يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ذخایر ارزی جهان چقدر است؟

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 321878
صندوق بین المللی پول اعلام کرد ذخایر ارزی جهان با افزایش ۶۰۶ میلیارد دلاری طی ۱۲ ماه به ۱۱.۱۳۸ تریلیون دلار در پایان نیمه نخست ۲۰۱۳ رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین برآورد خود از ذخایر ارزی جهان اعلام کرد در پایان نیمه نخست سال جاری میلادی ارزش کل ذخایر ارزی جهان به ۱۱.۱۳۸ تریلیون دلار رسیده است.

ذخایر ارزی جهان در پایان نیمه نخست ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰۶ میلیارد دلار معادل ۶ درصد افزایش داشته است. ذخایر ارزی جهان در پایان نیمه نخست ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۰.۵۳۲ تریلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش بانک های مرکزی جهان عمده ترین دارندگان ذخایر ارزی هستند. از ۱۱.۱۳۸ تریلیون دلار ذخیره ارزی موجود در جهان ۷.۴۰۲ تریلیون دلار توسط بانک های مرکزی یعنی دولت ها جمع آوری شده است.

ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان طی شش ماه یعنی از پایان سال ۲۰۱۲ تا پایان نیمه نخست ۲۰۱۳ با افزایش ۲۷۶ میلیارد دلاری معادل ۴ درصدی مواجه شده و به ۷.۴۰۲ تریلیون دلار رسیده است.

بانک های مرکزی کشورهای در حال توسعه ۲ برابر کشورهای توسعه یافته ذخیره ارزی دارند به طوری که سهم بانک های مرکزی کشورهای در حال توسعه از ذخایر ارزی جهان در پایان نیمه نخست ۲۰۱۳ بالغ بر ۴.۹۶۵ تریلیون دلار اعلام شده و این رقم برای کشورهای توسعه یافته ۲.۴۳۷ تریلیون دلار گزارش شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *