پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

احتمال شرکت اسراییل در مانور اردن

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 291894
با مخفی ماندن نام دو کشور شرکت کننده در مانور نظامی «شیر در کمین» در اردن تحلیلگران رژیم صهیونیستی را یکی از این طرف‌ها می‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مانور «شیر در کمین ۲» دیروز با مشارکت ۱۹ کشور در مرکز و جنوب اردن کار خود را آغاز کرد. در این مانور ۱۵ هزار نیروی نظامی مجرب شرکت کرده که طبق اعلام رسمی ۴۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی و ۳۵۰۰ نیروی اردن و بقیه از دیگر کشورها می‌باشند.

این در حالی است که رسانه‌های خبری اخیرا از اعزام ۸ هزار نظامی آمریکایی به اردن پرده برداشتند، از سوی دیگر اخیرا اعلام شد که این نیروها از بندر عقبه اردن به سمت نوار مرزی این کشور با سوریه در حال انتقال هستند.

با این وجود «عونی العدوان» فرمانده اتاق عملیات نیروهای مسلح اردن در مانور «شیر در کمین» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رابرت کاتالانوتی فرمانده مرکزی نیروهای آمریکا گفت: این مانور پیامی برای سوریه نبوده و هیچ ربطی به درگیری‌های آنجا ندارد.

وی در این اظهارت بدون اشاره به تحرکات نظامی آمریکایی‌ها در مناطق مرزی سوریه و فعالیت‌های جاسوسی جندجانبه در نقطه مرزی سوریه بر احترام اردن به تمامیت ارضی کشور همسایه تاکید کرد.

العونی البته در مورد برخی اخبار که از احتمال ابقای تجهیزات مشارکت کننده در مانور بعد از پایان آن در اردن خبر می‌دهند، گفت: ابقای موشک‌های پاتریوت بعد از مانور نیازمند مصوبه دولتی بوده و حکومت در این مورد تصمیم‌گیر بوده و ما فقط مجری برنامه‌ها هستیم. وی در خصوص تعداد موشک‌ها و جنگنده‌های اف۱۶ حاضر در این مانور سخن نگفت.

کشورهای شرکت کننده در مانور عبارتند از کانادا، بحرین، مصر، فرانسه، عراق، ایتالیا، عربستان، کویت، پاکستان، قطر، ترکیه، لهستان، امارات، انگلیس، آمریکا، یمن و اردن.

نکته جالب توجه اینجاست که همانند دوره قبل فرمانده اصلی مانور از وجود ۱۹ کشور در مانور سخن گفته، ولی ۱۷ کشور را بر شمرده است، تحلیلگران معتقدند یکی از کشورهایی که نام آنها در جمع شرکت کنندگان برده نشده، رژیم صهیونیستی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *