شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

روایت مسئول سازمان بسیج دانشجویی از یک خیانت دولت اصلاحات

سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 323591
ودود حیدری گفت: وقتی دانشجوی بسیجی در کنار همه ی فعالیت های متفاوت خود لباس خدمت بر تن می کند و به مناطق محروم می رود در درجه اول برای خود سازی خویش اقدام نموده است.
به گزارش جهان به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، صبح امروز دکتر محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست تخصصی مسئولان سازندگی و کارآمدسازی نواحی بسیج دانشجویی سراسر کشور گفت:در دوران اصلاحات یکی از خیانت های انجام شده ادغام جهاد سازندگی در دل وزارت جهاد کشاورزی بود چرا که فضای حاکم در جهاد سازندگی روحیه خدمت صادقانه و خالصانه و به موقع به محرومین و مستضعفین بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به سابقه ی ایجاد بسیج سازندگی گفت:اواخر دهه ۷۰ در بسیج دانشجویی همواره خلاء خاصی احساس می شد که کار تربیت نیروهای بسیج دانشجویی را در کنار فعالیتهای متعدد فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی ناقص می نموده است.لذا زمانی که بسیج سازندگی تأسیس گردید این نسیم خوش ، از لازمه های بسیج دانشجویی در پر نمودن این خلأ را تکمیل نمود که با عنایات پروردگار انجام گرفت.

وی در ادامه افزود:وقتی دانشجوی بسیجی در کنار همه ی فعالیت های متفاوت خود لباس خدمت بر تن می کند و به مناطق محروم می رود در درجه اول برای خود سازی خویش اقدام نموده است.

دکتر حیدری با اشاره به دو هدف راهبردی و عمده در اردوهای جهادی گفت:دو هدف ، عمده راهبرد اصلی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی است:اولاً محور همه اردوها، ساختن و تربیت دانشجوهای بسیجی شرکت کننده در آن هست.و ثانیاً پیوند هرچه بیشتر بسیج دانشجویی با بدنه مردم می باشد.بنابراین مردم که به تعبیر امام راحل بعنوان ولی نعمتان جامعه می باشند ، باید احساس کنند با برگزاری اردوهای جهادی ، قرار است باری از دوش آنها برداشته شود.

ایشان در پایان سخنان خود به عنوان دو توصیه ی مهم به مسئولان سازندگی گفتند:اولاً گروههای جهادی دانشجویی باید به نیازهای اساسی مردم منطقه بپردازند که با شناسایی و تحقیق از خود مردم قابل احصاء است. و ثانیاً از ظرفیت رسانه برای بیان عرصه های خدمت رسانی به مردم و جامعه استفاده نماید و این موضوع هیچ منافاتی با کار مخلصانه ندارد،چرا که این مسئله باید هر چه زودتر به یک جریان فرهنگی در کشور تبدیل شود تا مردم در کنار نیروهای بسیج و انقلاب به احساس آرامش و رفاه کامل برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *