دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
والیبال قهرمانی زنان جهان؛

برزیل و ایتالیا به دیدار نهایی راه یافتند

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 385267
تیم های ملی والیبال زنان برزیل و ایتالیا با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان راه یافتند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد و تیم های ملی والیبال زنان برزیل و ایتالیا موفق شدند با برتری مقابل آمریکا و چین به دیدار نهایی راه یابند.

در نخستین مسابقه مرحله نیمه نهایی، تیم ملی والیبال زنان برزیل به مصاف آمریکا رفت و موفق شد این تیم را در ۳ ست متوالی از پیش رو بردارد. برزیل که تابحال موفق به کسب مدال طلای این مسابقات نشده و در دیدار نهایی سه دوره گذشته ناکام بوده است در این مسابقه با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۰ زنان آمریکا را به راحتی پشت سرگذاشت و جواز دیدار نهایی را کسب کرد.

تیم ملی والیبال زنان برزیل که همانند مردان این کشور رنکینگ نخست فدراسیون جهانی والیبال را در اختیار دارد، در این دوره از مسابقات امید زیادی برای پایان دادن به ناکامی های خود در فینال و کسب خوش رنگ ترین مدال این رقابت ها دارد.

در دیگر بازی این مرحله نیز تیم ملی والیبال زنان ایتالیا به مصاف چین رفت و موفق شد با پیروزی ۳ بر یک مقابل نماینده قاره کهن راهی دیدار نهایی شود، ایتالیا که با میزبانی از از این دوره خیز بلندی برای قهرمانی برداشته، ست های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۳۰ بر ۲۸ به سود خود کرد و تنها یک ست با امتیاز ۲۰ بر ۲۵ به چین داد تا برای دومین بار به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یابد.

بدین ترتیب در مرحله نهایی تیم های ملی والیبال زنان برزیل و ایتالیا برای کسب عنوان قهرمانی و تیم های چین و آمریکا نیز برای مدال برنز و مقام سومی به مصاف یکدیگر می روند.

رتبه بندی دیگر تیم های شرکت کننده در هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان جهان به قرار زیر است:

پنجم: روسیه و جمهوری دومینیکن

هفتم: ژاپن و صربستان

نهم: آلمان و ترکیه

یازدهم: بلژیک و بلغارستان

سیزدهم: کرواسی و هلند

پانزدهم: جمهوری آذربایجان و قزاقستان

هفدهم: آرژانتین، کانادا، تایلند و پورتوریکو

بیست و یکم: کوبا، کامرون، مکزیک و تونس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *