يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۷
موضع ظاهری رئیس دولت اصلاحات اعلام شد

سه اصل خاتمی برای چینش کابینه جدید

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 539360
رئیس دولت اصلاحات درباره کابینه جدید بارها در جلسات چند نفره به اعتدالیون و حلقه تصمیم گیر در اطراف روحانی و حتی شخص رئیس جمهور به شدت اعتراضات سنگینی کرده و به صراحت هم پیام داده است که سهم اصلاح طلبان و اطرافیان وی در کابینه جدید دولت دوم روحانی باید محفوظ باشد.
سه اصل خاتمی برای چینش کابینه جدید
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد خاتمی طی چند سال اخیر مواضع متناقض زیادی داشته و می توان گفت تبدیل به سیاستمداری شده که میان موضع علنی و غیر علنی اش و میان موضع رسمی تا موضع اعمالی اش فاصله بسیار است و گاه کاملا در تضاد می باشد.

به گزارش جهان نيوز، به عنوان نمونه خاتمی درباره تهیه اسامی برای لیست امید در انتخابات اخیر شورای شهر تهران اعلام کرد که عارف مسئول است وی چندان دخالت نمی کند ولی اینک برای انتخاب شهردار نزدیک به خود نه تنها منتخبین شورای شهر را تحت فشار قرار داده بلکه محسن هاشمی را که بالاترین رای در تهران را کسب کرده را نیز به طرز عجیبی از صحنه مطرح شدن برای شهرداری تهران با دخالت مستقیم حذف کرد.

از سوی دیگر رئیس دولت اصلاحات درباره کابینه جدید بارها در جلسات چند نفره به اعتدالیون و حلقه تصمیم گیر در اطراف روحانی و حتی شخص رئیس جمهور به شدت اعتراضات سنگینی کرده و به صراحت هم پیام داده است که سهم اصلاح طلبان و اطرافیان وی در کابینه جدید دولت دوم روحانی باید محفوظ باشد.

با این وجود کانال خاتمی اینبار موضع ظاهری و غیر علنی خاتمی درباره کابینه جدید روحانی را نیز منتشر کرده است.

هرچند در هیمن موضع تنظیم شده رسمی نیز تلویحا به بی وفایی و طرد اصلاح طلبان توسط اعتدالیون اشاره شده و برای برطرف شدن این مانع برای ورود بیشتر اصلاح طلبان نزدیک به رئیس دولت اصلاحات در جایگاه های مدیریتی کلان، خاتمی توپ را در زمین روحانی انداخته است.

بر اساس آنچه که به صورت کلی و تنظیم شده منتشر شده، خاتمی با اشاره اهمیت موضوع تشکیل کابینه جدید براساس مطالبات مردم، موضوع سهم‌خواهی گروه‌ها و جریانات را بحثی ثانوی دانست و گفت: در تشکیل دولت جدید باید سه اصل در نظر گرفته شود: نخست نظر رهبری است که محور نظام جمهوری اسلامی ایران و خیرخواه جامعه هستند. دوم نظر و مطالبات مردم. کابینه جدید باید همزمان که با نظر رهبری هماهنگ است باید توان این را داشته باشد که مطالبات مردم را درک کرده و در مسیر برآوردن آن گام بردارد.

سیدمحمدخاتمی سومین اصل را در تشکیل کابینه جدید تأمین مصالح ملی و جایگاه بین‌المللی ایران دانست و تصریح کرد: اعضاء کابینه جدید باید هماهنگ و همسو با رئیس جمهوری بوده و در راه تحقق اولویتهایی که تشخیص داده شده و مردم هم به آن رأی دادند حرکت نمایند.

رئیس دولت اصلاحات سپس افزود: در عین حال نباید کسانی که برای موفقیت رئیس جمهوری به صحنه آمدند و مایه گذاشتند خدای ناکرده مورد بی وفائی و نفی و طرد قرار گیرند. انتظار جامعه این است که اگر این اشکالات وجود دارد با اهتمام و نظارت شخص آقای رئیس جمهوری که مطمئن هستم این برخوردها را قبول ندارند مرتفع گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالم از این فتنه گر به هم می خوره
لطفا با نام یکی از سران فتنه ایشون را مطرح کنید نه با نام خاتمی. چون نحوه نام بردن از این فرد در تطهیر یا به خاطر ماندن فتنه گری اش تاثیر داره.
متشکرم
سینا
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان حقیر که این چند روز شاهد آن هستیم نتیجه «تَـکرار» این ام الفتنه است
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد نتیجه چی بود؟؟
Romania
خودتی!!!!!!! یعنی نظر مقام معظم رهبری و مردم با متفاوته؟؟!!! اینطور نیست. شما در توهمی.
میرقلیچ
Iran, Islamic Republic of
چه غلطها؛ اگر نظر رهبری برای تو اهمیت داشت چرا فتنه ۸۸ را رهبری کردی? خودتی عمو
United Kingdom
درود بر خاتمی
...
Iran, Islamic Republic of
سلام بر خاتمی(آیت ا..سیداحمد)