دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

روسیه جایگزین اس-۳۰۰ به ایران ندارد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 306187
رییس شرکت انحصاری صادرات تسلیحات روسیه روس آبارون اکسپورت اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ارایه جایگزین‌هایی برای پدافندهای دفاع موشکی اس-۳۰۰ به تهران که روسیه از ارایه آن به ایران طبق قرارداد خودداری کرده بود، ندارد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از نووستی از باکو؛ آناتولی ایسایکین رییس روس آبارون اکسپورت در پاسخ به سوالی درباره جایگزین‌هایی احتمالی برای ارایه به ایران در ازای اس-۳۰۰ گفت: من فقط زمانی می‌توانم در این‌باره صحبت کنم که توافقی وجود داشته باشد یا این‌که قرار باشد توافقی صورت گیرد، اما هیچ یک از این دو مطرح نیست.

روسیه در سال ۲۰۰۷ توافقی را برای فروش پدافند دفاعی اس-۳۰۰ با ایران امضا کرد. اما روسیه در سال ۲۰۱۱ در پی تحریم های واشنگتن علیه تهران، این توافق را زیر پا گذاشت. در این رابطه ایران دادخواستی چهار میلیارد دلاری را علیه روسیه به دلیل نقض قرارداد تنظیم و در یک دیوان داوری بین‌المللی در ژنو ارایه کرد.

رسانه‌های روسی در ماه ژوئن به نقل از منابعی در صنعت تسلیحات روسیه گزارش دادند که روسیه پیشنهاد کرده است به جای این پدافندها، سیستم‌های آنتی-۲۵۰۰ را به ایران عرضه کند که کارایی آن‌ها مشابه اس-۳۰۰ است. در هر حال ارایه این پیشنهاد به طور رسمی تایید نشد.

محمودرضا سجادی، سفیر ایران در مسکو نیز هفته گذشته اظهار کرد که دو طرف در حال مذاکره درباره انتقال احتمالی آنتی ۲۵۰۰ نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *