چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۵

جزئیات مذاکرات را به مردم خواهیم گفت

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 320337
عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران گفت: از مردم خواهش می کنم به فضاسازی های رسانه ای توجه نکنند. مذاکرات با جدیت انجام می شود وهدف آن تبلیغاتی نیست.
به گزارش جهان، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در مذاکره با ۱+۵ در گفتگو با مهر درباره فضاسازی برخی رسانه های خارجی درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ و جزئیات مذاکرات ، گفت: من از مردم خواهش می کنم به این فضاسازی های رسانه ای توجه نکنند.

وی افزود: مطالبی که مطرح شده حدس و گمان هایی هستندکه افراد مختلف با انگیزه های مختلفی بیان کرده اند و به واقعیت نزدیک نیست.

عراقچی تصریح کرد: هدف مذاکرات رسیدن به توافق جدی است . به همین دلیل مذاکرات با جدیت انجام می شود. هدف مذاکرات تبلیغاتی نیست . قطعا تا رسیدن به نتیجه و برای رسیدن به این نتیجه بهتر است که محرمانه بماند.

معاون بین الملل وزارت امور خارجه بیان کرد: در زمان خود جزئیات به اطلاع مردم شریف خواهد رسید و آنها خواهند دید که ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و مذاکرات با چه صلابتی صورت گرفته است.

وی درخصوص برخی از اخبار حاشیه ای از کسالت وزیر خارجه در این اجلاس به احوال پرسی ها در حین مذاکرات از وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: بحث کمردرد آقای ظریف یک موضوع انسانی بود و همه هیأت ها از ایشان احوالپرسی می کردند و احساس هم دردی نسبت به مشکل کمر ایشان داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غح - ط
با سلام
جناب آقای عراقچی بفرمائید انگیزه محرمانه بودن چیست ؟ با عنایت به مصاحبه آقای ظریف که ایشان اعلام نموده "برای نشان دادن حسن نیت به طرف غربی مذاکرات را محرمانه نگه داشتیم " پس این یک خواست و در واقع یک امتیاز به آنها است مهم است بدانیم چه چیزی پس پرده است که بعد از تصویب باید برای مردم آنهم شاید معلوم شود مگر شما ملت دیگری را میشناسید که در این مذاکرات سهیم باشد ؟ اگر ملت میخواهند بدانند (که حق آنهاست )به این دلیل است که این مردم بهای آن را پرداخت کرده اند و زین پس هم باید بپردازند پس چرا فکر میکنید که باید هم راستا با غربیها شوید وملت را تا لحظه ای که خودتان صلاح میدانید در بیخبری کامل نگهدارید حداقل باید بلافاصله در صحن مجلس هرچند غیر علنی کلیه مطالب عنوان شودمگر کنگره آمریکا باخبر نیست ؟ پس چرا اینقدر کوتاهی
دانستن حق مردم ایران است نه حق دولت امریکا انگلیس فرانسه و اسرائیل.
دولت روحانی چرا نمی گوید ما به او رای دادیم یا امریکا و اسرائیل که همه چیز آنها بداند ما ندانیم
خدا قوت عزت ایران و ایرانی پایدار
سعید
موضوعی که همه دشمنان ملت ازآن مطلعنددلیلی برای پنهان کردن ازملت ندارد. مگراینکه خیلی خجالت آورباشد!
Iran, Islamic Republic of
عراقچی تصریح کرد: هدف مذاکرات رسیدن به توافق جدی است.
حالا جدی آمریکا دنبال توافق است؟
خدایی تو خودت به این حرف اعتقاد داری.