چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

جایزه حقوق ‌بشر برای شوهر آزار معروف

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 120415
شیرین عبادی که اخیرا به همسر آزاری و نقض حقوق اعضای خانوده‌اش متهم شده است، جایزه‌ای دیگری را با عنوان "دفاع از حقوق بشر" دریافت کرد.
به گزارش شبکه ایران، خانم عبادی دیشب طی مراسمی در پارلمان ملی اتریش، جایزه فلیکس آرماکورا، نشان اصلی دفاع از حقوق بشر کشور اتریش را دریافت کرد.

مسئولان برگزاری این مراسم، یکی از دلایل اهدای این جایزه به وی را دفاع از آنچه "اقلیت های دینی" نامیده، ذکر کرده اند. عنوانی که گفته شد معطوف به حمایت عبادی از بهائیان است. وی حتی تلویحا از گروهک تروریستی منافقین هم حمایت کرده است.

عبادی چندی پیش از اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس‌جمهور آمریکا دفاع کرد و بدون توجه به تهدید اتمی ایران از سوی اوباما، وی را فردی "صادق" و "آزادی‌خواه" و "پایبند به ارزش های انسانی" نامید.

اما در شرایطی خانم عبادی برای دریافت جایزه حقوق بشر معرفی شده که وی حتی متهم به عدم رعایت حقوق اعضای خانوده خود است. چند روز پیش و در جریان پخش مستند پشت‌پرده زندگی و روابط کاری وی، مسائل جالبی را از نحوه روابط خانوادگی او فاش شده که علاوه بر ناظران، حتی بخشی از مدافعان حقوق بشر را هم متعجب ساخت.

در این مستند که اخیرا از رسانه ملی پخش شد، شوهر خانم عبادی به رفتار نابهنجار همسرش در محیط خانوادگی اشاره کرد و گفت: "من خیلی تحمل کردم تا زندگی‌ام را حفظ کنم. با رفتارها و اخلاق نامناسب او هم ساختم."

آقای متوسلیان همچنین از کتک‌کاری شیرین عبادی با او خبر داد.

گفتنی است شیرین عبادی که علیه نظام جمهوری اسلامی و ساختار سیاسی برآمده از رای مردم بارها اظهار نظر کرده است، به علت تامین مقاصد سیاسی دولت‌های غربی خود نیز همانند اوباما "جایزه صلح نوبل" را که پیش تر رئیس رژیم صهیونیستی نامزد آن بود، دریافت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *