پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تغییر موضع ناوهای آمریکا در مدیترانه

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 308265
وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی از دستور رئیس جمهور این کشور برای بررسی نقشه های ممکن برای حمله به سوریه خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتد پرس نوشت: "چاک هیگل" با بیان این مطلب اظهار داشت که با توجه به خواسته "باراک اوباما" برای بررسی راه های ممکن برای حمله به سوریه آرایش ناوهای آمریکایی در مدیترانه تغییر کرده و این ناوها به سواحل سوریه نزدیک شده اند.

هر چند هیگل در این سخنان اشاره به تغییر وضعیت ناوها کرده اما در اظهارات خود سخن خاصی از اقدامات دیگر ارتش آمریکا در این رابطه به میان نیاورد.

به نوشته آسوشیتدپرس، ناوهای ارتش آمریکا توانایی انجام عملیات های مختلف از جمله شلیک موشک های کرزو توماهاوک را دارد. آمریکا از این موشک ها در حمله به لیبی در سال ۲۰۱۱ میلادی استفاده کرده بود.

هیگل در این رابطه گفت : وزارت دفاع آمریکا موظف است تا راه های موجود برای حمله به سوریه را در اختیار رئیس جمهور قرار بدهد.

به گزارش مهر، رویترز در خبر دیگری در همین رابطه می نویسد : هر چند آمریکا آرایش ناوهای خود در مدیترانه را تغییر داده، اما با این وجود هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه ندارد.

در همین رابطه یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به رویترز اعلام کرده که آمریکا ممکن است تعداد ناوشکن های خود در مدیترانه را از سه فروند به چهار فروند افزایش بدهد.

به گفته این مقام آمریکایی، هر چند ماموریت ناوشکن یو اس اس ماهان که قادر به حمل موشک های کروز است پایان یافته اما با این وجود فرماندهی نیروهای دریایی آمریکا در منطقه تصمیم به حفظ آن در مدیترانه گرفته است.

این در حالی است که مقامات نظامی آمریکا به پیامدهای خطرناک هر گونه ماجراجویی نظامی علیه سوریه اذعان کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *