يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
معاون وزیر نیرو:

حذف واژه«خاموشی» ازفرهنگ صنعت برق

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 289131
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه امروز ایران در جمع کشورهای صادرکننده برق قرار دارد، گفت: صحبت از خاموشی برای کشوری که علاوه بر نیاز داخل، صادرات نیز دارد بی معنا است.
حذف واژه«خاموشی» ازفرهنگ صنعت برق
به گزارش جهان، محمد بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: وقتی صحبت از خاموشی و کاهش آن در شبکه برق مطرح می شود که مثل برخی کشورها، تولید برق تنها جوابگوی مصرف بخشی از ساعات شبانه روز باشد و بقیه ساعات خاموشی حاکم شود، نه برای ایران که تولید افزون بر نیاز مصرف شبانه روزی خود را صادر می کند.

وی با بیان اینکه برای کشور صادرکننده برق واژه خاموشی معنا ندارد، گفت: ما امروز به دنبال کاهش خاموشی در کشور نیستیم چرا که در واقع خاموشی نداریم که بخواهیم آنرا کاهش دهیم.

بازده نیروگاههای حرارتی به بیش از ۴۰ درصد رسید

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: افزایش پایداری و تقویت شبکه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و امیدواریم شبکه سراسری برق کشور که امروزه در سراسر ایران به صورت یکپارچه به هم متصل است، روز به روز از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

این مقام مسئول از افزایش راندمان در بخش تولید به موازت تقویت شبکه سراسری انتقال و توزیع خبر داد و گفت: برای دستیابی به این هدف، افزایش بازده نیروگاه‌ها را در برنامه قرار دادیم و موفق شدیم بازده نیروگاههای حرارتی کشور را به بیش از ۴۰ درصد برسانیم.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی و کاهش تلفات شبکه تولید، انتقال و توزیع از مهمترین برنامه های در دست اجرای این معاونت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *