شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳۲
ترکیه خواستار پاسخ مسئولین ایران شد؛

اولین گاف بقائی پس از انتصاب به عنوان نماینده دولت در آسیا

شنبه ۶ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 131579
وی در این کنفرانس ضمن ورود به مناقشه طولانی مدت ترک ها و ارامنه گفته بود: دولت امپراطوری عثمانی صد سال قبل علیه گروهی از ارمنی ها نسل کشی کرد.
اولین گاف بقائی پس از انتصاب به عنوان نماینده دولت در آسیا
در پی اظهارات بقایی معاون رییس جمهور در کنفرانس " ایران پل پیروزی" وزیر خارجه ترکیه خواستار توضیح مقامات ارشد ایرانی در این خصوص شد.

به گزارش سرویس بین الملل "جهان" ، اظهارات  بقایی معاون رییس جمهور در کنفرانس "ایران پل پیروزی" که روز چهار شنبه در هفتادمین سالگرد حمله متحدین به ایران بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شده بود موجب شد تا وزیر خارجه ترکیه شب گذشته در تماسی تلفنی با منوچهر متکی خواستار توضیح ایران شود. 

وی در این کنفرانس ضمن ورود به مناقشه طولانی مدت ترک ها و ارامنه گفته بود: دولت امپراطوری عثمانی صد سال قبل علیه گروهی از ارمنی‌ها نسل کشی کرد.

این اظهارات حميد بقايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع با استقبال گسترده مقامات ارمنستان قرار گرفت.

به نوشته روزنامه "حریت" چاپ ترکیه "احمد داود اغلو" در این خصوص گفت: در پی اظهارات معاون رییس جمهور ایران علاوه بر گفتگوی من با منوچهر متکی سفیر ترکیه در تهران هم به وزارت‌خارجه رفته و خواستار توضیح ایران شده است.

در پی این موضع گیری ترکیه و در خواست این کشور مبنی بر توضیح شخص آقای بقایی، وزیر خارجه ترکیه گفت: آقای متکی به من گفت آقایی بقایی به زودی خودش توضیح خواهد داد.

همچنین سفارت ایران در ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد اظهارات بقایی بطور صحیح انعکاس داده نشده است.
گفتنی است  حمید بقایی اخیرا از سوی رییس جمهور با حفظ سمت به به عنوان نماينده ويژه خود در قاره آسيا منصوب شده است.

با توجه به بهبود روابط ایران و ترکیه در سال های اخیر و حمایت این کشور از برنامه های هسته ای ایران و تن ندادن این کشور به تحریم های شورای امنیت و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، لازم است اظهارات برخی از مسئولین با دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

لازم به ذکر است در سفردکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در سال 1386 به ارمنستان با توجه به درک حساسیت این مساله، هیات ریاست جمهوری یکی از برنامه‌های خود را که حضور در بناى يادبود قتل عام ارامنه و کاشتن نهال به ياد قربانيان اين رويداد بود، لغو کرده (در کنار لغو دیدار از مسجد کبود ایروان و مجلس ملی ارمنستان) و پیش از موعد به ایران بازگشت. 

همچنین یادآوری این نکته ضروری است که طی سی سال گذشته مقامات کشورمان هیچگونه اظهار نظری مبنی بر تایید یا تکذیب این اختلاف تاریخی نداشته اند.

فارغ از ارزیابی اختلاف تاریخی ترکیه و ارمنستان که برخی واقعه نسل کشی ارامنه توسط ترکیه را قابل تردید می دانند، در حال حاضر ترکیه به دلیل دشمنی با اسرائیل تحت فشار است و برای ایجاد اتحادیه های منطقه ای مجبور شده که پس از سالها با دشمن تاریخی خود یعنی ارمنستان نزدیک شود و پذیرفته است با کشوری مناسبات خود را عادی کند که همواره آن را به نسل کشی ارامنه متهم کرده است. 

از سوئی ارمنستان نیز با استفاده از همین ترفند نسل کشی ارامنه، با غرب هم پیمان شده است که ترکیه را تحت فشار قرار دهد.به این ترتیب طرح این قبیل موضوعات آنهم از سوی ایران به نظر نمی رسد منطقی و در این شرایط عاقلانه باشد.

لازم به ذکر است بسیاری از کارشناسان به انتخاب بقائی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در قاره آسیا اعتراض داشتند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این هم از مزایای دستیار ارشد آقای مشایی
..
Iran, Islamic Republic of
آقای بقائی از ..................... است وبیشتر از این از این باند ... توقع نیست
Iran, Islamic Republic of
............ ،مشايي ،رحيمي خوشبختانه يكي هم اضافه شد ،بقايي
ا؟ا؟
جهان؟؟؟ازتو انتظار نداشتيما!كه اينطوري از نورچشمي نورچشم رييس جمهور گاف بگيري!!خيلي كار بدي بود!مهلت بديد ايشالا ايشون هم اصلاح خواهند كرد!!فعلا تا دستش راه بيفته يه كم دست گرمي بازي كنيم!!
Iran, Islamic Republic of
آقای بقائی به اندازه کافی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به نابودی کشاندند حالا هم نوبت به حوزه آسیا رسیده است. خدا بخیر کند
Iran, Islamic Republic of
این مطالب که آقای بقایی فرموده اند از افاضات مرشد کامل (............) و در راستای جمع آوری آرای ارامنه ایران می باشد والا این بابا این کاره نیست
Iran, Islamic Republic of
ایشون با یه لیسانس................ و بدون هیچگونه سابقه دیپلماسی فکر کرده صنعت................مشکلشو حل میکنه
Iran, Islamic Republic of
من با انتصابات .................. مخالفتی ندارم چراکه معتقدم .............. به قحط الرجال مبتلا شده مجبوده که مسولیتها را6 هفت تایی به ادمایی................
Iran, Islamic Republic of
اين آقا تصميم دارد راه و روش ..................... خود را دنبال كند ، چرا با مردم صادق نيستيد ، مردم بايد بدانند حاشيه امن اين آقا كجاست ؟ مگر نه اين است كه ايشان از اقوام...........
Iran, Islamic Republic of
فكر كنم احمدي نژاد بايد ............... هوشمند به اطرافين هديه بدن
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
خيانت به دولت عثماني و قرارداد محرمانه ارمنيها با دول محارب و انجام توطئه و اغاز كردن جنگ با مردم ترك و اذري باعث جنگ داخلي و كشته شدن تعدادي از هر دو طرف گرديد كه با شكست دولت عثماني در جنگ اول و تجزيه ان كشور و قدرت يافتن دول محارب ضد اسلام ( تا ان زمان دولت عثماني هر چند كاملا اسلامي نبود ولي سد عظيم در مقابل هجوم غرب به كشورهاي اسلامي بود) بر منطقه ، دروغ هولوكاست كشتار ارامنه توسط انها ابداع و گسترش يافت و الا كشتار اذريها و تركهاي عثماني از طرف انها اغاز و با كمك انگليس و روسها بشدت تعقيب گرديده بود ....
هر دم ازاین باغ بری میرسد !

تازه تر از تازه تری میرسد !

.... . به خدا شب ها فساد و بی بندوباری توی خیابانهای تهران خصوصا شمال شهر دارد بیداد میکند و از کار فرهنگی جنابعالی خبری نیست و متاسفانه پس از فرمایش جنابعالی در مورد حجاب بی حیایی به درجه اوج خودش رسیده است !؟
کلا مثل اینکه هر کی از سازمان میراث فرهنگی بیرون میاد علاقه خاصی به صحبت های بی ربط به مسئولیتش داره!
Iran, Islamic Republic of
فعلا که مملکت بازیچه دست اسفندیار روئین تن هست و همه بازیچه ایشان خدا آخر و عاقبت مملکت رو ختم بخیر کنه
Sweden
از یه ....که به یک سمتی که سالها تجربه و تخصص کافی برای گرفتنش
نیاز است چه انتظاری می رود؟تا کی بایستی مصلحت عمومی و منافع ملی کشوری چون ایران توسط امثال بقایی و مشایی به حراج گذاشته شود؟فقط یه دوست نسبتا خوب برای ما در منطقه وجود داشت که آن هم توسط جناب بقایی داره تبدیل به دشمن میشه!!راستی ترکیه مثل ایران نیست که انتقادات رسانه ها توسط دولتمردانش جدی گرفته نشود و قطعا فشار رسانه ها در خصوص فشار بر ایران بر دولت مردان این کشور تاثیر خواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
چرابقايي نسل كشي شيعيان مظلوم آذربايجان (قره باغ ) راتوسط ارامنه .... داشناك نميگويد؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دم ترکیه گرم که یه حرفی چه درست یا غلط در مورد آن ها زده شده اعتراض کردند. کلی تو همین کشورهای حاشیه و همسایه در مورد ایران تحریف تاریخی صورت می گیره و صدای ما در نمیاد....
Iran, Islamic Republic of
...
چون توی چند ساله چندین نظریه پرداز به این مملکت هدیه کردن
البته پرونده هاش هم رو میزه
Iran, Islamic Republic of
شاگرد مشایی چه می کنه !!!!!
با یک حرف چند تا کشور رو درگیر خودش می کنه !!!
Latvia
نسل كشي ارامنه توسط بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكا مورد تاييد بوده و سخنان آقاي بقايي بي ربط نبوده است. ......
Iran, Islamic Republic of
چرا گاف؟!! مگه دروغ گفته؟ در ضمن تركيه نمي خواهد اين قضيه جايي مطرح شود وگرنه قتل عام ارامنه كاملا درست است و در سطح جهاني مطرح شده حتى برخي از نوادگان اين ارامنه ي قرباني در ايران زندكي مي كنند.
Iran, Islamic Republic of
ان آقا .........!! بهتره یه کم به عقب برگرده و بدونه که آغازگر این جنگ ارامنه بودند که شروع به کشتار اذری ها و ترک های عثمانی کردند یه نمونش در شهر ارومیه بوده و...........
Latvia
آقای بفایی یادشان رفته که هرراستی رانشایدگفت.
سیاست مثل حوزه گردشگری نیست خبرگی بالا می طلبدوازهرحرف می شودبرداشت چندگانه داشت.
Iran, Islamic Republic of
نسل کشی ارامنه کاملا دروغ است واین ارامنه بودند که در ارومیه وسلماس مسلمانان را قتل وعام کرده وباجنین کودکان فوتبال بازی کردند وشهر خوی را محاصره کرده بودند که نیروهای عثمانی به کمک مسلمانان آمده وبه دفاع ازآنها پرداختند وبعدازپایان جنگ نیز مظلوم نمایی کردند.
Iran, Islamic Republic of
نميدونم چرا هيچ كس از نسل كشي و جنايات اون ارامنه كه موسوم به جلوها بودند در مناطق شمال غرب ايران مثل اروميه و خوي و سلماس چيزي نميگه. اون ارامنه جنايتكاراني بودند كه وارد هر منطقه مي شدند قتل و غارت مي كردند و در بين محلي هاي اروميه براي قتل و غارت اصطلاح «جلوليخ» يعني عمل جلوها رايج است.
Iran, Islamic Republic of
آدمی که.............. ، اینگونه رفتار های هزینه آور راهم به کشور تحمیل می نماید.
Iran, Islamic Republic of
بنده نسل كشي از ارامنه را توسط تركها نديدم و البته هيچكس نمي‌تواند اين ادعا را بكند كه ديده است چرا كه اين حرف موهوم مربوط به قريب صد سال پيش است ولي من بعنوان يك مرز نشين در كنار رود ارس از اين طرف رود ارس شاهد فجايع ددمنشانه ارامنه در آن سوي رود مرزي بودم كه چطور مردم شيعه آذربايجان توسط همين ارامنه و به كمك روسها قتل عام شدند. فاجعه " خوجالي" از شهرهاي جمهوري آذربايجان در سال 1992 و بعد از استقلال اين كشور.
.......
Iran, Islamic Republic of
.....فوق دیپلم دارد می خواهد مانند سلف و خلف خود مشایی حرف بزند دارد تمرین بزرگی می کنند ایراد نگیرید میراث را نابود کرد اینجا را هم نیزززززززززززززززززززززززززززز
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ما فکر میکردیم رویکرد شما در انتصاب افراد شایسته سالاری است این افرادی که شما دارید منصوب میکنید که هیچی از سیاست حالیشون نیست کاش بقال سر کوچه خودتون رو منصوب کرده بودید
Iran, Islamic Republic of
وقتی کاری کارشناسی نشده باشه همین میشه دیگه! یکی باید بپرسه که این آقای بقایی چه تخصصی در زمینه سیاست خارجی داره که اظهار نظر می کنه!
Sweden
با کمال تاسف باید بگویم این اظهار نظر نشان میدهد بعضی اطرافیان رییس جمهور اصلا در حوزه خود هیچ اگاهی ندارند.گفتن این حرف با فرض اینکه درست باشد نیز نشانه بی عقلی این اقای بقایی است.ترکیه کشوری مسلمان و دوست و بسیار تاثیر گذار در منطقه و جهان است که در این اواخر نیز بسیار به سمت ایران چرخش هم کرده است.در چنین شرایطی گفتن این حرف سخیف نشانه ..............میتواند باشد مخصوصا وقتی همه ما میدانیم ترکیه چقدر نسبت به این موضوع حساس است! من دارم واقعا به اتنصابهای اقای احمدی نژاد شک میکنم و فکر میکم یک اشتباه دیگر از طرف وابستگان ومنصوبان ایشان تمام حمایت های اینجانب را از ایشان قطع خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
باید درانتصاب اشخاص که ابروی ایران را درخارج ازایران حفظ می کنند تامل شود وبه انها روابط دیپلماسی اموزش داده شود.