يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

برخی مداحان شاگردنشده استادشدند

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 322752
رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور با بیان اینکه مداحان باید در ارتقای سطح معلومات خود بکوشند گفت: برخی مداحان در این عرصه هنوز شاگرد نشده استاد شدند که این مسئله یک آسیب جدی محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی آهی امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که اکنون در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است، اظهار داشت: مداح باید تقوا در عمل داشته باشد تا حیطه تأثیرگذاری خود را بسط و گسترش دهد.

وی با تأکید بر اینکه تقوا موجب نفوذ‌پذیری معروفات در دل‌ها می‌شود افزود: در جایگاه مداحی قرار گرفتن فقط صوت زیبا داشتن نمی‌خواهد بلکه ابعاد مختلفی در مداحی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور با بیان اینکه مداحان باید صدق در گفتار و اخلاص در عمل داشته باشند متذکر شد: مجلس عزای امام حسین (ع) جای ریا و تزویر نیست.

آهی یکی دیگر از مهم‌ترین پیام‌های قیام عاشورا را در ظلم ستیزی برشمرد و افزود: عاشورا به ما درس ظلم‌ستیزی در برابر باطل یاوه‌گویان را می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که مداحان باید مورد توجه قرار دهند استفاده از امر به معروف و نهی از منکر در اشعارشان است.

پدر شعر مذهبی ایران با تأکید بر اینکه باید جلوی آسیب‌های مداحی گرفته شود متذکر شد: باید نسبت به ساماندهی سی‌دی‌های مداحی که در آن منکرات به وضوح دیده می‌شود اقدام کرد و اجازه نداد که دشمنان به این وسیله خرافه و پیرایه‌ها را در دینمان پایه‌گذاری کنند.

آهی در خصوص ورود مداحان به مسائل سیاسی بیان داشت: دیانت ما عین سیاست ماست تکلیف مداحان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت در مسیر فرامین ولایت است.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید شأن و جایگاه خود را بدانند تصریح کرد: مداحان باید معلم اخلاق باشند و در این راستا باید آموزه‌های دین را بسط و گسترش دهند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور با تاکید بر اینکه مداحان باید سهم و درک لازم را در بیان مسائل سیاسی داشته باشند اظهار داشت: مداحان لازم است نسبت به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی شناخت داشته باشند تا بتوانند در جامعه اثرگذاری کنند.

آهی تأکید کرد: مداحان در بیان مسائل سیاسی باید پیرو خط مقام معظم رهبری باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *