سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

اس۳۰۰ مسیر حقوقی خود را طی می‌کند

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 239189
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه پرونده اس ۳۰۰ مسیر حقوقی خود را طی می‌کند، گفت: موضوعی چون اس ۳۰۰ نمی‌تواند روابط عمیق و محکم تهران مسکو را دچار بحران کند.
به گزارش جهان : سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با تکذیب اخباری درباره فشار مسکو بر تهران برای ایجاد توقف در پیگیری حقوقی اجرایی نشدن قرارداد اس ۳۰۰، گفت: مواضع غیررسمی روسی نمی‌توانند در این باره تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران و روسیه مراودات خوبی با یکدیگر در حوزه مسائل منطقه‌ای و بین‌ا‌لمللی دارند، افزود: مواضع مشترک دو کشور درباره تحولات منطقه از عمق روابط تهران و مسکو حکایت می‌کند.

وی، با بیان اینکه موضوعی چون اس ۳۰۰ نمی‌تواند روابط عمیق و محکم دو کشور را دچار بحران کند، گفت: تلاش دشمنان برای برهم زدن روابط دو کشور با توسل بر موضوع اس۳۰۰ راه به جایی نمی‌برد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، ادامه داد: متاسفانه در زمان حاضر تلاشی با محوریت آمریکا در سطح بین‌المللی می‌شود تا به مراودات دیپلماتیک ایران خدشه وارد شده و اعتبار دیپلماتیک ایران کم شود.

نقوی حسینی، با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا ایران در عرصه بین‌الملل به کشوری منزوی تبدیل شود، تصریح کرد: فصل مشترک ایران و روسیه بسیار بیشتر از آن است که رویدادهای این چنینی بتواند روی مراودات تهران مسکو تاثیر بگذارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با بیان اینکه شکایت ایران از طریق حقوقی در مجامع بین‌المللی درحال پیگیری است، گفت: پرونده اس ۳۰۰ مسیر حقوقی خود را طی می‌کند.

یک منبع نزدیک به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مدعی شده که مسکو ایران را تهدید کرد در صورتی که این کشور شکایت خود را بابت عدم تحویل سیستم دفاع ضد هوایی اس ۳۰۰ از روسیه پس نگیرد، مسکو آماده است تا از حمایت از برنامه‌های هسته ای ایران دست بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *