پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۲
چه کسی گاف داده است؟

بداخلاقی روزنامه حامی هاشمی و تخریب اصولگرایان/ هیچکس قابل رقابت با محسن هاشمی نیست!

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 301851
یک روزنامه حامی خانواده هاشمی رفسنجانی اخیرا در مطلبی به بهانه یک جمله حملاتی را به پرویز سروری منتخب شورای شهر چهارم تدارک دیده است.
به گزارش جهان، نویسنده مطلب مذکور در روزنامه اصلاح طلب آرمان که گویا به دنبال بهانه ای برای حمله به منتخبان مردم در شورا بوده، با تمسک به یک جمله معمول، پرویز سروری را آماج حمله قرار داده و با صفاتی همچون "تندرو"، "هاشمی هراس"، "ریاست طلب" به سخره گرفته است. 

بهانه رسانه هاشمی برای حمله به سروری این جمله بوده است: "محسن‌ هاشمی کاندیدای شهرداری تهران نمی‌شود." آرمان با ذکر این جمله می نویسد: "این جمله را یک عضو شورای شهر چهارم بر زبان آورد و آگاهان این عرصه را در حیرت فرو برد. مردمک چشم‌ها پس از شنیدن این جمله از سوی پرویز سروری درشت شد و بسیاری در گوشی از هم پرسیدند که مگر برای تصدی شهرداری نیاز به کاندیدا شدن است و آیا انتخاباتی قرار است برگزار شود؟ این سوالات را در نهان پرسیدند چون نمی‌خواستند با طرح علنی آن متهم به بی‌اطلاعی از روند انتخاب شهردار شوند."

به نظر می رسد که به همان اندازه که روزنامه رادیکال آرمان از این جمله سروری تعجب کرده، باید از تعجب این جریده تعجب کرد. همیشه رسم بوده که در فضای سیاسی تعدادی برای پست های مختلف از جمله شهرداری یا وزارت و... کاندیدا می شده اند. گویا نویسنده یا سفارش دهنده تازه از گرد راه رسیده یا دچار نسیان شده است، مگر همین روزها از افراد مختلف به عنوان کاندیداهای وزارتخانه های دولت یازدهم نام برده نمی شود؟ آیا از نظر نویسنده مذکور به عنوان یک روزنامه نگار –که باید با عرف جامعه آشنایی داشته باشد- کاندیدا شدن لزوما به این معنی است که فرد به ستاد انتخابات برود و ثبت نام کند و بعد از تایید هیات اجرایی و نظارت از لفظ کاندیدا برای خود استفاده کند؟! آیا همین که افراد مختلف و مرتبط از فردی به عنوان نامزد یک مسئولیت نام می برند به معنی کاندیداتوری آن فرد نمی باشد؟ مگر قرار نیست که اعضای 31 نفره شورای شهر شهردار آینده پایتخت را انتخاب کنند و مگر برای انتخاب شهردار در شورا رای گیری نمی شود؟ بگذریم که امروزه در برخی شهرها برای انتخاب شهردار رسما آگهی می دهند و ثبت نام می کنند.

نکته دیگر اینکه در طی هفته های اخیر بسیاری از افراد و رسانه ها از اشخاص مختلف از جمله محسن هاشمی به عنوان کاندیدای شهرداری نام برده اند اما هیچ کدام تعجب نویسنده را بر نینگیخته است. بطور مثال روزنامه اعتماد دیگر روزنامه زنجیره ای روز هفتم تیرماه سال جاری مصاحبه ای با محسن هاشمی (فردی که گویا از نظر روزنامه آرمان همه شایستگی‌ها را یکجا دارد و نیسنده در براز ارادت به او کم نگذاشته است) منتشر می کند که در آن خبرنگار این روزنامه در خلال مصاحبه دو بار محسن هاشمی را به عنوان کاندیدای شهرداری تهران مورد خطاب قرار می دهد: "نقل قول ها، شما را از كاندیدا های شورای شهر می دانند... در رسانه ها از شما به عنوان كاندیدای اصلی شهر تهران نام می برند" اگر قرار است نویسنده آرمان برای هر کاندیدا نامیدن محسن هاشمی اینقدر تعجب کند که به حیرت فرو رود و مردمک چشمانش بزرگ شود، پس...

بداخلاقی دیگر رسانه خاندان هاشمی آنجاست که نتیجه می گیرد که این اظهارنظر سروری بخاطر تلاش وی برای ریاست شورای شهر است. آرمان می نویسد: "مشخص شد که سروری به چه دلیل اینچنین درباره محسن‌ هاشمی به اظهارنظر پرداخته است. او گفته که تمایلی برای ریاست شورای شهر ندارد و درحالی این جملات را به کار برده که تنها 24 ساعت از اظهارات قبلی او مبنی بر کاندیدا نشدن! محسن‌هاشمی برای شهرداری می‌گذرد. به‌نظر می‌رسد سروری قصد داشته تا خود را چهره‌ای نشان دهد که می‌تواند درباره افراد باتجربه مانند ‌هاشمی به اظهارنظر بپردازد تا در گام بعدی موضوع ریاست خود بر شورای شهر را به میان آورد. این‌گونه ترفندها برای آماده کردن اذهان عمومی برای تصدی برخی سمت‌ها به موضوعی نخ‌نما تبدیل شده است". نیت خوانی روزنامه حامه محسن و فائزه و مهدی و یاسر و فاطمه هاشمی در حالی است که رییس جمهور منتخب و شخص آیت الله هاشمی در طی ماه های اخیر بارها از لزوم احیای اخلاق در کشور سخن رانده اند و این متن هیچ سنخیتی با ادعای ایشان ندارد. خبرنگار یک رسانه از آقای سروری می پرسد که آیا شما تمایلی برای ریاست شورا دارید که با پاسخ منفی سروری مواجه می شود. آیا این به معنی تمایل او برای ریاست شوراست؟! جالب اینکه سروری در همان گفتگو اعلام می کند که "به تعیین مصداق برای ریاست شورا رسیده ایم". با این وجود مشخص نیست که خبرنگار آرمان در ارتباط با کدام غیب گو به این نتیجه رسیده است!

به نظر می رسد که بهتر است برخی همکاران رسانه ای قلم خود را از حصار تنگ حزبی و جناحی خارج کنند و برای رای و نظر مردم و منتخبانشان احترام قائل شوند و متوجه باشند که رای مردم در نظام اسلامی تزئینی نیست که اگر مثلا در انتخابات ریاست جمهوری مطابق میل ما بود، تا عرش بالا برود و اگر در شوراها مطابق میلمان نبود تا فرش پایین بیاید.

گفتنی است روزنامه اطلاح طلب آرمان که توسط جمعی از گردانندگان روزنامه توقیفی و زنجیره ای صدای عدالت اداره می شود، از جمله حامیان پروپاقرص مهدی و فائزه هاشمی به شمار می آید. تعدادی از همکاران این روزنامه سال گذشته با اتهام همکاری با رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب بازداشت شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *