يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

برزیل ایتالیای بی‌ستاره را شکست داد

يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 294400
آخرین دور از بازی‌های گروه اول جام کنفدراسیون‌ها با پیروزی قاطعانه برزیل برابر نایب قهرمان یورو ۲۰۱۲ و شکست نماینده آسیا برابر مکزیک همراه بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در سومین و آخرین دور از بازی‌های مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها و در گروه A این رقابت‌ها، شب گذشته (شنبه) ۲ دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها برزیل، میزبان رقابت‌ها در ورزشگاه آره‌نا فونته نوا شهر سالوادور به مصاف ایتالیا، نایب قهرمان یورو ۲۰۱۲ رفت و این تیم را در حالی که ۲ ستاره اصلی خود در خط میانی، آندره‌آ پیرلو به دلیل مصدومیت و دانیله دروسی به دلیل دو اخطاره بودن را در اختیار نداشت، با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد.

گل نخست بازی را دانته، مدافع تیم بایرن مونیخ آلمان در دقیقه ۴۵ به ثمر رساند اما در ششمین دقیقه نیمه دوم امانوئله جاچرینی گل تساوی را برای آتزوری زد. تنها ۴ دقیقه گذشته بود که نیمار، مهاجم جدید بارسلونا دوباره سلسائو را پیش انداخت. سومین گل شاگردان لوئیز فیلیپه اسکولاری را فرد در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند تا میزبان جام کنفدراسیون‌ها به پیروزی نزدیک شود. جورجیو کیلینی، مدافع یوونتوس در هفتادویکمین دقیقه بازی یکی از گل‌های خورده را برای لاجوردی پوشان جبران کرد و اختلاف را به یک گل کاهش داد، هرچند فرد با ثبت دومین گل خود در دقیقه ۸۸ دوباره اختلاف را به ۲ گل افزایش داد.

نبود پیرلو و دروسی، ۲ مهره و ستون‌های خط میانی ایتالیا در ترکیب این تیم سبب شد برزیل در این بازی تقریبا از هر حیث بر آتزوری برتری داشت. از درصد زمان مالکیت توپ (۵۹ درصد به ۴۱ درصد) و دقت پاس (۸۸% به ۷۹%) گرفته تا شوت به سمت چارچوب (۸ به ۳) برزیلی‌ها نسبت به میهمان اروپایی خود برتر بودند.

این پیروزی ۳ امتیاز دیگر به امتیازات میزبان رقابت‌ها اضافه کرد تا سلسائو با کسب حداکثر امتیازات ممکن از ۳ بازی خود در مرحله گروهی راهی نیمه نهایی و حریف تیم دوم گروه B که احتمالا یکی از دو تیم نیجریه و اروگوئه خواهد بود، شود.

در بازی دیگر این گروه که در استادیو مینیرو شهر بلو هوریزنته برگزار شد، تیم‌های ملی مکزیک و ژاپن به مصاف یکدیگر رفتند و قهرمان آمریکای شمالی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک نماینده خاور دور را شکست دهد. هر ۲ گل مکزیک را در این بازی خاویر هرناندس، مهاجم منچستر یونایتد در دقایق ۵۴ و ۶۶ به ثمر رساند و تک گل ژاپن را هم شینجی اوکازاکی ۴ دقیقه مانده به پایان بازی زد. در این بازی همچنین خاویر هرناندس در دقیقه ۹۰ این فرصت را داشت که روی یک ضربه پنالتی هت تریک کند اما آن را به هدر داد.

در این بازی ۲ تیم در زمان مالکیت توپ با هم برابر بودند اما در شوت‌های به سمت چارچوب مکزیکی‌ها (۹ به ۳) آمار بهتری داشتند و ۲ شوت آنها تیرک دروازه ژاپن را هم لرزاند. نتیجه این بازی هیچ تاثیر و سودی به حال ۲ تیم نداشت، چون حذف آنها در دور دوم قطعی شده بود. البته مکزیک با ۳ امتیاز این بازی به رده سوم جدول صعود کرد و ژاپنی‌ها را با دست‌های خالی به خانه برگرداند.

در ادامه دیدارهای مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها، امشب اسپانیا صدرنشین گروه B در شهر فورتالزا به مصاف نیجریه، تیم دوم گروه می‌رود و در بازی دیگر اروگوئه رده سومی برابر تاهیتی به میدان خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *