يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲

حمله به نیمی از مساجد انگلستان

سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 296530
بنا بر تحقیقی که توسط سازمان نظارت بر اسلام‌هراسی در انگلیس صورت گرفته، حدود نیمی از مساجد و مراکز مسلمانان در انگلیس از زمان ۱۱ سپتامبر در معرض حملات ضد اسلامی بوده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پروفسور "نایجل کوپسی" از دانشگاه "یتساید" و نویسنده این گزارش که نشان داد بین ۴۰ تا ۶۰ درصد مساجد و دیگر مراکز اسلامی (جمعا حدود ۷۰۰ عدد) از زمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هدف حملات قرار گرفته‌اند، گفت: بدون شک از زمان قتل یک سرباز انگلیسی در منطقه "وولویچ" لندن رویدادهای ضد مسلمانان افزایش داشته است. اکنون نگرانی آشکار این است که آیا تعداد رویدادهای جنایی نشات گرفته از تنفر به سطوح "عادی" خود برمی‌گردد.

یک تحقیق مشابه توسط ایندیپندنت، روزنامه انگلیسی نشان‌دهنده آن است که تعداد حملات ضد اسلامی در روزهای پس از حمله در وولویچ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به دنبال خطبه‌ای که روز جمعه در ۵۰۰ مسجد خوانده شد، به جامعه مسلمانان در خصوص خطرهایی که از جانب گروه‌های بیزار و متنفر با آن روبه‌رو هستند، هشدار داده شد.

تنها این هفته، صلیب‌های شکسته و حروف "EDL" ، "KKK" و "NF" بر روی دیوارهای مسجدی در منطقه "ردیچ" با اسپری نوشته شده بود.

همچنین گزارش‌هایی مبنی بر گذاشتن سر چند خوک بر در خانه‌های خانواده‌های مسلمان و دیگر حملات به افراد مسلمان نیز منتشر شده‌اند. در همین حال گزارش داده شد ک حمله‌ای به یک مرکز اسلامی در شمال لندن صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *