پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ارجاع پرونده احمدی نژاد به دادستانی

يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 286354
سخنگوی قوه‌ قضاییه درباره اتفاقات روز گذشته در ستاد انتخابات کشور گفت: پرونده تخلف احمدی‌نژاد احتمالا به دادستانی تهران ارجاع شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین‌ محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضاییه  درباره اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه اقدام دیروز رئیس‌جمهور در همراهی با یک کاندیدای خاص عنوان مجرمانه دارد و مراتب را به قوه‌قضاییه اعلام کردیم اظهار داشت: هنوز اطلاعی از این موضوع ندارم و به احتمال فراوان گزارش به دادستانی تهران ارجاع شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره سایر اتفاقات رخ داده در آخرین روز ثبت‌نام کاندیداها گزارشی به قوه‌قضاییه رسیده است یا خیر، گفت: هنوز گزارشی درباره اتفاقات روز گذشته ستاد انتخابات کشور، به قوه‌قضاییه ارسال نشده است.
 
همراهی محمود احمدی‌نژاد در ثبت‌نام کاندیداتوری اسفندیار رحیم‌مشایی با موجی از انتقادات و موضع‌گیری‌ها در همان لحظه و بعد از آن روبه‌رو شد که صبح امروز عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این موضوع امروز در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به جایگاه ریاست جمهوری، به اتفاق آرا اکثریت اعضا هیئت معتقد بودند که اقدام اخیر رئیس جمهور در معرفی یکی از افراد به عنوان نامزد انتخابات تخلف بوده و عنوان مجرمانه دارد و قرار شد که مراتب آن به قوه قضائیه اعلام شود.
 
کدخدایی تاکید کرد: ما مراتب این موضوع را به قوه قضاییه اعلام کردیم که پس از آن تصمیم گیری بر اساس قانون و بر عهده دستگاه قضایی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی کارناوال تبلیغاتی از سوی اسفندیار رحیم مشایی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: هرگونه حرکتی که نشان دهنده تبلیغات باشد بر اساس قانون ممنوع است و ما از قبل، این تذکر را به افرادی که تمایل به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند، داده بودیم و از آنها خواسته بودیم‌که از این گونه اقدامات خود‌داری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد:به هر حال اتفاقاتی افتاد که امیدوار بودیم دستگاه‌های اجرایی و ذیربط با آن برخورد موردی داشته باشد و ما الان در جریان نیستیم که با آنها چه برخوردهایی شده است؛ این موضوع در بررسی صلاحیت‌ها یکی از مواردی است که مدنظر قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *