نه