يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

یك موش برق یك نیروگاه هسته‌ای قطع كرد!

جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 277997
شركت برق توكیو ژاپن اعلام كرد احتمالاً یك موش منجر به قطع برق نیروگاه هسته ای فوكوشیما دائیچی شده است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مركزی خبر، شركت برق توكیو (تِپكو) كه مسئولیت اداره نیروگاه هسته ای آسیب دیده فوكوشیما دائیچی در ژاپن را بر عهده دارد، اعلام كرد علت قطعی برق این هفته در نیروگاه احتمالاً یك موش بوده است.
 
تپكو روز چهارشنبه تصاویری از لاشه سوخته موش پانزده سانتی متری در فضای زیر صفحه تقسیم برق منتشر كرد. قطعی برق نیروگاه دائیچی در ساعات پایانی روز دوشنبه سبب شد برق دستگاه های سرمایشی ویژه میله های سوختی مصرف شده در ساختمان های سه راكتور قطع شود.
 
اگر آب در حوضچه های ویژه نگهداری از سوخت مصرف شده بخار شود و میله ها از آب بیرون بزنند، احتمال واكنش زنجیره ای هسته ای و انتشار درجه بالایی از تشعشعات در فضا وجود دارد.
 
تپكو اعلام كرد تكنیسین ها، سی ساعت پس از خاموشی، برق را دوباره به سامانه های برودتی متصل كردند. سخنگوی  تپكو روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت احتمالاً حیوان جونده منجر به اتصالی در صفحه تقسیم برق شده است، گرچه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *