سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

عراقچی:مقداری اطمینان جلب شده است

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 326784
مذاکره‌کننده ارشد ایران با ۱+۵ گفت: هر ۶ کشور هم به ما اطمینان داده‌اند که از مواضع اشتون حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفت: دیدار ظریف و اشتون برگزار شد که در آن دو طرف وارد مذاکرات جدی شدیم بحث فشرده‌ای با اشتون داشته‌ایم که بحثی بسیار مفید بود و برای اولین‌بار از روز گذشته وارد محتوای مذاکرات شدیم. البته قرار بود بر روی یک سری مفاهیم که درک مشترک برای مذاکرات لازم است صحبت کردیم. نه این که وارد متن شده باشیم بلکه وارد محتوای مذاکرات شدیم و برخی موارد جدی مورد اختلاف است که به صورت جدی درباره‌ی آن‌ها بحث کردیم.

او پس از دیدار دو جانبه ایران و کاترین اشتون در جمع خبرنگاران افزود: هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که به طور جدی وارد متن، یا متن آن‌ها و یا متن‌ قبل‌تر بشویم. روی کلیات اختلاف نظرها در حال کار هستیم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌یی ایران درباره‌ی این که آیا طرف مقابل شما توانست درباره‌ی موضوعاتی که اعتماد در مذاکرات را سلب کرده بود جلب اعتماد کند؟ اظهار کرد: به هر حال مقداری اطمینان جلب شده است که خانم اشتون به عنوان ۶ کشور صحبت می‌کند و هر ۶ کشور هم به ما اطمینان داده‌اند که از مواضع خانم اشتون حمایت می‌کنند و ایشان نماینده تام‌الاختیار آنها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *