سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

اثبات استفاده از گاز شیمیایی سارین

شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 295782
روزنامه لوموند در شماره امروز خود ادعا کرد نتیجه نهایی آزمایش‌های صورت گرفته بر روی نمونه های ارسالی از سوریه، استفاده گاز شیمیایی سارین را در شهر دمشق تایید می‌کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: نتیجه نهایی آزمایش‌های صورت گرفته بر روی نمونه های خون، ادرار، نمونه‌‌برداری از موها و تکه‌های لباس‌ 13 نفر که گزارش گران روزنامه فرانسوی لوموند در سوریه جمع‌آوری شده بود، ثابت می کند در دمشق و اطراف  آن از گاز شیمیایی سارین استفاده شده است.
 
روزنامه لوموند ادعا کرده است می تواند آلودگی 13 نفر سوری توسط گاز سارین را تایید کند.
 
به نوشته این روزنامه نتیجه این آزمایش‌ها بیانگر استفاده وسیع ارتش  سوریه از گاز شیمیایی سارین در ماه‌های آوریل و می(اردیبهشت، خرداد) در محله‌های جوبر و غوطه در شهر دمشق هستند.
 
آزمایشگاه مرکز مطالعات بوشه، تنها آزمایشگاه فرانسه که قادر به ارائه نتایج تایید شده درباره کاربرد سلاح های شیمیایی است، پیشتر نیز با بررسی نمونه‌های فرستاده شده از سوریه کاربرد گاز شیمیایی سارین در سوریه را تایید کرده بود.
 
وزرای خارجه فرانسه و بریتانیا اویل ماه جاری ادعا کردند حکومت سوریه گاز اعصاب سارین استفاده کرده است، با این حال سازمان ملل اعلام کرد بر اساس شواهد موجود تشخیص این‌که دقیقا چه نوع ماده شیمیایی چگونه به کار گرفته شده و چه کسی مسئول بوده ممکن نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *