چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

عراقچی: با اشمیت دیدار می‌کنم

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 334507
سیدعباس عراقچی و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون برای حل و فصل سیاسی موضوعات باقی مانده برای اجرایی کردن توافق ژنو با یکدیگر دیدار می‌کنند.
به گزارش جهان،سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: مذاکرات کارشناسی بین ایران و ۱+۵ که صبح روز گذشته در ژنو آغاز شد تا ۷ صبح به وقت محلی ادامه داشت. پیشرفت‌های نسبتا خوبی صورت گرفت. برخی مسائل هنوز باقی مانده است که باید در سطح سیاسی حل و فصل شود احتمالا نشستی هفته آینده با خانم اشمیت برای حل و فصل این موضوعات برگزار می‌شود.

عراقچی گفت: هنوز روز دقیق و محل برگزاری این نشست نهایی نشده است و در روزهای آینده درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون وزیر خارجه گفت: کار کارشناسی و مباحث فنی برای نحوه اجرای توافقنامه ژنو خاتمه یافته است. جمع‌بندی نسبتا خوبی در نشست کارشناسان انجام شده مسائل باقی مانده در سطح سیاسی باید حل و فصل شود که برای حل و فصل این مسائل جلسه هفته آ‌ینده را پیش‌بینی کرده‌ایم اما به هر حال پیشرفت‌ها در سطح کارشناسی خوب بوده است به جمع‌بندی نزدیک می‌شویم.

عراقچی توضیح داد: دو یا سه موضوع کماکان برای بحث و بررسی مانده است که تصمیم‌گیری درباره آنها سیاسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب عراقچی خیلی مواظب خودت باش در دیدار